Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Hotell Kantarell

Startat av MOA, 19 april 2023 kl. 17:40:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Nån här som minns Hotell Kantarell,älskade de när jag var barn.Kung Åke var bästa avsnittet
Känns könstigt att de int finns nåt ämne om Hotell Kantarell,får mig att sakna gamla Barnkanalen

Skokaka

Jag minns det här. Jag brukade tro att en av dom var en björn, men var egentligen en lysmask. ;D

Dubintrested

Citat från: Skokaka skrivet 19 april 2023 kl. 17:43:58Jag minns det här. Jag brukade tro att en av dom var en björn, men var egentligen en lysmask. ;D
Lysmask och björn? Den här serien handlar ju om grisar

Dubintrested

Citat från: Dubinterested skrivet 19 april 2023 kl. 17:50:49Lysmask och björn? Den här serien handlar ju om grisar
Det är pinsamt men jag trodde faktiskt det jag trodde att den röda var en gris

MOA

Citat från: Dubinterested skrivet 19 april 2023 kl. 17:50:49Lysmask och björn? Den här serien handlar ju om grisar
Nä nu har du kommit fel!Dom andra dockorna e en gräshoppa & humla

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 april 2023 kl. 17:43:58Jag minns det här. Jag brukade tro att en av dom var en björn, men var egentligen en lysmask. ;D

Jag trodde mer att hon var en ekorre, tills jag fick veta att hon i själva verket var en lysmask.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 april 2023 kl. 17:52:21Nä nu har du kommit fel!Dom andra dockorna e en gräshoppa & humla

Plus en skalbagge som leder Maggans TV-shop, som där är kompis med humlan.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2023 kl. 17:53:56Plus en skalbagge som leder Maggans TV-shop, som där är kompis med humlan.
Glömde bort den delen!Hennes kompis var en råtta som hette Bosse som hon blev irriterad på,andra råttor medverkar också i programmet

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 april 2023 kl. 17:55:29Glömde bort den delen!Hennes kompis var en råtta som hette Bosse som hon blev irriterad på,andra råttor medverkar också i programmet

Det stämmer.

Maggan är namnet på skalbaggen.

Humlan heter Marimba och gräshoppan heter Åke Till Grönkvist.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2023 kl. 17:58:40Det stämmer.

Maggan är namnet på skalbaggen.

Humlan heter Marimba och gräshoppan heter Åke Till Grönkvist.
Åke T Grönkvist

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 april 2023 kl. 18:01:41Åke T Grönkvist

Nåja, Lucia som lysmasken heter spelas iallafall av Cecilia Schiöld-Olin, samma person som också gav röst till Olivia i Mästerdetektiven Basil Mus och Kvacki i första Landet För Längesedan filmen, samt också Mago i Björnes Magasin.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2023 kl. 18:07:45Nåja, Lucia som lysmasken heter spelas iallafall av Cecilia Schiöld-Olin, samma person som också gav röst till Olivia i Mästerdetektiven Basil Mus och Kvacki i första Landet För Längesedan filmen, samt också Mago i Björnes Magasin.
Nu när jag tänker efter, det kan vara Cecilia Schiöld-Olin som var den gula Toad, i hela fall i trailern till Super Mario Bros. Filmen. Inte säker på om det är samma röst i själva filmen eller om det var hon, men nåja...

MOA

Cecilia Olin spelar även Ester i Höjdarna,ett annat bra program

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 19 april 2023 kl. 21:40:08Cecilia Olin spelar även Ester i Höjdarna,ett annat bra program

Just det, glömde att hon var med i Höjdarna också, och jag håller med om att Höjdarna är ett riktigt underhållande program.