Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 15:09:43En rödprickig växt som e både hjälpsam & i vägen, Den biter bort andra som är framför & på sidan. Andra gånger vill den bara äta upp dig
Piranha Plant.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  4 mars 2023 kl. 12:28:10. en agent.

. häften spindel, hälften hummer.

. en välkänd skurk.

. kungens högra hand.
Benke Skogholt, eller hur?

En agent - Cobra Bubbles

Hälften spindel, hälften hummer - Scroop

En välkänd skurk - Svarte-Petter

Kungens högra hand - Maurice

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  4 mars 2023 kl. 17:26:14Benke Skogholt, eller hur?

En agent - Cobra Bubbles

Hälften spindel, hälften hummer - Scroop

En välkänd skurk - Svarte-Petter

Kungens högra hand - Maurice
Det stämmer!  :D
- what.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 mars 2023 kl. 17:22:54Piranha Plant.
Den hjälpte mig att vinna ett lopp jag trodde att jag skulle förlora
En blåvit fågel som har ett välkänt läte, de låter nämligen som att den skrattar.Finns bara i ett land i hela världen

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 18:04:06Den hjälpte mig att vinna ett lopp jag trodde att jag skulle förlora
En blåvit fågel som har ett välkänt läte, de låter nämligen som att den skrattar.Finns bara i ett land i hela världen
Det kan inte vara en pingvin, eller? ???

Fred

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 mars 2023 kl. 18:07:54Det kan inte vara en pingvin, eller? ???
Nej pingviner låter helt annorlunda

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 20:01:01Nej pingviner låter helt annorlunda
Är lite dålig på fågel läten, så... :-\

MOA

En liten kille som drömmer mardrömmar varje natt där han måste hjälpa olika karaktärer.Avsnitten innehåller pussel som man måste lösa för att komma vidare.Killen har svart hår & e väldigt lättskrämd.Spelet e ett point & click spel och om man klickar fel för många gånger vaknar protagonisten & grinar i sin säng.Handlingen e int genomgående,den e ny för varje avsnitt.Karaktärerna som killen möter e ett skelett,en gorilla,en råtta,en tjuv & en häxa.Karaktärerna pratar aldrig utan gör bara ljud.Den enda som pratar e en berättare som låter som en engelsk version av Johan Hedenberg.
4 avsnitt av spelet finns på engelska & franska medans de sista enbart finns på franska.
Blir int förvånad om ni aldrig hört talas om detta spel.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2023 kl. 18:08:53En liten kille som drömmer mardrömmar varje natt där han måste hjälpa olika karaktärer.Avsnitten innehåller pussel som man måste lösa för att komma vidare.Killen har svart hår & e väldigt lättskrämd.Spelet e ett point & click spel och om man klickar fel för många gånger vaknar protagonisten & grinar i sin säng.Handlingen e int genomgående,den e ny för varje avsnitt.Karaktärerna som killen möter e ett skelett,en gorilla,en råtta,en tjuv & en häxa.Karaktärerna pratar aldrig utan gör bara ljud.Den enda som pratar e en berättare som låter som en engelsk version av Johan Hedenberg.
4 avsnitt av spelet finns på engelska & franska medans de sista enbart finns på franska.
Blir int förvånad om ni aldrig hört talas om detta spel.
Det måste vara Nightmares, då jag kommer ihåg många Flash spel från förr i tiden.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2023 kl. 18:13:46Det måste vara Nightmares, då jag kommer ihåg många Flash spel från förr i tiden.
Shit!Jag trodde jag va den enda som minns de spelet

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2023 kl. 20:27:19Shit!Jag trodde jag va den enda som minns de spelet
Har dock inte kommit så långt, men jag minns att en kompis spelade det i barndomen medan jag kollade på. :)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 18:04:06Den hjälpte mig att vinna ett lopp jag trodde att jag skulle förlora
Angående den här frågan... Är det en kungsfiskare (kookaburra)? Men inte är de väl blåa? ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2023 kl. 20:32:50Angående den här frågan... Är det en kungsfiskare (kookaburra)? Men inte är de väl blåa? ???
Javisst e de den fågeln?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2023 kl. 21:40:17Javisst e de den fågeln?
Eftersom du verkar ha ett intresse av Australien (det gör väl jag med) så misstänkte jag det. Det kan vara som så att en del sorter av denna fågeln är blåa eller något. Nåja, där har vi svaret, då. :)