Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Änglahund (All Dogs Go To Heaven)

Startat av moviefan, 6 maj 2016 kl. 20:29:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 25 maj 2023 kl. 18:48:27Den utgåvan vi tror är i stereo finns nu på Tradera om ni är intresserade.

https://www.tradera.com/item/594950845
Tack, då ska jag ta och köpa den; så får vi hålla tummarna att den är i HiFi. :)

Zebastian

Citat från: Elios skrivet 25 maj 2023 kl. 20:01:19Du vill inte ha den då!? ^^
Nej, jag visste att Daniel var intresserad av den så jag tänkte vara schysst och berättat att den fanns bara.

Bib

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2023 kl. 20:15:24Tack, då ska jag ta och köpa den; så får vi hålla tummarna att den är i HiFi. :)
Vad är det som en speciellt med den utgåvan? Varför köpa just den? HiFi var väl standard på VHS sänn det uppfanns.

Daniel Hofverberg

Citat från: Bib skrivet 25 maj 2023 kl. 21:04:19Vad är det som en speciellt med den utgåvan? Varför köpa just den? HiFi var väl standard på VHS sänn det uppfanns.
HiFi må ha varit standard väldigt länge, men av någon outgrundlig anledning är den vanliga köp-VHS-utgåvan av Änglahund endast i mono - inget HiFi-spår så långt ögat når (och monospåret är dessutom i relativt dålig kvalitet)... :(

Det var inte helt ovanligt under början/mitten av 1980-talet att VHS-filmer inte hade HiFi, men för en film från 1990-talet är det väldigt märkligt och ovanligt.

Köp-VHS-utgåvan av filmen kapar dessutom sången när eftertexterna slutar rulla, och motsvarar därmed inte hur filmen visades på bio (där Hasse Anderssons sång fortsatte i ett par minuter mot en helsvart duk efter sluttexterna).

Zebastian

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  8 juni 2023 kl. 15:26:33Köpte du den?
Ja, jag har köpt den och jag tror att paketet har kommit; men jag har inte hämtat ut det än. Återkommer när jag gjort det. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2023 kl. 15:31:45Ja, jag har köpt den och jag tror att paketet har kommit; men jag har inte hämtat ut det än. Återkommer när jag gjort det. :)
Om spekulationerna visar sig vara rätt så kommer du att ha den bästa kvaliteten av den dubbningen i din ägo.

Steffan Rudvall

Har du undersökt VHS-filmen? Jag har för mig att du varit sjuk så jag förstår om du inte kunnat.

Gustav Jonsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2023 kl. 13:31:37Har du undersökt VHS-filmen? Jag har för mig att du varit sjuk så jag förstår om du inte kunnat.
Han bor uppe i Norrland så även om han är frisk kanske han inte har kunnat hämtat ut den på grund av långa avstånd där uppe.

Historielektions Soveren

En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 18 juni 2023 kl. 19:03:41Har du hämtat paketet?
Han skulle ju återkomma när han hade gjort det så vi behöver inte stressa honom.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2023 kl. 13:31:37Har du undersökt VHS-filmen? Jag har för mig att du varit sjuk så jag förstår om du inte kunnat.
Jag hann precis hämta ut paketet innan jag blev sjuk, men har tyvärr inte haft tid eller ork att undersöka VHS-filmen än. Nu börjar jag äntligen ha tillfrisknat, så ska försöka med det de närmaste dagarna. :)

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 16 juni 2023 kl. 20:57:18Han bor uppe i Norrland så även om han är frisk kanske han inte har kunnat hämtat ut den på grund av långa avstånd där uppe.
Det varierar säkert beroende på var exakt man bor, men för min del varierar det mellan olika speditörer/fraktfirmor. Med PostNord och Schenker hamnar paketen vanligtvis 350 meter från bostaden, så det kan man väl inte påstå är särskilt långa avstånd. Med DHL och Bring blir det värre - då hamnar paket i Skelleftehamn, 8 ½ kilometer bort och åt "fel" håll gentemot centrum; en ort man annars vanligtvis nästan aldrig är i (vore mycket smidigare om man kunde få sådana paket hos deras ombud i centrala Skellefteå istället, för där är man ju ändå dagligen när man jobbar; men det är aningen längre bort och de stirrar sig blint på avstånd...).
(Och med Instabox hamnar paketen på en livsmedelsbutik 2 ½ km bort, vilket inte är några problem under sommarhalvåret men kan vara värre vintertid; i synnerhet som ju paket på Instabox bara finns kvar i några få dagar...)

Det här paketet vill jag minnas kom med PostNord, så det var nära och bra.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2023 kl. 22:51:46Jag hann precis hämta ut paketet innan jag blev sjuk, men har tyvärr inte haft tid eller ork att undersöka VHS-filmen än. Nu börjar jag äntligen ha tillfrisknat, så ska försöka med det de närmaste dagarna. :)
Jaså du såg inlägget, jag tog bort det för att jag inte ville stressa.

Adam Larsson

Citat från: Bib skrivet 25 maj 2023 kl. 21:04:19Vad är det som en speciellt med den utgåvan? Varför köpa just den? HiFi var väl standard på VHS sänn det uppfanns.
Jag har några VHS:er utgivna på 2000-talet som inte har HiFi.

Racnar

Jag tror inte det är någon skillnad alls mellan VHS utgåvorna! Det är säkert samma master!