Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dubintrested

Hur kommer det sig att flera titlar nu på SVT Play beräknas vara kvar i flera år det brukar väl bara vara några månader per serie. Jag minns inte vad det var med något program eller film skulle ligga upp i typ fyra år

gstone

När en kända musikaler sets upp i sverige brukar produktionnerna vara en non-replica produktioner eller inte ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Tänkte höra om någon vet om Eddie Axberg medverkade i dubbningar under 60-talet?

MOA

Har nån nån aning om när Hasse började samarbeta med Lendo?

gstone

Finns teater program i Finland eller är det bara en svensk sak ?

gstone

Är Playbill den amerikanska motsvarigheten till teater program ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 april 2023 kl. 22:11:27Finns teater program i Finland eller är det bara en svensk sak ?
Vad menar du med teaterprogram? Menar du teaterutbildning, eller menar du skriftliga programblad (häften) om man ibland får utdelade på teatrar/musikaler?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 april 2023 kl. 02:27:50Vad menar du med teaterprogram? Menar du teaterutbildning, eller menar du skriftliga programblad (häften) om man ibland får utdelade på teatrar/musikaler?
Eftersom @gstone även frågar om Playbill förmodar jag att han menar de tryckta häften som delas ut eller säljs i samband med teaterföreställningar**.

Sådana förekommer runt om i världen, inte bara i Sverige. Så jag vet inte varför @gstone tror att just Finland skulle vara ett undantag?

** Det har även förekommit tryckta program till en del biofilmer, även om det numera är väldigt ovanligt.

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 april 2023 kl. 02:27:50Vad menar du med teaterprogram? Menar du teaterutbildning, eller menar du skriftliga programblad (häften) om man ibland får utdelade på teatrar/musikaler?
Jag menar skriftliga programbla.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 april 2023 kl. 06:12:58Eftersom @gstone även frågar om Playbill förmodar jag att han menar de tryckta häften som delas ut eller säljs i samband med teaterföreställningar**.

Sådana förekommer runt om i världen, inte bara i Sverige. Så jag vet inte varför @gstone tror att just Finland skulle vara ett undantag?

** Det har även förekommit tryckta program till en del biofilmer, även om det numera är väldigt ovanligt.
Jag lärde mig att Playbill  och Programme var två olika saker i USA.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 april 2023 kl. 06:12:58Så jag vet inte varför @gstone tror att just Finland skulle vara ett undantag?

** Det har ä
Jag trode det för jg hittar inga bilder på Danska eller Finska sådan .

gstone

Tycker ni man ska få använda ordet retard ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 april 2023 kl. 06:12:58Eftersom @gstone även frågar om Playbill förmodar jag att han menar de tryckta häften som delas ut eller säljs i samband med teaterföreställningar**.

Jag har faktiskt aldrig hört begreppet teaterprogram i den bemärkelsen - i min värld heter det programblad, men det kanske varierar mellan olika delar av landet och/eller olika generationer...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 april 2023 kl. 12:59:30Jag har faktiskt aldrig hört begreppet teaterprogram i den bemärkelsen - i min värld heter det programblad, men det kanske varierar mellan olika delar av landet och/eller olika generationer...
Jag kallar det teaterprogram.

Min familj med.