Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2023 kl. 10:31:13Frågor;

- hur kom du på Per Sandborgh som Långben?

- du skrev Browser Jr hos både Lasse Kronér och Annica Smedius, är det någon särskild orsak till det?
Jag fick reda på att Per Sandborgh som Långben togs upp tidigare i tråden innan mig, vilket sammanträffande, kanske han kunde funka trots allt?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 april 2023 kl. 12:29:23Jag har nog aldrig hört Johan Hedenberg prata med fransk brytning så Gunnar Ernblad skulle nog passa som den franska berättaren i Nightmares
Jag vill minnas att Johan Hedenberg pratade med en Fransk brytning i ett avsnitt av Sylvester och Pips mysterier som skunken, så han kunde funka som Berättaren i Nightmares trots allt. ;)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2023 kl. 08:54:22Jag ska vara uppriktig, även jag har nostalgi för Olli Markenros i rollen som Nalle Puh, men å andra sidan är jag född 1996, därför är det inte alltför förvånansvärt, sen undrar jag varför Doreen Denning valde att rollbesätta Frou-Frou med en man, men det lär vi nog dessvärre aldrig få reda på eftersom Doreen Denning inte längre är i livet...

Okej, den Tage, då är jag med, fråga: har Markenros dubbat karaktärens originalröst förut.

Okej, då är jag med, både Dan och Christian har ju, liksom alla andra, möjligheten att ställa om sina röster. (Stefan också, förresten)

Jag har ännu inte sett Velma spin-offen, men har hört att den ska vara riktigt dålig, och snacka om att animationen ser fruktansvärd ut.

(jo förresten, jag kom på en till karaktär som Mikaela hade passat till: Avsky i Insidan Ut)

Okej, jag har fortfarande inte sett förra årets spelfilmsversion av Piff & Puff Räddningspatrullen, så jag hade glömt den karaktären, men jag kommer att se den när tillfälle ges.

Just det, Mikaela Tidermark hade säkert passat som Pärlan också.

Jag kom förresten på en till karaktär som jag tror att Markenros hade passat till: Fiskstim i Hitta Nemo. (anledning: John Ratzenberger, som gjorde rösten till Hamm i Toy Story.

Samt en karaktär till för Jan Sjödin: Helmer Mudd.
Mikaela Tidermark Nelson som Avsky måste väl vara en referens till att Mindy Kaling spelade både henne och Tryffelina Kolaström.

Och sista: Jan Sjödin som Helmer Mudd är för att Jan och Olli Markenros som sagt låter lika varandra, uppenbarligen?

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  4 juni 2023 kl. 23:51:30Nu när jag tänker efter så kan detta förslaget av dig va' för att Rip Taylor som spelade Kapten Kurre också var Djinni från Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan? Detta kan väl inte bara vara ett sammanträffande? ???
Det vet jag ingenting om. Tror inte det bara varit så att jag hela tiden trott det var Ingemar Carlehed som spelade Kapten Kurre fram tills jag såg om den för några år sedan och insåg att det var Hans Lindgren.  :o
Det var inget fel på hans insats men Kapten Kurre ser verkligen ut som en Ingemar Carlehed karaktär.  ;D
Vet inte ens vem Rip Taylor är. Så det var definitivt ett märkligt sammanträffande.  ::)

Skokaka

Citat från: Elios skrivet  5 juni 2023 kl. 00:07:45Det vet jag ingenting om. Tror inte det bara varit så att jag hela tiden trott det var Ingemar Carlehed som spelade Kapten Kurre fram tills jag såg om den för några år sedan och insåg att det var Hans Lindgren.  :o
Det var inget fel på hans insats men Kapten Kurre ser verkligen ut som en Ingemar Carlehed karaktär.  ;D
Vet inte ens vem Rip Taylor är. Så det var definitivt ett märkligt sammanträffande.  ::)
Då kunde Hans Lindgren även funka som Djinni. ;D

Och håller med om att Ingemar Carlehed kunde funka som Kapten Kurre.

gstone

Annika Herlitz hade nog passat som Elphaba.

En av mina favorit karaktär någon i fiktion förresten.

På en relaterad not hade nog Lizette Pålsson och Sandra Caménisch passat som Glinda.

Om ni känner mig vet ni vad jag talar om ;)

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  5 juni 2023 kl. 00:11:06Då kunde Hans Lindgren även funka som Djinni. ;D

Och håller med om att Ingemar Carlehed kunde funka som Kapten Kurre.
Yeah.  :o

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 juni 2023 kl. 23:48:39Jag frågar bara för att vara säker: Angående Magnus och Brasse som Flaps och Ziggy så undrar jag, vem skulle spela som vem utav dom? ???

Jag tänkte Magnus som Flaps och Brasse som Ziggy.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 juni 2023 kl. 23:58:40Mikaela Tidermark Nelson som Avsky måste väl vara en referens till att Mindy Kaling spelade både henne och Tryffelina Kolaström.

Och sista: Jan Sjödin som Helmer Mudd är för att Jan och Olli Markenros som sagt låter lika varandra, uppenbarligen?

Det där med Mikaela som Avsky var egentligen TonyTonkas förslag från början, men nu när du säger att Tryffelina Kolaström har samma originalröst som Avsky så är min tro att det hade fungerat ännu mera starkare och går ännu mer ihop.

Och ja, det är för att Jan Sjödin och Olli Markenros har liknande röster.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 juni 2023 kl. 23:54:44Jag vill minnas att Johan Hedenberg pratade med en Fransk brytning i ett avsnitt av Sylvester och Pips mysterier som skunken, så han kunde funka som Berättaren i Nightmares trots allt. ;)
De vill jag höra

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 08:32:08Om Waternoose var i Monsters University som först planerat, Vemtycker ni skulle spelat honom på svenska ?
Christian Fex kanske?

Gustav Jonsson

Mannen som har dubbat den ensama koherden mest av alla.

Sidekick till Cruella rippoff

Vem är det?

gstone

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  7 juni 2023 kl. 12:35:39Mannen som har dubbat den ensama koherden mest av alla.

Vem är det?
Ska det här inte vara i quiz tråden ?

gstone

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  7 juni 2023 kl. 12:35:39Mannen som har dubbat den ensama koherden mest av alla.

Vem är det?
Vilken ensam koherden ?

Är det här någon slags översättning av en engelsk fras ?

gstone