Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 19:24:16Då borde inte Disney äga dom  ???

Nu är du säger kommer jag ihågahag såg några avsnitt när den fanns på Netflix.
Värt att minnas ju att mycket från Disney också funnits på Netflix innan de hade sin egna streamingtjänst.

gstone

Jag börjar bli trött på sådan filmer redan >:(

Först Nalle Puh,Sen Peter Pan . Sen Bambi och nu det här :(

https://www.moviezine.se/nyheter/askungen-cinderellas-curse-skrackis
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 18:48:59Jag börjar bli trött på sådan filmer redan >:(

Först Nalle Puh,Sen Peter Pan . Sen Bambi och nu det här :(

https://www.moviezine.se/nyheter/askungen-cinderellas-curse-skrackis
Jag undrar vad Disney håller på med.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 24 maj 2023 kl. 18:50:30Jag undrar vad Disney håller på med.
Disney har inget med dessa att göra.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2023 kl. 18:55:04Disney har inget med dessa att göra.
Mer än att Disney har haft ensamrätt till Nalle Puh under flera decennier, vilket har förhindrat sådana här filmer från att produceras - något som upphört nu när upphovsrätten gått ut till A.A. Milnes första bok, vilket även gör att exklusivkontraktet med Disney inte längre gäller.

Detsamma gäller även Bambi, där upphovsrätten också gått ut till Felix Saltens bok.

Askungen däremot har ju inte varit upphovsrättsskyddad på hundratals år, då det ju bygger på en gammal folksaga som ingen vet ursprunget på - så det hade varit möjligt att göra närsomhelst, men det här var väl ett bra läge när man nu har insett hur lönsamt det sannolikt är. Trots allt har ju Winnie the Pooh: Blood and Honey redan spelat in ganska mycket pengar (för närvarande runt 50 miljoner svenska kronor), trots en i sammanhanget väldigt liten inspelningsbudget, så det är med andra ord ganska lättförtjänta pengar.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2023 kl. 19:58:28Mer än att Disney har haft ensamrätt till Nalle Puh under flera decennier, vilket har förhindrat sådana här filmer från att produceras - något som upphört nu när upphovsrätten gått ut till A.A. Milnes första bok, vilket även gör att exklusivkontraktet med Disney inte längre gäller.

Detsamma gäller även Bambi, där upphovsrätten också gått ut till Felix Saltens bok.

Askungen däremot har ju inte varit upphovsrättsskyddad på hundratals år, då det ju bygger på en gammal folksaga som ingen vet ursprunget på - så det hade varit möjligt att göra närsomhelst, men det här var väl ett bra läge när man nu har insett hur lönsamt det sannolikt är. Trots allt har ju Winnie the Pooh: Blood and Honey redan spelat in ganska mycket pengar (för närvarande runt 50 miljoner svenska kronor), trots en i sammanhanget väldigt liten inspelningsbudget, så det är med andra ord ganska lättförtjänta pengar.
Jag ogillar idén med dessa filmer personligen.

gstone

Jag är jätte arg på alla kritiker som ger nya Lilla Sjöjungfrun dålig kritik.

Dom gör mig sura.  

gstone

Jag gillar inte Anders M Olsson >:(

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:55:40Jag är jätte arg på alla kritiker som ger nya Lilla Sjöjungfrun dålig kritik.

Dom gör mig sura. 

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:59:55Jag gillar inte Anders M Olsson >:(
Vad har vi sagt om detta...? :(

Alltså, du får lära dig att tåla att andra har helt andra åsikter än du. Jag är förövrigt inte heller speciellt intresserad av Den lilla sjöjungfrun (dels för att Disneys spelfilmsversioner är sällan bra och dels för att amerikanska sagofantasyfilmer är oftast ointressanta), är jag också hemsk enligt dig?   

gstone

Citat från: Erika skrivet 26 maj 2023 kl. 12:22:59Vad har vi sagt om detta...? :(

Alltså, du får lära dig att tåla att andra har helt andra åsikter än du. Jag är förövrigt inte heller speciellt intresserad av Den lilla sjöjungfrun (dels för att Disneys spelfilmsversioner är sällan bra och dels för att amerikanska sagofantasyfilmer är oftast ointressanta), är jag också hemsk enligt dig? 
Nu blir jag sur på dig med >:(

Såklart du inte vill att jag inte skriver så här när dom också är emot filmen :'( :'(

Desutom är  merikanska sagofantasyfilmer dom anda bra  merikanska sagofantasyfilmer >:(

gstone

Citat från: Erika skrivet 26 maj 2023 kl. 12:22:59Vad har vi sagt om detta...? :(

Ja det är du.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:59:55Jag gillar inte Anders M Olsson >:(
Tack, det tar jag som en komplimang! :)

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 maj 2023 kl. 12:37:43Tack, det tar jag som en komplimang! :)
Va?Han borde förklara varför han inte gillar dig om han nu e så dum & skriva de så att alla ser

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 12:33:16Nu blir jag sur på dig med >:(

Såklart du inte vill att jag inte skriver så här när dom också är emot filmen :'( :'(

Desutom är  merikanska sagofantasyfilmer dom anda bra  merikanska sagofantasyfilmer >:(
Lugna ner dig - du måste acceptera att alla tycker olika, och att det inte betyder att någon har rätt eller fel. Smaken är olika, och det vore väl en väldigt tråkig värld om alla tyckte exakt lika om allt...?

Att börja klaga på någon som inte tycker exakt som du, oavsett vad saken gäller, är fullständigt oacceptabelt. :(

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:55:40Jag är jätte arg på alla kritiker som ger nya Lilla Sjöjungfrun dålig kritik.

Dom gör mig sura.
Varför det? Recensenter är inte mer än människor, och även om de är proffs och förhoppningsvis kunniga inom sitt område ger recensenter likväl bara en subjektiv bedömning. Och smaken är som baken, så det naturliga är ju att åsikterna lär gå isär.

Tvärtom får du vara tacksam att flera recensenter verkar tycka om filmen, och somliga rentav väldigt mycket. Det är mycket bättre ställt än när man själv tycker helt annorlunda än alla recensenter i världen - det har hänt mig ett par gånger, och då är det lätt hänt att börja undra om det är något fel på en själv...
(Plus då att när alla tycks tycka samma, oavsett positivt eller negativt, är det lätt att börja misstänka att det ligger en hund begraven; då det ju är så osannolikt att alla tycker exakt lika om något...)

För övrigt kan du väl inte själv veta att du kommer att tycka om filmen innan du faktiskt har sett den...?

gstone

Jag önskar verkligen att bättre på att känna igen röster :'(