Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  8 maj 2023 kl. 23:45:08Den loggar in och skriver saker ibland,

Men försvinner alltid.

Det är lite konstigt.

ursäkta om det är något man inte ska fråga om :-[
Ja, det låter konstigt i och med att det råkar vara jag. Skulle du kunna utveckla lite, exempelvis "försvinner alltid" hänger jag inte riktigt med på?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 maj 2023 kl. 08:22:46Ja, det låter konstigt i och med att det råkar vara jag. Skulle du kunna utveckla lite, exempelvis "försvinner alltid" hänger jag inte riktigt med på?
Nu tror jag fattar ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Tror ni att Christian Hedlund ljuger om Askungen(2021) ?

Disneyfantasten

Jag skulle gärna vilja ha följande ihopklippta DVD-er;

- Dumbo (1941): där man kan välja mellan 1972 & 1996-års dubbningar

- Sofia Den Första DVD-volymerna: med Jasmines, Mulans och Tianas repliker utklippta och ersatta med falsetter som efterliknar Myrra Malmbergs, Divina Sarkanys resp. Pauline Kamusewus insatser

- Röjar-Ralf Kraschar Internet (2018): där Snövits och Mulans repliker är utklippta och ersatta med falsetter som efterliknar Lizette Pålssons och Divina Sarkanys insatser

- Dumbo (2019): där de svenska versionerna av sångerna "Baby Mine" och "Casey Jr" är utklippta och ersatta med engelsk originalversion i den svenska dubbningen

(kommer kanske på ännu mera senare...)

Tyvärr kan jag inte själv fixa det då jag är urdålig på det, därför hoppas jag att någon kan hjälpa mig med detta, jag skulle väldigt gärna vilja ha sådana kopior, tack på förhand.

gstone

Tror ni Den Lilla Sjöjungfrurn(2023) kommer bli framgångsrik?

gstone

Var den tecknade Lilla Sjöjungfrurn framgångsrik i Sverige  ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2023 kl. 20:45:30Var den tecknade Lilla Sjöjungfrurn framgångsrik i Sverige  ?
Ja, det var den.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2023 kl. 20:56:12Ja, det var den.
Kom på att den var med på listan övér dom hundra mest framgångsrika filmerna i Sverige.

jag gjorc faktiskt en tråd om listan.

Men den togs bort innan jag han posta den  :-\

gstone

Varför ljuger Christian Hedlund om Askungen filmen ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2023 kl. 22:48:56Varför ljuger Christian Hedlund om Askungen filmen ?
Om det är han vilket inte bara du påstår utan även andra så antar jag att han inte får bekräfta eller dementera.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2023 kl. 22:58:15Om det är han vilket inte bara du påstår utan även andra så antar jag att han inte får bekräfta eller dementera.
Vad f-n !

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2023 kl. 23:09:04Vad f-n !
Det finns mycket bättre sätt att uttrycka sig på!

Men oftast är det så att det står i kontrakten vad man får och inte får göra så det är inte han som bestämmer det egentligen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2023 kl. 22:58:15Om det är han vilket inte bara du påstår utan även andra så antar jag att han inte får bekräfta eller dementera.
Villan fruktansvärt och onda människor.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2023 kl. 23:43:58Villan fruktansvärt och onda människor.
Inte alls, det är inget ovanligt med sekretessavtal - vare sig inom dubbning eller vilka branscher som helst.

Jag har fått skriva under sekretessavtal på mitt jobb, exempelvis; vilket är mer regel än undantag i dagens läge. Men exakt hur avtalen är formulerade och vad de innefattar varierar förstås väldigt mycket.

gstone

Ska jag sluta med mitt intresse för dubbning( kanske för alltid )?

Jag överväger det:'(