Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Citat från: Skokaka skrivet  6 juni 2023 kl. 22:40:47Jag frågar detta nu när jag har chansen: Vad är det för insekter jag har hemma hos mig? Jag fortsätter att fånga dom men det kommer fler hela tiden. Det är någon typ av liten mal, ser det ut som. Deras larver är små, gula och fula. Och det måste väl vara deras, eftersom det finns några av dom också. Larverna rör på sig hela tiden. De kollar åt höger och vänster och tar ett steg hela tiden. (Ja, de är långsamma...) Det sämsta är att de verkar föda sina larver på vårt mat! Varför finns dom ens? Såna kryp har ingen nytta och förstör sånt fint mat. Som tur är dock så har vi inte många av dom...

Någon som vet?
Jag vet inte, men snälla kontakta Anticimex

Skokaka

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  7 juni 2023 kl. 00:00:09Här?
Okej 

Här det mesta av det jag köpte i London.

Jag hade mycket pengar  ;D

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2023 kl. 00:11:05Okej

Här det mesta av det jag köpte i London.

Jag hade mycket pengar  ;D
Wow! :o

gstone

Skokaka

Disneyfantasten

FG

Varför är Malmö en så konstig stad? Varför vill man hylla förlorare?

FG

Citat från: FG skrivet  9 juni 2023 kl. 20:25:33Varför är Malmö en så konstig stad? Varför vill man hylla förlorare?
På flera platser i Sverige finns det torg vid namn Gustav Adolfs torg döpta efter den framgångsrika svenska kungen Gustav II Adolf eller Lejonet från Norden.

Ett Gustav Adolfs torg finns även i Malmö men är inte döpt efter Gustav II Adolf utan efter fiaskot till kung Gustav IV han som förlorade Finland och blev utvisad hur sitt eget land.

Enligt min ringa åsikt bör man väl tillgänga ting till vinnare inte förlorare.

Varför har man i Malmö valt att tillägna ett torg till denna misslyckade kung? Varför vill de vara annorlunda? Jag förstår mig inte alls på den här staden och tänker aldrig åka dit igen!

gstone

Ska man bry sig om att köpa Super Mario Bros. Filmen med svenskt tal ?

Oskar

Super Mario Bros. Filmen drog in en massa pengar på bio och är framgångsrika film och nu ryktas Nintendo vilja göra film om "The Legend of Zelda. Jag tror att Zelda filmen blir populär också.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2023 kl. 21:26:38Ska man bry sig om att köpa Super Mario Bros. Filmen med svenskt tal ?
Köper du den på Bluray eller DVD så får du enligt CDON Engelskt, Svenskt, Danskt, Norskt och Finskt ljudspår.