Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Vad betyder "Obehöriga på spårområdet"? Det kan väl inte vara någon som verkligen står på spåret för ingen är väl så dum.

gstone

Folk är elaka  mot J K Rowling online :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Allt som står på twitter om Awkwafina  är negativt. :'(

Men jag tycker faktiskt hon är talangfull och bra.

Skokaka

Jag var seriöst nästan på väg att äta choklad med larver i den! :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 april 2023 kl. 19:10:47Jag var seriöst nästan på väg att äta choklad med larver i den! :-\
Men oj oj oj

Mathilda Gustafsson

Jag vill gnälla på när man river gamla byggnader för att bygga nya "moderna" hus. Så som på 60 och 70-talet när man rev stora delar av svenska städer för att bygga upp miljonprogramshus.

Eller nu idag när man river för att bygga moderna arkitektritade hus. 

Varför kan inte äldre byggnader användas i en modern samtid? Varför skulle man inte kunna använda en 1800-tals teater som ett H&M och ett McDonald's?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  9 april 2023 kl. 20:45:12Varför skulle man inte kunna använda en 1800-tals teater som ett H&M och ett McDonald's?

Om jag inte misstar mig är det där Gustav Adolfs torg i Malmö och den byggnaden ägs av H&M så att det skulle vara något annat där är ju inte troligt.

gstone

Någon hånade mig på twitter för att jag såg fram emot Trolls 3 och sa att den kommer bli bra :'( :'(

MOA

Citat från: gstone skrivet 10 april 2023 kl. 11:20:39Någon hånade mig på twitter för att jag såg fram emot Trolls 3 och sa att den kommer bli bra :'( :'(
De va dumt gjort,hoppas att de int blir fler påhopp

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 april 2023 kl. 11:20:39Någon hånade mig på twitter för att jag såg fram emot Trolls 3 och sa att den kommer bli bra :'( :'(

Det tycker jag var elakt sagt av den personen, så ska man inte göra.

Lillefot

Det var trist att höra. Jag rekommenderar dock att du ignorerar den personen, från det du säger låter det som att de är ute efter att få reaktioner.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

KurageDHH

Tyvärr finns det en massa idioter därute som hånar andra pga film-/serie-smaker.
Antigen kan du som Lillefot sa ignorera den personen eller kan du anmäla hen för att få hen portat från Twitter.

Skulle jag skriva på Twitter om att jag tycker fortfarande att Svampbob är fortfarande lika bra även efter 3 första säsonger och första filmen kan det ju finnas risk att jag blir hånad.

Det kan ju även finnas risk för nån annan oskyldig människa drabbades bli hånad för att denne tycker att t.ex. Lilla Djungelboken är bättre än Phineas och Ferb och Gravity Falls (troligen kan det beror på att LD har ju betyg på 6.1/10 (ganska låg betyg) med bara 754 röster (oj, det är inte ens över tusen ju) på imdb.com medan P&F (8.1/10 med 50K) och GF (8.9/10 med 116K) har bättre betyg och mycket mer röster).

Så, tyvärr kan det drabbas vilken oskyldig människa som helst på nätet. :(

Lilla My

Lilla My

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  3 april 2023 kl. 21:18:51Vad betyder "Obehöriga på spårområdet"? Det kan väl inte vara någon som verkligen står på spåret för ingen är väl så dum.
Jo, det betyder det och jo, det finns det tyvärr många som är. Antingen för att de är självmordsbenägna, fulla, påverkade av andra substanser eller har någon avvikande störning som gör att de inte vet var de befinner sig eller varför. Eller så vill de ta coola kort eller videor på spåret.

gstone

Pappa sa att jag har gjort fel :(