Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 14 maj 2023 kl. 22:21:31Förklara för oss
Hon skrev en jobbig och otrevlig artikel i tidningen som jag inte alls håller med om  >:(

Det var i expressen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det är över ett år kvar innan Ozi - Voice of the Forest kommer ut i severige.

gstone

Jag är sur att jag inte har Disney kanalerna längre >:(

gstone

Jag är sur över att CHARGUIGOU  tagit bort bilderna för Svanprinsessan och slottets hemlighet och Svanprinsessan och den förtrollade skatten >:(

Det är jätte dumt >:(

gstone

Eskimo Avenue är smäst på att dubba i sverige.

MOA

Citat från: gstone skrivet 19 maj 2023 kl. 23:21:46Eskimo Avenue är smäst på att dubba i sverige.
Vad e de för dålig dubbningsstudio?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 19 maj 2023 kl. 23:21:46Eskimo Avenue är smäst på att dubba i sverige.
Eftersom dom dubbar billigt och lågbudget dubbning. Dom dubbar Gumball, katten Gustaf Datoranimering version m.m

Daniel Hofverberg

Men de finns väl inte längre, om inte mitt minne sviker mig...? Det var väl dem som köptes upp av BTI Studios för ganska många år sedan för att sedan drivas av dem ett tag, innan Eskimos studio i Göteborg helt lades ned.

I företagsregistret finns visserligen Eskimo Avenue kvar, men jag undrar om det inte bara är en ren pappersprodukt då adressen som företaget är listat på är exakt samma adress som Iyuno...?

Citat från: Oskar skrivet 19 maj 2023 kl. 23:55:12Eftersom dom dubbar billigt och lågbudget dubbning.
Jo, men budgeten är det ju trots allt kunderna som avgör och inte dubbningsstudion i sig. Okej, i början var det i rättvisans namn delvis studions egen påverkan, då de länge envisades med att vägra teckna kollektivavtal med Teaterförbundet och därmed heller inte erbjöd samma löner som andra företag - men från och med januari 2014 tecknade även dem till sist kollektivavtal som sista företag inom branschen i Sverige.

Men handen på hjärtat tror jag väl kanske inte att kunder som verkligen vill ha en högkvalitativ professionell biodubbning vänder sig till sådana studior i första hand, så det finns nog en orsak till att de huvudsakligen fått dubba serier åt TV-kanaler och streamingtjänster...

gstone

Texten på dubbningashemsidan blir alldeles för stor när skriv på platan >:(

Nu kommer folk tror att jag dum  :'(

gstone

Sökfunktionen är dålig på hemsidan.

gstone

Jag vill gnälla påhur svårt det är att hitta finska dubb credits till filmen särkiltomdoominte är från Disney  :(

Jag skulle gilla att veta vilka dom rösterna i Flummlarna och Uglydolls är.

Uglydolls har inga dubb credits på ViaPlay.

gstone

Jag gillar inte Jehovas vittnen.

Jag skulle rentav säga att jag hatar Jehovas vittnen >:(

gstone

Det är frukansvärt att Disney tar bort saker från sin streamingtjänst känns lite somvilever i 1984 >:(

Oskar

Jag har läst en artikel på Expressen om Samhall. Samhall har fått kritik om anställda få funktionshindrade. Samhall är inte snälla mot personal särskilt funktionshindrade personer. Jag tycker att daglig verksamhet är bättre än Samhall.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 22 maj 2023 kl. 07:19:33Jag har läst en artikel på Expressen om Samhall. Samhall har fått kritik om anställda få funktionshindrade. Samhall är inte snälla mot personal särskilt funktionshindrade personer. Jag tycker att daglig verksamhet är bättre än Samhall.
Det var mycket dåligt.