Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 26 april 2023 kl. 00:15:591: Svar hos Vixey och Marian, Bagheera och Sir Hector, Kung Candy och Hattmakaren, och Gudmodern och Drottning Leah: Ja. ;)

2: Dels utav detta och jag tyckte höra att de delade en Engelsk röst?

3: Jag tänkte just mer på att Jasmine och Odette båda spelades av Liz Callaway för just deras sångröster. Kanske Sofia hade funkat som Jasmines sångröst...

4: Jag tänkte mest på att du hade Trötter som ett tillägg, och Stig Grybe va' både honom och Buzzie.

5: Jag tänkte egentligen på att du hade prinsessor i den här delen, så...

6: Jag tänkte på Valrossen då han har en mörk röst. Tyckte att han kanske kunde passa i den här rollen, också. Förresten, tror du att Max Von Sydow kunde passa som Mufasa? Eller, dålig idé?... Jag valde Cyril Proudbottom då han och Överste Hathi båda delar en Engelsk röst: J. Pat O'Malley! Tyckte det vore logiskt. Och jo, han ha' talat vad jag vill minnas. Kanin hos Mille Schmidt eftersom både han och Blyger dubbades av Charlie Elvegård, och Mille var ju Blyger, så... Och jag valde Ellen eftersom du hade Tant Näbbmus som ett förslag, och Hermione Baddeley va' ju båda karaktärerna. Du hade Shere Khan som ett exempel hos Martin Ljung, och jag inspirerades av att Tony Jay gjorde rösterna till båda Shere Khan och Frollo. Jag inspirerades av Sixten från Robin Hood som du hade som ett förslag, inte är bara både han och Roquefort möss, utan Hans Lindgren dubbade båda av dom, även. Så därför tror jag att Jörgen kunde dubba även Roquefort. Sten Ljunggren har väl en mörk röst, och nu så är ju I-or mest dyster medan Trötter är ju, tja, trött, såklart. Men jag tycker att de är lika då de ä' väl... Rikti' långsamma? Äh, vad tusan menar jag? Och lol, Lord Tim Hudson gjorde rösterna till både Dizzie OCH Hit-Hat (Dessa var väl även hans ändå röstroller OCH övriga roller i film har jag för mig, han var i inget annat, verkar det som...) Och du hade ju Dizzie som ett förslag, så... Och jag tänkte väl på att Amelia har en sån mogen röst, eller, var det Abigail? ??? Och Killer eftersom jag tycker att han är lik Herr Snoops, eftersom du tog bara upp honom som ett exempel. Han har ju glasögon och är en skurks assistent, men de är ju inte lika onda... Förresten, jag tror även att Johan Ulveson kunde passa som Herr Snoops, i min åsikt, i hela fall... ::) Och så Merlin till slut, jag tänkte på att du hade med äldre karaktärer, och Merlin är ju en sådan, så... Det låter som en passande roll, undrar i hela fall jag och tycker...

Jo, Max Von Sydow hade varit bra Mufasa.

Jag tänkte också på originalröst i fallet med Tant Näbbmus, nämligen att Madame Adelaide Bonfamille också har en sådan röst. (visste inte att hon var Ellen också, eller så kan jag ha glömt det)

Det där med Martin Ljung som Shere Khan, det är inspirerat av en forumsmedlem i denna tråd.

Jag frågar allt detta av nyfikenhet mest.

(förresten det där med att jag hade Sixten i mitt inlägg beror på John Fielder, samma sak med Ugglan och Piggsvin, och Jörgen har dubbat Nasse som också är John Fielder)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2023 kl. 00:26:28Jo, Max Von Sydow hade varit bra Mufasa.

Jag tänkte också på originalröst i fallet med Tant Näbbmus, nämligen att Madame Adelaide Bonfamille också har en sådan röst. (visste inte att hon var Ellen också, eller så kan jag ha glömt det)

Det där med Martin Ljung som Shere Khan, det är inspirerat av en forumsmedlem i denna tråd.

Jag frågar allt detta av nyfikenhet mest.

(förresten det där med att jag hade Sixten i mitt inlägg beror på John Fielder, samma sak med Ugglan och Piggsvin, och Jörgen har dubbat Nasse som också är John Fielder)
Det där sista vet jag, dock. ;)

Disneyfantasten

Hanny Schedin hade passat till följande karaktärer;

- Matriarken = Dumbo

- Gudmodern = Askungen

- Hjärter Dam = Alice i Underlandet

- Tant Sara = Lady och Lufsen

- Flora = Törnrosa

Disneyfantasten

Johan Schinkler hade passat till följande karaktärer;

- Cassim = Aladdin och Rövarnas Konung

- Zeus = Herkules