Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Encanto (2021)

Startat av gstone, 18 juni 2020 kl. 15:42:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tämk om Disney gjord den här fimen tiill en broadway musikal.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 23:07:53Tämk om Disney gjord den här fimen tiill en broadway musikal.
Det lär dom nog helt klart göra snart.  ;D ;D

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 23:07:53Tämk om Disney gjord den här fimen tiill en broadway musikal.
Det hade varit awesome! Tror den hade funkat väldigt bra på scen.

gstone

Jag hittade en intresant post av  Stran Çetin  där hon berättare om det känns att göra rösten till
Isabela :D

https://www.instagram.com/p/CbFokwNMCtV/

gstone

Jag fatar inte vad folk talar om när dom säger att den här filmen inte var bra dubbade :o :o

Jag tyckte den här dubbningen var superbra :D

gstone

Jag läst en intresanrt dock helt påhiitade idé för en uppfäljare.

Det skule fucserar på en gammal Mirabel som nu är en Abuela själv och en helt ny geration of Madrigal familjermedlemar.

Alltså en nästan helt cast och inga återvändade röster.

Lät lite intresant och väldigt ovänat dock är det säkert allt för okonvintonell för disney att göra och deta var som sagt helt påhitat av ett fan.

Det känns en för riskabel riktning  för en uppföljare att ta för Disneys smak.

Elios

Räknas Mirabel som en Disney prinsessa?  ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 21 maj 2023 kl. 13:41:50Räknas Mirabel som en Disney prinsessa?  ::)
Det skulle jag säga.

Elios

Steffan Rudvall

Mirabell räknas inte som officiell disneyprinsessa däremot gör Raya det. Hela Disneyprinsessor konceptet beror på hur mycket karaktärerna kan sälja Frost och Encanto kan på egen hand sälja så bra så att de inte behöver klumpas ihop med Disneyprinsess franchisen.

Medans Raya kommer från en film som släpptes under pandemin som dessutom inte blev någon succé.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 september 2021 kl. 20:15:27Clara hade nog kunnat funka, annars har ju Matilda Smedius dubbat Stephanie Beatriz. Några förslag till de andra rollerna har jag dock inte, John Leguizamo har visserligen dubbats av Robert Gustafsson tidigare, men jag vet inte om Robert hade passat i rollen, han är dock för tillfället den enda jag kan komma på till Johns roll.
Steve Kratz har också dubbat John Leguizamo ;)

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 oktober 2021 kl. 19:56:24Fast det står ju bara att hon kommer sjunga några av de låter som förekommer i filmen.
Jag läste att  Olga Merediz  ska göra rösten till "Genearlen" i den animerad musikalen Spellbound.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2021 kl. 21:38:34Denna fråga ställdes i tråden "Vilka har ni sett på bio?" men jag ställer frågan här istället då det berör filmen!

Jag planerar att se denna film någon helg i december om allting går som planerat, men problemet är att mitt nuvarande intyg endast är giltigt fram till 21 oktober 2021 vilket innebär att det inte gäller längre...

Dock har jag personligen väldigt svårt att tänka mig Sandra "Lilo" Kassman i någon annan roll (möjligtvis med undantag för ena berättarrösten i TV-serien "Allt om Djur") och eftersom Lilo är en barnkaraktär så kom Sandra i målbrottet 2006...

Jag kommer att se filmen oavsett vad, men jag hade personligen velat se/höra någon annan i rollen som Mirabel...
Så alla kvinnliga Disney huvudroller har en känd person som röst eller ?

Stämmer det ?

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 maj 2023 kl. 20:31:51Mirabell räknas inte som officiell disneyprinsessa däremot gör Raya det. Hela Disneyprinsessor konceptet beror på hur mycket karaktärerna kan sälja Frost och Encanto kan på egen hand sälja så bra så att de inte behöver klumpas ihop med Disneyprinsess franchisen.

Medans Raya kommer från en film som släpptes under pandemin som dessutom inte blev någon succé.
Måste det innebära att det liksom är någotslags kungligt att man måste tillhöra det även i Disney världen för att kalla sig för prinsessa!? ^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  2 juli 2023 kl. 23:43:32Måste det innebära att det liksom är någotslags kungligt att man måste tillhöra det även i Disney världen för att kalla sig för prinsessa!? ^^
Det ska tydligen finnas vissa kriterier för att räknas som Disneyprinsessa men jag vet inte om Disney officiellt har gått ut med det eller om det är fansen som har hittat på det.

Jag tror att man behöver vara kunglig eller hjältinna (Mulan). När Disney Princess franchisen först introducerade har jag för mig att till och med Esmeralda räknades men inte nu längre.