Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2023 kl. 21:20:48Påminn mig när det börjar närma sig, så ska jag försöka ordna fram det. :)

Pysslingarna distribueras tydligen av Studio S Entertainment, och ibland brukar det vara lite besvärligt att få fram uppgifter därifrån medan det ibland går snabbt och enkelt. De brukar i 8 fall av 10 anlita Hans-Henrik Engströms företag Nordic United som dubbningsstudio, så sannolikheten är nog stor att så är fallet även här.

Men det brukar inte vara lönt att ens försöka jaga distributörer tidigare än 2 - 3 veckor före premiären, så påminn mig gärna i augusti så ska jag göra mitt bästa. Biofilmer brukar jag visserligen alltid försöka få fram på egen hand, men jag kan ju alltid glömma bort, så påminnelser är aldrig fel...
Ska bli :) 
Houba !

gstone

Jag skulle gila omdula uå credits för serien Tales of the Jedi.

Den är bara sex avsintt långe så det vorde inte vara så svårt.

Den finns på Disney Plus.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag köpte Trubbel i Sagoland 2.

Blev trött på att vänta på credits.

Dock står många av rösterna på omslaget :)

gstone

Fortfarande inte fått några credits till Nötknäpparen och den magiska flöjten ?

gstone

Vore kul med credits till Star Wars Visions och Tales of the Jedi.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2023 kl. 09:05:23Fortfarande inte fått några credits till Nötknäpparen och den magiska flöjten ?
Nej, märkligt nog har den annars så pålitliga och hjälpsamma personen på Scanbox i Köpenhamn (som ansvarar för dubbning av Home Entertainment-titlar) inte svarat alls på mina två senaste mail - jag förstår ingenting, då han tidigare svarat blixtsnabbt och varit väldigt hjälpsam... ???

Jag har även frågat på Scanbox i Stockholm, men de har tydligen bara hand om biovisade filmer på kontoret i Sverige och hänvisar till exakt samma person i Köpenhamn för allt som inte visats på bio...

Disneyfantasten

Nu när Annedroider hamnat på norska avdelningen tycker jag det är dags att den serien också lägga ut på den svenska avdelningen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 maj 2023 kl. 12:17:38Nej, märkligt nog har den annars så pålitliga och hjälpsamma personen på Scanbox i Köpenhamn (som ansvarar för dubbning av Home Entertainment-titlar) inte svarat alls på mina två senaste mail - jag förstår ingenting, då han tidigare svarat blixtsnabbt och varit väldigt hjälpsam... ???

Jag har även frågat på Scanbox i Stockholm, men de har tydligen bara hand om biovisade filmer på kontoret i Sverige och hänvisar till exakt samma person i Köpenhamn för allt som inte visats på bio...
Det var synd att höra :-\

Om vi har tur kanske dvd har credits.

Men bör nog inte hålla tummarna.

Mikael Roupé verkar ju i alla fall vara med från vad jag hört.

I värsta fall får bli röst identifiering :-\

Vilket som jag sagt i andra trådar jag tyvärr inte är så bra på. 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2023 kl. 19:03:04Nu när Annedroider hamnat på norska avdelningen tycker jag det är dags att den serien också lägga ut på den svenska avdelningen.
Är det den där  tecknad Star Wars spin offen från 80-talet ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2023 kl. 20:17:00Är det den där  tecknad Star Wars spin offen från 80-talet ?

Nej, det är det inte.

Jag talar om den kanadensiska serien som premiärsändes 2014.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Annedroids

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2023 kl. 20:17:00Är det den där  tecknad Star Wars spin offen från 80-talet ?
Nej, Annedroider är en kanadensisk barn- och ungdomsserie (live-action) från 2014 - sänt på SVT.
https://en.wikipedia.org/wiki/Annedroids

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2023 kl. 09:05:23Fortfarande inte fått några credits till Nötknäpparen och den magiska flöjten ?
Nu har jag äntligen fått creditlista till Nötknäpparen och den magiska flöjten, och även till Panda & vännerna - På vilda äventyr, som släpptes för ett par månader sedan. Båda läggs till vid nästa uppdatering. :)

Båda filmerna är dubbade av Supersonic i Köpenhamn, men den här gången finns inga referenser till Swartling Studio i Stockholm i creditsen, varför det nog är troligt att de här dubbningarna faktiskt är inspelade i Köpenhamn. Och den här gången har Mikael Roupé "bara" översatt, och inte regisserat.

Om man nu kan lita på creditlistorna är istället båda dubbningarna regisserade av Sune Martini, som verkar vara en dansk musiker, skådespelare och regissör. Känns lite egendomligt med en dansk regissör till en svensk dubbning - nog borde det väl vara en fördel om regissören faktiskt talar språket som man dubbar till...? Men han kanske kan flytande svenska, även om han är dansk...?

Jag måste medge att jag aldrig trodde att man skulle få uppleva nya Köpenhamns-baserade svenska dubbningar i dagens läge...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2023 kl. 09:53:08Nu har jag äntligen fått creditlista till Nötknäpparen och den magiska flöjten, och även till Panda & vännerna - På vilda äventyr, som släpptes för ett par månader sedan. Båda läggs till vid nästa uppdatering. :)

Det var väldugt trevligt att höra.
Ser framemot att läsa credits för Nötknäpparen och den magiska flöjten :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 11:57:31Det var väldugt trevligt att höra.
Ser framemot att läsa credits för Nötknäpparen och den magiska flöjten :D
Tyvärr fanns dock inga "Övriga röster" med, men jag har inte sett filmen än så jag vet inte om det är så att alla rollfigurer redan finns namngivna eller inte...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2023 kl. 11:59:44Tyvärr fanns dock inga "Övriga röster" med, men jag har inte sett filmen än så jag vet inte om det är så att alla rollfigurer redan finns namngivna eller inte...
Det kankse äe väldigt få karatärer i filmen