Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 april 2023 kl. 23:16:43Mikaela Tidermark Nelson:
Winnie Hackspett

Ole Ornered:
Herr Krabba

Adam Fietz:
Lill-P

Jennie Jahns:
Avsky

Claes Ljungmark:
Toadsworth

Christian Fex:
Peppris

Marianne Mörck:
Mormor

Astrid Assefa:
Sierskan

Benke Skogholt:
Skrattis

Stefan Frelander:
Donkey Kong

Thomas Engelbrektson:
Cornwall

Olli Markenros:
Tage

Dan Bratt:
Kanin

Kenneth Milldoff:
Svarte Petter

Håkan Mohede:
Heimlich

Magnus Ehrner:
Wallace

Jan Sjödin:
Nalle Puh

Mats Qviström:
Itchy

Birgitta Fernström:
Winifred

Jan Modin:
Zazu

Tomas Bolme:
Översten från Spirit - Hästen från vildmarken

Jag förmodar att du tog Itchy då Magnus Ehrner och Mats Qviström har liknande röster?

Jag förmodar att du inspirerades av forumsmedlemmen JRLs förslag om Birgitta Fernström som Winifred i en potentiell KM-dubbning av Djungelboken i samband med nypremiären på bio mars 1993?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 april 2023 kl. 00:30:16Leif Andrée:
Zebran Marty

Johannes Brost:
Uggla

Ulf Larsson:
Jock

Mikael Roupé:
Roger Rabbit

Gizela Rasch:
Tant Näbbmus

Claes Månsson:
Prins John (Jag tror även att han kunde funka som Hattmakaren, också...)

Robert Gustafsson:
Luigi och Lakitu

Per Myrberg:
Labradoren från Pongo och de 101 dalmatinerna

Jan Malmsjö:
Pepe Le Skunk

Jan Nygren:
Napoleon eller Lafayette

Ingvar Kjellson:
Bagheera

Svante Thuresson:
Broder Tuck

Per Eggers:
Oogie Boogie

Liza Öhman:
Kajsa Anka

Lars Dejert:
Kapten från WALL-E

Jan Mybrand:
Waluigi

Fråga: hur kom du på Per Myrberg som Labradoren?

Jag förmodar att du hade med Broder Tuck hos Svante Thuresson efter inspiration av Rafiki?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 maj 2023 kl. 22:40:05Hur kom du på Zira hos Mona Seilitz?

Hur kom du på Kungen av Atlantis och Mr Arrow hos Torsten Wahlund?

Hur kom du på Droopy hos Hans Lindgren?

Torsten Wahlund har duubat Mr Arrows orginalröst förut.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2023 kl. 23:08:46Torsten Wahlund har duubat Mr Arrows orginalröst förut.

Var någonstans? Det måste jag ha glömt isåfall...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 maj 2023 kl. 23:09:57Var någonstans? Det måste jag ha glömt isåfall...
orginaldubbningen av Oliver och Gänget.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2023 kl. 21:52:49Okej, då får jag väl ta allt på en gång, då. Jag försökte att komma på så många som möjligt. (Detta är dock bara min åsikt om de skulle funka...)

Gunnar Ernblad:
DeSoto från Oliver & gänget
Mufasa från Lejonkungen
Kago från Tarzan II
Bruton från Dinosaurier
Direktör Henry J. Waternoose III från Monsters, Inc.
Billy Bones från Skattkammarplaneten
Buse med krok från Trassel
Rassel från Insidan ut
Tugg från Den gode dinosaurien
Tamatoa från Vaiana
Stora Ugglan från Brisby och Nimhs hemlighet
Carface från Änglahund
Baron Natt från Rock-A-Doodle
Drake från Pingvinen och lyckostenen
Några utav Jan Åströms roller

Peter Harryson:
Joakim Von Anka
Kommissarie Karlsson
Filurkatten från Alice i Underlandet
Bävern från Lady och Lufsen
Lunk från Lady och Lufsen II: Ludde på äventyr
Buzzie från Djungelboken
Scat-katt från Aristocats
Sorken från Nalle Puh
Lampie från Peter och draken Elliott
Grävling från Micke och Molle: Vänner när det gäller
Doli från Taran och den magiska kitteln
Tantor från Tarzan
Zugor från Tarzan II
Morbror Max från Lejonkungen 3 - Hakuna Matata
Undergrävaren från Superhjältarna
Grem från Bilar 2
Lawrence från Prinsessan och grodan
Några utav John Harrysons roller

Mona Seilitz:
Madame Medusa från Bernard och Bianca
Zira från Lejonkungen II - Simbas skatt

Hans Lindgren:
Joakim Von Anka
Geppetto och Ärlige John från Pinocchio
Kostymkråkan från Dumbo
Dodo från Alice i Underlandet
Joe, Jock, Bull och Taxi från Lady och Lufsen
Archimedes från Svärdet i stenen
Farbror Waldo från Aristocats
Dr. David Q. Dawson från Mästerdetektiven Basil Mus
Geten Jeb från Kogänget
Droopy

Guy De La Berg:
Georges Hautecourt från Aristocats
Pumbaa från Lejonkungen

Charlie Elvegård:
Timothy Mus från Dumbo

Irene Lindh:
Ellen från Mary Poppins
Madame Medusa från Bernard och Bianca
Änkan Tweed från Micke och Molle: Vänner när det gäller
Orddu och Orgoch från Taran och den magiska kitteln
Drottning Musioria från Mästerdetektiven Basil Mus
Tant Garderob från Skönheten och odjuret
Sarabi från Lejonkungen
Gammelmor Pilrot från Pocahontas
Mormor Fa från Mulan
Kala från Tarzan
Yzma från Kejsarens nya stil
Prudence från Askungen II - Drömmen slår in
Tanana från Björnbröder
Edna "E" Mode från Superhjältarna
Mama Odie från Prinsessan och grodan
Rochelle från Flygplan
Mamma Ida från Den goda dinosaurien
Tala Waialiki från Vaiana
Irene Lindh passar väl som äldre damer för övrigt...

Torsten Wahlund:
Kungen av Atlantis från Atlantis - En försvunnen värld
Mr. Arrow från Skattkammarplaneten

Hans Wahlgren:
Sideshow Bob från The Simpsons

Fredde Granberg:
Mack från Bilar
Byggarbetare Tom från Upp

Jag förmodar att du hade med DeSoto och Orddu och Orgoch för att jag hade med Roscoe och Orwen i mina inlägg med Gunnar Ernblad och Irene Lindh? (jag minns att du hade med Gunnar som en av doberman-arna i ett tidigare inlägg men minns inte vilket av dem, dessutom minns jag att jag inspirerades av Alexander Lundahl till en av häxorna hos Irene men minns inte vem av dem)

Skokaka

Några av de frågorna som du ställde svarar jag "ja" på, och när det gäller de andra frågorna...

1: Detta KAN ha varit därför jag valde Tjifen, och kanske någon annan anledning... Jag tyckte bara att Lizette Pålsson kunde passa som Arista. Inte säker, men det KAN vara som så det där med original rösten. Jag tyckte att Lizette Pålsson och Elin Abelin låter lika varandra, och det du frågade är väl också en anledning till detta. Och Lizette har ju en ljus röst och jag tyckte att hon kunde passa som Marian, hon kan väl låta moderlig så det är väl därför jag valde henne hos Nora, och jag tyckte bara att hon kunde klara av rollen som Trixie ganska bra. Tyckte att Lizette och Myrra kunde passa som två av bimbittéerna, när kom du också på detta, förresten? Och tja, jag minns nog inte om när ni nämnde Myrra Malmberg som Kängu förut, hon låter ju moderlig, som du frågade om och jag svarade ja på. Också osäker när du nämnde henne i rollen som Bo Peep, men hon har väl mycket väl kunnat passat... Och jag tyckte bara att hon kunde passa som de sex du frågade om... Och till slut här, jag möjligen inspirerades av Ratcliffe och Frollo när jag hade Stefan Ljungqvist som Lyle Rourke, då de är också skurkar...

2: Jag tänkte väl uppenbarligen på Cruella, såklart. Både hon och Zira ä' väl skurkar, så... gstone har helt rätt i det han sa, att Mr. Arrow och Francis delar en Engelsk röst (Roscoe Lee Browne). Och jag tyckte väl att han (Torsten Wahlund) kunde passa som en äldre kung. Och därför att Bill Thompson är den första rösten till Droopy. ;)

3: Tja, jag tyckte nog att hon kunde passat som övrigt, men det kan vara som du tänkte, tror jag...

4: Detta är såklart ett "ja" svar, men nu när jag tänker efter så vore Myrra mest passande som Peach i filmen, medan Lizette eller Maria kunde passa mest som henne i spelen för att rösten är ljusare där, tror jag. Men nice, du kommer ihåg och håller med om att Maria kunde passa som prinsessor. :D Valde också henne i rollerna av en pinsam anledning... :-[

5: Jag tänkte mer på att Mattias Knave dubbade Wayne Knight som Herr Blik från Katter med klös/Catscratch. På tal om det så har Anders Öjebo dubbat Kevin McDonald som Våfflan i samma serie, så jag tror då att han kunde passa som Pleakley från Lilo & Stitch. Och så är det Ole Ornered som dubbade Gordon, och Rob Paulsen gör ju den Engelska rösten och han har spelat MÅNGA karaktärer, så undrar om Ole kunde passa som några andra Rob Paulsen karaktärer eller bara vara helt okej i rollerna...

6: Jag valde nog Itchy eftersom du hade Fagin som ett förslag, och han kunde väl passa som Dom DeLuises karaktärer? Och jag tänkte nog på dina förslag och tyckte att hon kunde funka som Winifred.

7: Tyckte nog bara att Per Myrberg kunde passa, tror jag?

8: Såklart har du rätt, jag hade Gunnar först som en av dom, och i en remake så var han den andra doberman-hunden.

Elios

Johan Hedenberg eller Adam Fietz som stand in till Stefan Ljungqvist som Claude Frollo.  ;D ;D ;D ;D ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet  7 maj 2023 kl. 12:58:09Johan Hedenberg eller Adam Fietz som stand in till Stefan Ljungqvist som Claude Frollo.  ;D ;D ;D ;D ;D
Dubbar inte Stefan Ljungqvist längre ?

Elios

Citat från: gstone skrivet  7 maj 2023 kl. 13:20:50Dubbar inte Stefan Ljungqvist längre ?
Det vet jag inte. Har inte hört han på länge. 

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 maj 2023 kl. 13:14:00Några av de frågorna som du ställde svarar jag "ja" på, och när det gäller de andra frågorna...

1: Detta KAN ha varit därför jag valde Tjifen, och kanske någon annan anledning... Jag tyckte bara att Lizette Pålsson kunde passa som Arista. Inte säker, men det KAN vara som så det där med original rösten. Jag tyckte att Lizette Pålsson och Elin Abelin låter lika varandra, och det du frågade är väl också en anledning till detta. Och Lizette har ju en ljus röst och jag tyckte att hon kunde passa som Marian, hon kan väl låta moderlig så det är väl därför jag valde henne hos Nora, och jag tyckte bara att hon kunde klara av rollen som Trixie ganska bra. Tyckte att Lizette och Myrra kunde passa som två av bimbittéerna, när kom du också på detta, förresten? Och tja, jag minns nog inte om när ni nämnde Myrra Malmberg som Kängu förut, hon låter ju moderlig, som du frågade om och jag svarade ja på. Också osäker när du nämnde henne i rollen som Bo Peep, men hon har väl mycket väl kunnat passat... Och jag tyckte bara att hon kunde passa som de sex du frågade om... Och till slut här, jag möjligen inspirerades av Ratcliffe och Frollo när jag hade Stefan Ljungqvist som Lyle Rourke, då de är också skurkar...

2: Jag tänkte väl uppenbarligen på Cruella, såklart. Både hon och Zira ä' väl skurkar, så... gstone har helt rätt i det han sa, att Mr. Arrow och Francis delar en Engelsk röst (Roscoe Lee Browne). Och jag tyckte väl att han (Torsten Wahlund) kunde passa som en äldre kung. Och därför att Bill Thompson är den första rösten till Droopy. ;)

3: Tja, jag tyckte nog att hon kunde passat som övrigt, men det kan vara som du tänkte, tror jag...

4: Detta är såklart ett "ja" svar, men nu när jag tänker efter så vore Myrra mest passande som Peach i filmen, medan Lizette eller Maria kunde passa mest som henne i spelen för att rösten är ljusare där, tror jag. Men nice, du kommer ihåg och håller med om att Maria kunde passa som prinsessor. :D Valde också henne i rollerna av en pinsam anledning... :-[

5: Jag tänkte mer på att Mattias Knave dubbade Wayne Knight som Herr Blik från Katter med klös/Catscratch. På tal om det så har Anders Öjebo dubbat Kevin McDonald som Våfflan i samma serie, så jag tror då att han kunde passa som Pleakley från Lilo & Stitch. Och så är det Ole Ornered som dubbade Gordon, och Rob Paulsen gör ju den Engelska rösten och han har spelat MÅNGA karaktärer, så undrar om Ole kunde passa som några andra Rob Paulsen karaktärer eller bara vara helt okej i rollerna...

6: Jag valde nog Itchy eftersom du hade Fagin som ett förslag, och han kunde väl passa som Dom DeLuises karaktärer? Och jag tänkte nog på dina förslag och tyckte att hon kunde funka som Winifred.

7: Tyckte nog bara att Per Myrberg kunde passa, tror jag?

8: Såklart har du rätt, jag hade Gunnar först som en av dom, och i en remake så var han den andra doberman-hunden.

Ursäkta sent svar, skulle ha svarat igår...

Jo, du har rätt i det där med Bimbittéerna.

Jag hade glömt att Bill Thompson spelat Droopy.

Det där med Mats Qviström som Fagin är inspirerat från Steffan Rudvall.

gstone

Vem skulle passa som Måsart i Live Action Lilla Sjöjungfrun ?

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2023 kl. 20:40:55Vem skulle passa som Måsart i Live Action Lilla Sjöjungfrun ?
Jag har ju nämnt detta förut, men jag tycker att Laila Adéle borde göra rollen.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  9 maj 2023 kl. 20:53:16Jag har ju nämnt detta förut, men jag tycker att Laila Adéle borde göra rollen.
Bra förslag.