Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sommarlov (SVT)

Startat av Fraggery, 16 juni 2022 kl. 07:37:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2022 kl. 13:55:58Har själv inga problem med programledarna, tycker att de är jättebra.

Okej, jag måste tyvärr erkänna en sak;

Jag brukar inte ha några problem med dubbare, skådespelare, artister, programledare, ect. i allmänhet, men;

Årets debutant Adrian Alebo Andersson tycker jag inte var så värst lyckad, han känns helt enkelt konstlad och onaturlig och inte särskilt rolig alls, dessutom känns han också väldigt ojämn, ibland spelar han över och ibland gör han raka motsatsen, han är för all del sympatisk (vilket alltid är en positiv egenskap per person) men känns tyvärr inte särskilt naturlig, och det är A och O för en programledare. (förlåt att jag lånat lite ord ur Daniels inlägg)

Förlåt mig så hemskt mycket för detta...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2023 kl. 20:43:14Okej, jag måste tyvärr erkänna en sak;

Jag brukar inte ha några problem med dubbare, skådespelare, artister, programledare, ect. i allmänhet, men;

Årets debutant Adrian Alebo Andersson tycker jag inte var så värst lyckad, han känns helt enkelt konstlad och onaturlig och inte särskilt rolig alls, dessutom känns han också väldigt ojämn, ibland spelar han över och ibland gör han raka motsatsen, han är för all del sympatisk (vilket alltid är en positiv egenskap per person) men känns tyvärr inte särskilt naturlig, och det är A och O för en programledare. (förlåt att jag lånat lite ord ur Daniels inlägg)

Förlåt mig så hemskt mycket för detta...
Jag gillar Angelika Prick,hon e en väldigt intressant programledare

Disneyfantasten

Kan vara hög till att återuppliva ämnet;

Jag fick reda på att Ellen Särnevång (från nyaste säsongen av Fixa Rummet och även var en av tävlarna i Crazy Chicken) kommer att vara ny programledare i Sommarlov;

https://www.skd.se/artikel/ellen-sarnevang-fran-lund-ny-programledare-i-sommarlov/

Jag gillar Ellen, så det var en trevlig överraskning att hon kom med.  :)

Adrian kommer också vara med för andra gången, jag måste erkänna att han visserligen var lite bättre i Crazy Chicken och senaste säsongen av Sommarskuggan jämfört med förra årets Sommarlov, om än fortfarande ojämn, jag måste dock medge att jag faktiskt gillar hans kompis Kyckling en del, det finns säkerligen många fans för Adrian och det respekterar jag.

Daniel Hofverberg

Jag kan tyvärr inte läsa hela artikeln, då den är bakom betalvägg, men kan det verkligen stämma att Alex Hermansson fortfarande ska vara programledare? Han har ju trots allt slutat på SVT sedan en tid tillbaka, och jobbar numera med annat (främst föreläsningar kring mobbning). Ska han frilansa speciellt för Sommarlov, eller...?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 09:28:28Jag kan tyvärr inte läsa hela artikeln, då den är bakom betalvägg, men kan det verkligen stämma att Alex Hermansson fortfarande ska vara programledare? Han har ju trots allt slutat på SVT sedan en tid tillbaka, och jobbar numera med annat (främst föreläsningar kring mobbning). Ska han frilansa speciellt för Sommarlov, eller...?
Jag lade också märke till det, men om han ska vara med så var det isåfall en trevlig överraskning, undrar om han ändrade sig och beslutade sig för att komma tillbaka eller om hans föreläsning om mobbning var klar?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2024 kl. 09:49:00Jag lade också märke till det, men om han ska vara med så var det isåfall en trevlig överraskning, undrar om han ändrade sig och beslutade sig för att komma tillbaka eller om hans föreläsning om mobbning var klar?
Alex är inte längre anställd på SVT, men däremot är det ju fullt möjligt att han kommer frilansa som programledare då och då, så att han ändå kommer medverka i Sommarlov. Trots allt kan jag inte tänka mig att föreläsningar om mobbning kan vara i form av ett betalt heltidsjobb med fast anställning (det låter som alldeles för smalt område för att anställa någon), utan med all säkerhet är det på frilansbasis - och då finns det ju inget som hindrar att han även frilansar åt SVT emellanåt.

Dessutom gissar jag att han ändå har det ganska lugnt på sommaren, då jag antar att det huvudsakligen lär vara skolor, fritidsgårdar och liknande som anlitar honom som föreläsare; sådana ställen som vanligtvis inte har så mycket aktivitet sommartid.
(Det är också möjligt att inte så många har anlitat honom, så att han därför behöver hoppa in som programledare då och då för att få ekonomin att gå ihop - inte minst som föreläsningar lär vara det första som många drar in på om de behöver spara pengar i dessa tuffa tider)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 11:29:40Alex är inte längre anställd på SVT, men däremot är det ju fullt möjligt att han kommer frilansa som programledare då och då, så att han ändå kommer medverka i Sommarlov. Trots allt kan jag inte tänka mig att föreläsningar om mobbning kan vara i form av ett betalt heltidsjobb med fast anställning (det låter som alldeles för smalt område för att anställa någon), utan med all säkerhet är det på frilansbasis - och då finns det ju inget som hindrar att han även frilansar åt SVT emellanåt.

Dessutom gissar jag att han ändå har det ganska lugnt på sommaren, då jag antar att det huvudsakligen lär vara skolor, fritidsgårdar och liknande som anlitar honom som föreläsare; sådana ställen som vanligtvis inte har så mycket aktivitet sommartid.
(Det är också möjligt att inte så många har anlitat honom, så att han därför behöver hoppa in som programledare då och då för att få ekonomin att gå ihop - inte minst som föreläsningar lär vara det första som många drar in på om de behöver spara pengar i dessa tuffa tider)
Jo, jag är självklart väl medveten om att han inte längre är anställd på SVT, men jag tolkade det som att det var han själv som frivilligt sa upp sig på SVT för att ha en föreläsning om mobbning.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 maj 2024 kl. 09:08:50Kan vara hög till att återuppliva ämnet;

Jag fick reda på att Ellen Särnevång (från nyaste säsongen av Fixa Rummet och även var en av tävlarna i Crazy Chicken) kommer att vara ny programledare i Sommarlov;

https://www.skd.se/artikel/ellen-sarnevang-fran-lund-ny-programledare-i-sommarlov/

Jag gillar Ellen, så det var en trevlig överraskning att hon kom med.  :)

Adrian kommer också vara med för andra gången, jag måste erkänna att han visserligen var lite bättre i Crazy Chicken och senaste säsongen av Sommarskuggan jämfört med förra årets Sommarlov, om än fortfarande ojämn, jag måste dock medge att jag faktiskt gillar hans kompis Kyckling en del, det finns säkerligen många fans för Adrian och det respekterar jag.
Har dom dubbat någon gång?

Disneyfantasten

Marcusen

Intressant, förra året var det att resa tillbaka i historien och nu är det att resa till framtiden. 

Will Siv

Citat från: Adam skrivet 16 juni 2022 kl. 10:12:52Badeboda Bo,
Så det var inte bara ett spel på Bolibompa sidan.....

Det var nån gång jag försökte kolla upp om det var ett program, men hittade inget  ???
Citat från: Adam skrivet 16 juni 2022 kl. 10:12:52Hej Hej Sommar 2006, 2007 och 2008).
Citat från: E skrivet 16 juni 2022 kl. 09:10:20Hej Hej Sommar var bättre
Citat från: Lillefot skrivet 16 juni 2022 kl. 09:45:09Liksom E tyckte jag bättre om Hej hej sommar, där de visade Tintin samt parodin på Morden i Midsummer.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2022 kl. 09:47:11Hej Hej Sommar är en del av min barndom då jag såg det som barn...
Minns dom med.
- what.