Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tror ni att live action Snövit och Lilo & Stitch kommer dubbar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 14 april 2023 kl. 08:40:21Tror ni att live action Snövit och Lilo & Stitch kommer dubbar ?
Det finns ingen 100% garanti, men jag skulle tippa att det är sannolikt att de båda blir dubbade.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 april 2023 kl. 08:40:21Tror ni att live action Snövit och Lilo & Stitch kommer dubbar ?
Det beror väl helt på vilken målgrupp som filmerna riktar sig mot, och än så länge finns väl inte så mycket information att tillgå kring det - men om vi förmodar att filmerna helt eller delvis riktar sig mot barn och barnfamiljer, så är det väl ett rimligt antagande att de lär dubbas till svenska.

I stort sett alla filmer som riktas mot barn brukar ju dubbas till svenska, medan det är lite mer osäkert kring filmer som riktar in sig mot ungdomar/tonåringar.

gstone

Jag räknade inte med Mufasa: Lejonkungen för det är ju en prequel och inte en remake.

gstone

I live action Snövit kommer Prinsen ersättas av en ny karaktärer som heter Jonathan. 
Här kan ni läsa om det,

https://thedisinsider.com/2022/01/12/andrew-burnap-joins-disneys-snow-white-and-the-seven-dwarfs/?utm_content=cmp-true

Förlåt om jag redan skrivit om detta :-\

gstone

Nu är folk sura fö att hon som ska spala Nani är för vit. :(

gstone

Tror ni live action Lilo & Stitch dubbas ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 april 2023 kl. 21:58:55Tror ni live action Lilo & Stitch dubbas ?

Eftersom det är en Disney+ produktion så tror jag sannolikheten är stor.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 april 2023 kl. 21:58:55Tror ni live action Lilo & Stitch dubbas ?
Med tanke på att jag har svårt att se att Lilo & Stitch skulle fungera i en mer tonårs/vuxeninriktad version, varför de sannolikt inte borde ha förändrat målgruppen alltför mycket gentemot den animerade filmen, så känns det som en inte alltför vågad gissning att den bör dubbas till svenska.

Men det förutsätter som sagt att Disney inte väljer att ändra målgruppen, såsom de gjorde med Mulan. Men där fanns det ju en viss logik i att byta målgrupp och göra filmen lite mörkare och mer riktad mot en lite äldre publik, vilket jag har svårt att se skulle kunna fungera med Lilo & Stitch.

gstone

Vill någon läsa en intervju med hans spelar den manliga huvudrollen i Live Action Snövit ?

Om ni vill kan jag lägga upp en länk ?

gstone

Vem tycker ni ska spela Högsta rådsdamen ?

Zoe Caldwell har tyvär got bort.

gstone

gstone

gstone