Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Erika

Tack för videon, riktigt underhållande (och nu vet vi vem som skulle passa göra rösten till Dr. Claw i framtiden ;)).

Ska helt klart försöka se Super Mario Bros. Filmen på bio. :)

MOA

Citat från: Erika skrivet  5 april 2023 kl. 14:20:25Tack för videon, riktigt underhållande (och nu vet vi vem som skulle passa göra rösten till Dr. Claw i framtiden ;)).

Ska helt klart försöka se Super Mario Bros. Filmen på bio. :)
Så spännande!Då spelar han nog Dr Claw i nästa Kommisarie Gadget program eller film

Erika

Citat från: MOA skrivet  5 april 2023 kl. 14:27:47Så spännande!Då spelar han nog Dr Claw i nästa Kommisarie Gadget program eller film
Nja, det får vi se (är ens något nytt projekt på gång?)... Men Oscar Harryson skulle helt klart fungera (förutsatt det är en klassisk/traditionell Dr. Claw), den saken är klar! :)

Men nu är det Mario vi ser mest fram emot, inte sant? ;D

Zebastian

Jag var skeptisk när jag läste Oscar Harryson som Mario men det funkar faktiskt väldigt bra även fast han inte låter exakt som Chris Pratt.  

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Zebastian

Citat från: gstone skrivet  5 april 2023 kl. 22:31:45Vet någon vem som spelar vem på svenska ?
Joakim Tidermark är Luigi & Carla Abrahamsen är Peach det var de två jag kunde lista ut under filmen. Sen tror jag det ni sa om Bowser stämmer också.

Jag antar att creditlistan kommer snart eller? Jag var där med mina brorsbarn och de ville inte sitta kvar och vänta på eftertexterna

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  5 april 2023 kl. 22:50:07Jag antar att creditlistan kommer snart eller? Jag var där med mina brorsbarn och de ville inte sitta kvar och vänta på eftertexterna
Jag har tyvärr inte fått något svar alls från UIP, så your guess is as good as mine... :(

Den person som förut varit väldigt hjälpsam på UIP har tyvärr slutat på företaget, och sedan dess har jag haft svårigheter att få snabba svar. Samma person som jag nu mailade till i söndags var hjälpsam förra gången, men den här gången har jag inte fått någon som helst respons. Jag ska försöka få tag i någon annan på UIP, men det är ju påskhelg snart då de flesta är lediga så risken är nog överhängande att det kommer dröja tills på tisdag (eller senare)...

Jag har själv tänkt att gå och se filmen på bio, men då mina brorsöner ska på besök över påsken avvaktar jag för att se om de är intresserade - i så fall kan det bli under helgen eller någon vardag nästa vecka, men om de inte är intresserade kommer det dröja tills de har rest hem (så i så fall tidigast nästa helg).

Har jag inte fått tag i credits innan dess ska jag absolut försöka att fotografera dubbcreditsen när de visas, men det vore önskvärt om någon annan kunde göra det (om någon går och ser filmen före mig), då det annars lär dröja några dagar eller upp till en och en halv vecka.

Daniel Hofverberg

Med minsta möjliga marginal innan påskhelgen har jag nu fått svar från UIP, och fått tag i svensk creditlista till Super Mario Bros. Filmen. Jag skriver av uppgifterna nu, och ska tvinga in en extra uppdatering ikväll för att kunna lägga ut den creditlistan. :)

MOA

gstone

E

E

Såg filmen igår. Kan börja med det positiva: Den hade många underhållande o roliga bitar och dom gjorde ett riktigt bra jobb med att få karaktärerna att se exakt likadana ut som i spelen

MEN jag är en sån som mest brukar gilla filmer med en bra story och bra karaktärsutvecklingar. Här kändes det inte som det fanns nåt av det alls. Kändes bara som en enda stor reklam för spelen. I know, det var nog inte poängen med filmen i sig och sen är ju målgruppen barn, men ändå.

Såg den på svenska och det lät väl okej men inte det bästa jag hört. Kul dock att Claes Ljungmark (Cranky Kong) fortfarande dubbar

4/10 blir mitt betyg

gstone