Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun (2023)

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2022 kl. 14:04:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 april 2023 kl. 17:56:46Den svenska rösten till Ariel avslöjats !!

https://www.instagram.com/p/CrnfsPjMdgM/
Är det bara jag som aldrig ens hört talats om Joanné Nugas, så att hon är välkänd för gemene man...?

Jag hittar heller inte särskilt mycket när jag googlar - jag hittar en låt på Spotify, och så hittar jag den här artikeln som är gammal men som jag förmodar handlar om rätt person:
https://nojestorget.se/tim-and-joanne.html

I så fall verkar hon alltså ursprungligen komma från Filippinerna. Men särskilt mycket mer än så hittar jag faktiskt inte när jag googlar på namnet...

Citat från: gstone skrivet 29 april 2023 kl. 20:14:20Jag vet inte om någon är intreserad. Men jag tänker ändå säga att den tionde Maj kan börja köp bio billijter tilll den här filmen :D
Det känns väl lite overkill i mina ögon - jag betvivlar att alla föreställningar kommer bli så fullsatta, så att det verkligen är nödvändigt att köpa biobiljetter två veckor före premiären...

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  1 maj 2023 kl. 21:05:52Så Disney släppte hela part of that World från den nya filmen för ett par dagar sen och folk klagar på att den är annorlunda men det är ingen ändrat text eller något så jag vet inte vad de menar

Det är själva komponeringen som är ändrad originalet är i F medans den nya är i G♭ dur.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2023 kl. 21:11:03Är det bara jag som aldrig ens hört talats om Joanné Nugas, så att hon är välkänd för gemene man...?
Hon är tydligen medlem i The Real Group som så vitt jag vet sysslar med acapella.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2023 kl. 21:11:03Är det bara jag som aldrig ens hört talats om Joanné Nugas, så att hon är välkänd för gemene man...?

Jag hittar heller inte särskilt mycket när jag googlar - jag hittar en låt på Spotify, och så hittar jag den här artikeln som är gammal men som jag förmodar handlar om rätt person:
Vill du inte att hon ska dubba Ariel ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

I så fall verkar hon alltså ursprungligen komma från Filippinerna. Men särskilt mycket mer än så hittar jag faktiskt inte när jag googlar på namnet...
Tror du inte hon kommer vara bra i rollen ? :'(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 21:27:46Tror du inte hon kommer vara bra i rollen ? :'(
Du frågar visserligen inte mig men utan att känna till så mycket om henne så kan jag säga att av det jag hört så är det inte alls något fel på hennes sång röst i alla fall.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2023 kl. 21:28:53Du frågar visserligen inte mig men utan att känna till så mycket om henne så kan jag säga att av det jag hört så är det inte alls något fel på hennes sång röst i alla fall.
On blav valde för en sådan roll borde hon ha bra sångröst.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 21:22:02Vill du inte att hon ska dubba Ariel ?
Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 21:27:46Tror du inte hon kommer vara bra i rollen ? :'(
Det kan jag inte svara på utan att ha hört henne. Jag får lov att vänta med sådana omdömen tills jag faktiskt har sett filmen, så att jag kan höra hur hon låter vid dialog och sång...

Men jag struntar fullständigt i hur känd någon är, utan för mig är rösten, inlevelsen och sångrösten det enda viktiga.

Och det vore väl förvånansvärt om Disney Character Voices skulle ha godkänt någon som inte alls passar i rollen, så det mest sannolika är väl att hon är bra i rollen - men som sagt, utan att ha hört rösten kan jag inte svara på det...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2023 kl. 21:16:49Hon är tydligen medlem i The Real Group som så vitt jag vet sysslar med acapella.
Det har du rätt i, nu hittade jag åt den här sidan som presenterar medlemmarna i The Real Group (bläddra ner till det andra fotot):
https://therealgroup.se/members

Så tydligen är hon sångerska samt sång- och pianolärare - men som sångerska lär hon väl sannolikt inte vara superkänd med bara en enda låt med på Spotify...

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2023 kl. 21:32:46Det kan jag inte svara på utan att ha hört henne. Jag får lov att vänta med sådana omdömen tills jag faktiskt har sett filmen, så att jag kan höra hur hon låter vid dialog och sång...

Men jag struntar fullständigt i hur känd någon är, utan för mig är rösten, inlevelsen och sångrösten det enda viktiga.

Och det vore väl förvånansvärt om Disney Character Voices skulle ha godkänt någon som inte alls passar i rollen, så det mest sannolika är väl att hon är bra i rollen - men som sagt, utan att ha hört rösten kan jag inte svara på det...
Det har du rätt i, nu hittade jag åt den här sidan som presenterar medlemmarna i The Real Group (bläddra ner till det andra fotot):
https://therealgroup.se/members

Så tydligen är hon sångerska samt sång- och pianolärare - men som sångerska lär hon väl sannolikt inte vara superkänd med bara en enda låt med på Spotify...
Det finns en dubbad trailer på Disney plus om du vill höra

gstone

Bara några veckor kvar till filmen kommer ut ! ;D

gstone

Nu har jag sett en lista över sångerna på Twitter

Döttrar till Triton och Les Poissons har tagits bort men resten av sångerna är kvar.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2023 kl. 15:31:31Nu har jag sett en lista över sångerna på Twitter

Döttrar till Triton och Les Poissons har tagits bort men resten av sångerna är kvar.
Det ska även ha skrivits några nya av Lin-Manuel Miranda.

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2023 kl. 17:14:19Det ska även ha skrivits några nya av Lin-Manuel Miranda.
Okej jag har nu iaf EN anledning till att se filmen!

gstone

Lin-Manuel Miranda  kunde ha spelat Louis.

Det var rycket tidagre,

gstone

gstone