Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv, gstone och 5 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Karaktärer som jag tror att Torsten Wahlund hade passat till;

>Trötter och Magiska Spegeln = Snövit och De Sju Dvärgarna

>Stromboli och Kusken = Pinocchio

>Cirkusdirektören = Dumbo

>Valrossen = Alice i Underlandet

>Indianhövdingen och en av Piraterna = Peter Pan

>Tony, Bull och Alligatorn = Lady och Lufsen

>Berättaren och Vaktmonstret = Törnrosa

>Kapten och Danny = De 101 Dalmatinerna

>Mr Dawes Sr = Mary Poppins

>Ior = Nalle Puh

>Överste Hathi och Akela = Djungelboken

>Billy Boss, Mjölkbilschauffören och Kocken = Aristocats

>Kung Richard = Robin Hood

>Den Hornkrönte Kungen = Taran och Den Magiska Kitteln

>Råttigan = Mästerdetektiven Basil Mus

>Razoul = Aladdin

>Mufasa = Lejonkungen

>Nessos = Herkules

>Tug = Björnbröder

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Karaktärer som jag tror att Hans Wahlgren hade passat till;

>Kloker = Snövit och De Sju Dvärgarna

>Herr Uggla = Bambi

>Kapten Krok och George Darling = Peter Pan

>Jock = Lady och Lufsen

>Kung Hubert = Törnrosa

>Trofast/Blodis = De 101 Dalmatinerna

>Merlin = Svärdet i Stenen

>George Hautecourt = Aristocats

>Kung Eiddileg = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 februari 2023 kl. 21:46:01Tänkte också på det, och det är synd att Gideon inte kan tala för då kunde Brasse nog ha passat...

När jag lyssnar på hans hickningar så tror jag att Sven-Erik Vikström hade varit ett bra val om karaktären hade talat, en person som jag även tror hade passat till följande karaktärer;

- kråkan med stora runda glasögon i Dumbo

- Sjusovarmusen och Hjärter Kung i Alice i Underlandet

- Scottie i De 101 Dalmatinerna

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 februari 2023 kl. 21:41:55Fred Flinta och Jultomten.

Jag kom på ännu en: John Goodmans karaktär i "Lånarna (1997)", John Goodman har även spelat 1994 & 1998-års varianter av karaktärerna du nämner, Svensson är nästan som gjord för Goodman.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 februari 2023 kl. 23:14:45Jag kom på ännu en: John Goodmans karaktär i "Lånarna (1997)", John Goodman har även spelat 1994 & 1998-års varianter av karaktärerna du nämner, Svensson är nästan som gjord för Goodman.
Det var därför, och det är han verkligen. ;)

Disneyfantasten

Karaktärer som jag tror att Fredde Granberg hade passat till;

>Glader = Snövit och De Sju Dvärgarna

>Jim Kråka = Dumbo

>Kapten Krok = Peter Pan

>Sergeant Rapp = De 101 Dalmatinerna

>Kung Louie och Flaps = Djungelboken

>Scat Cat = Aristocats

>Pumbaa = Lejonkungen

>Hamm = Toy Story

>Victor = Ringaren i Notre Dame

>Hades = Herkules

>Loppan = Ett Småkryps Liv

>Fiskstim = Hitta Nemo

>Undergrävaren = Superhjältarna

>Gordon = Modig

>Fritz = Insidan Ut

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 21 februari 2023 kl. 20:07:43Magnus Härenstam kunde ha passat som:
Glader
Vattenråttan
Dörrhandtaget
Bagheera
Napoleon
Trigger
Kanin
Sköldpaddan
Dinky
Basil Mus
Timon
Rektor Lärdman
Mr. Potato Head eller Rex
Rektor Apport
Bert
Knyck
Devon eller Cornwall
Fred Flinta

Brasse Brännström kunde ha passat som:
Prosit
Mullvaden
Baloo
Thomas O'Malley
Lafayette
Lille John
Dumdum
Nalle Puh
Tiger
Bernard
Kaninen
Bombom
Dr. Dawson
Pumbaa
Rex
Ernie
Snatte
Melman
Devon eller Cornwall
Batty Koda
Barney Granit

Någon som har mer förslag? :)
Får mig att tänkta på om de kunde också ha passat som andra duos, som till exempel Ren och Stimpy eller Agent Kurre och Marocko Mulle.

Och om de var med i SvampBob Fyrkant så tror jag tyvärr att varken av dessa två skulle passa som själva SvampBob, men Magnus som Bläckvard och Brasse som Patrik, kanske? Men här tänker jag ju mest på personligheterna, igen...

Skokaka

Förresten, då jag har tagit upp Magnus och Brasse...

Om Eva Remaeus någonsin fick dubba något, vilka karaktärer skulle hon passa till? (Tänk på att hon gick bort den 29 januari 1993, så hon kunde inte göra det på den tiden. Eller så kunde hon knappt få sin chans att dubba alls i det året...)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2023 kl. 13:08:10Förresten, då jag har tagit upp Magnus och Brasse...

Om Eva Remaeus någonsin fick dubba något, vilka karaktärer skulle hon passa till? (Tänk på att hon gick bort den 29 januari 1993, så hon kan inte göra det på den tiden. Eller så kunde hon knappt få sin chans att dubba alls i det året...)
Eva har medverkat i EN dubbning, nämligen Katy, men dessvärre har den filmen behandlats så styvmoderligt så den har bara släppts på DVD i ett begränsat antal länder i världen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2023 kl. 13:08:10Förresten, då jag har tagit upp Magnus och Brasse...

Om Eva Remaeus någonsin fick dubba något, vilka karaktärer skulle hon passa till? (Tänk på att hon gick bort den 29 januari 1993, så hon kunde inte göra det på den tiden. Eller så kunde hon knappt få sin chans att dubba alls i det året...)
Tänk om hon medverkade i samma dubbning som Magnus & Brasse...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2023 kl. 13:09:15Eva har medverkat i EN dubbning, nämligen Katy, men dessvärre har den filmen behandlats så styvmoderligt så den har bara släppts på DVD i ett begränsat antal länder i världen.
Synd att hon hade bara en dubbning, åtminstone så var hon med i en. ;)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 24 februari 2023 kl. 13:47:47Tänk om hon medverkade i samma dubbning som Magnus & Brasse...
Då skulle hela trion vara med. ;D

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2023 kl. 14:51:29Synd att hon hade bara en dubbning, åtminstone så var hon med i en. ;)
En dubbning är alltid bättre än inget, och Katy är ju en bra film och har en bra svensk dubbning, 2an har jag hittills bara sett på engelska men ser framemot när den svenska versionen väl hamnar på Archive.org.