Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2023 kl. 21:38:15Kom att tänka på det: kan det vara så att Gunnar läste upp Gråbens skyltar? (vill nämligen minnas att Gunnar varit uppläsare flera gånger, bland annat i Trollet i Parken)
Gråben talade faktiskt till exempel i kortfilmerna där han jagar Snurre Sprätt istället för Hjulben (prärievargar äter ju kaniner, också...) också en gång när han visade andra kortfilmer när han jämt misslyckas att fånga Hjulben, tja, ungefär som en "clip show". Och i en av de nyare serierna så pratar han också, där gjorde dock Andreas Nilsson insatsen.

Skokaka

"Tusan och dubbel tusan!"

"Jag hatar den där igelkotten!"

Italienarens brorsa

En liten ond varelse innan Mattias

En svart fågel

En antagonistisk cowboy

En tjock råtta med en viss besatthet

En rymdman som har ett alternativt namn och röst

En korkad elefant

En kapten som älskar att supa sig full

En ondskefull hund

En galen fågel

En pirat fast i en annan studio

En råttpappa

Hövdingen som brukade ha något emot flygande varelser

En björn, men bara i spel

Vem är det jag söker?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 21:54:19"Tusan och dubbel tusan!"

Italienarens brorsa

En svart fågel

En antagonistisk cowboy

En korkad elefant

En ondskefull hund

En galen fågel

En råttpappa

Vem är det jag söker?
Johan Hedenberg
1:Dick Dastardly
2:Dr Robotnik(Bästa)
3:Ganon(Fast han e int liten)
4:En kråka i Dumbo
6:Oskar E besatt av ost
7:George Jetson
8:Tänker på Peter Pan men de e säkert fel

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 juni 2023 kl. 22:34:05Johan Hedenberg
1:Dick Dastardly
2:Dr Robotnik(Bästa)
3:Ganon(Fast han e int liten)
4:En kråka i Dumbo
6:Oskar E besatt av ost
7:George Jetson
8:Tänker på Peter Pan men de e säkert fel
Tja, vad ska man säga? En del rätt, men en del e fel.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 22:36:56Tja, vad ska man säga? En del rätt, men en del e fel.
Rätta mina fel

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 juni 2023 kl. 22:44:49Rätta mina fel
Fast poängen är väl annars att låta folk gissa mina ledtrådar innan jag antingen skriver svaren senare (om ingen kommer på alla) eller om de kommer på alla. Meningen är ju att folk ska gissa i ett quiz. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 21:54:19"Tusan och dubbel tusan!"

Italienarens brorsa

En svart fågel

En antagonistisk cowboy

En korkad elefant

En ondskefull hund

En galen fågel

En råttpappa

Vem är det jag söker?

Hm, nu ska vi se...

1.   vet ej

2.   vet ej

3.   Luigi

4.   Plankton

5.   Klotis

6.   vet ej

7.   Oskar (tror dock han är en mus)

8.   George Jetson

9.   Tantor (men Johan har väl inte spelar honom? i filmen är det ju ändå Magnus Härenstam och i TV-serien är det ju ändå Lars Dejert, kan det kanske vara PC-spelet? Jag har aldrig spelat spelet förut så jag vet inte)

10. Kapten Haddock

11. Roscoe

12. Rico

13. Kapten Krok (Shrek)

14. Django

15. Tryggvåld

16. Baloo

Svaret är: Johan Hedenberg!

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2023 kl. 22:52:44Hm, nu ska vi se...

1.  vet ej

2.  vet ej

3.  Luigi

4.  Plankton

5.  Klotis

6.  vet ej

7.  Oskar (tror dock han är en mus)

8.  George Jetson

9.  Tantor (men Johan har väl inte spelar honom? i filmen är det ju ändå Magnus Härenstam och i TV-serien är det ju ändå Lars Dejert, kan det kanske vara PC-spelet? Jag har aldrig spelat spelet förut så jag vet inte)

10. Kapten Haddock

11. Roscoe

12. Rico

13. Kapten Krok (Shrek)

14. Django

15. Tryggvåld

16. Baloo

Kan säga att bara två att dina gissningar är fel. Resten är rätt. ;)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2023 kl. 22:52:44Hm, nu ska vi se...

1.  vet ej

2.  vet ej

3.  Luigi

4.  Plankton

5.  Klotis

6.  vet ej

7.  Oskar (tror dock han är en mus)

8.  George Jetson

9.  Tantor (men Johan har väl inte spelar honom? i filmen är det ju ändå Magnus Härenstam och i TV-serien är det ju ändå Lars Dejert, kan det kanske vara PC-spelet? Jag har aldrig spelat spelet förut så jag vet inte)

10. Kapten Haddock

11. Roscoe

12. Rico

13. Kapten Krok (Shrek)

14. Django

15. Tryggvåld

16. Baloo

Hur kunde jag glömma Luigi

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 22:54:44Kan säga att bara två att dina gissningar är fel. Resten är rätt. ;)

Gissar att det där med Tantor är fel? (han var den enda korkade elefanten jag kunde komma på och jag blev lite fundersam)

Gissar att Kapten Krok också är fel? (du skrev pirat i annan studio, det kan åsyftas dubbningsstudio, men det var den enda pirat jag direkt kom på och det är ju inte Disneys variant utan versionen från Shrek)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2023 kl. 22:58:23Gissar att det där med Tantor är fel? (han var den enda korkade elefanten jag kunde komma på och jag blev lite fundersam)

Gissar att Kapten Krok också är fel? (du skrev pirat i annan studio, det kan åsyftas dubbningsstudio, men det var den enda pirat jag direkt kom på och det är ju inte Disneys variant utan versionen från Shrek)
Ja, det är fel elefant. Förresten, jag vet inte om Tantor är "korkad" direkt, men feg, det är han, i hela fall...

Men du har rätt att jag tänkte på Kapten Krok i Shrek varianten.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 23:17:07Ja, det är fel elefant. Förresten, jag vet inte om Tantor är "korkad" direkt, men feg, det är han, i hela fall...

Men du har rätt att jag tänkte på Kapten Krok i Shrek varianten.

Okej, vilken mer var fel då?

Och vilka fler elefanter är korkade?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2023 kl. 23:30:27Okej, vilken mer var fel då?

Och vilka fler elefanter är korkade?
Den svarta fågeln. Visst är det sant att Johan Hedenberg dubbade Klotis (nämligen i den ökända omdubben) men jag tänkte faktiskt på en annan fågel.

Och det beror på om du kommer ihåg någon elefant som Johan dubbade...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 23:36:36Den svarta fågeln. Visst är det sant att Johan Hedenberg dubbade Klotis (nämligen i den ökända omdubben) men jag tänkte faktiskt på en annan fågel.

Och det beror på om du kommer ihåg någon elefant som Johan dubbade...

Jag minns inte någon elefant som Johan dubbade, kanske en heffaklump dock, isåfall är det Heff.

Angående den svarta fågeln, jag ska villigt erkänna att jag kollade igenom mitt eget kollage när jag gjorde det.

Kanske den svarta fågeln är Daffy?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2023 kl. 07:46:15Jag minns inte någon elefant som Johan dubbade, kanske en heffaklump dock, isåfall är det Heff.

Angående den svarta fågeln, jag ska villigt erkänna att jag kollade igenom mitt eget kollage när jag gjorde det.

Kanske den svarta fågeln är Daffy?
Jag kunde int tänka så långt så de e nog rätt.Tänker bara på Sun Studio & KM Studio när de kommer till Looney Tunes & Nalle Puh så han va nog Heff i Media Dubs originaldubb som e mycket mer okänd & ovanlig än omdubben