Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2023 kl. 20:53:19Claire Wikholm som Carlotta: Både hon och Minna från Bilar spelades utav Edie McClurg på Engelska, och Claire dubbade Minna, så då tycker jag att hon kunde också funka lika gärna bra som Carlotta, hon med.
Jag kom förresten på en till karaktär för Claire Wikholm: Orwen ur Taran och Den Magiska Kitteln.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2023 kl. 20:53:19Petrina Solange som Kajsa Anka: Ingen särskild anledning, den här gången så kom förslaget bara ut från huvudet. Jag tyckte att hon KANSKE kunde funka...
Jag kom förresten på några karaktärer till för Petrina: Shenzi, Fru Padda, Fröken Åkermus, Mahra.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2023 kl. 23:35:16Eva Funck som Stormamma och Änkan Tweed: Eftersom du hade många äldre damer i rollerna för henne, så då kom båda av dessa upp.

Reine Brynolfson som I-or: Eftersom Reine har dubbat Ragge, och Peter Cullen har spelat både karaktärerna. Också eftersom jag tycker att I-or har likheter med Katten Gustaf, då de pratar med en monoton röst och kommer med roliga repliker.

Åsa-Jonsson Bergfalk som Kängu: Eftersom Kath Soucie har spelat både Kajsa Anka och Kängu.

Jan Johansen som Pongo: Då båda av förslagen som du kom upp med är vuxna hundar, och Pongo är ju också en.

Gaby Stenberg som Styvmodern och Den onda fen: Då du (endast) hade Anita som ett förslag, så... Kristina Adolphson har dubbat henne, och hon är ju också Styvmodern, också Den onda fen tog jag upp eftersom båda karaktärerna spelades av Eleanor Audley på Engelska, så då borde båda bli lika bra.

Knut Agnred som Batty Koda: Eftersom du hade Bertil Skalbagge som ett förslag, och Johan Rabaeus dubbade både honom och Batty Koda.

Per Fritzell som Katten Gustaf: Då Per Fritzell tog över rollen som Buck efter Claes Malmberg så måste han vara lika bra att ta över rollen som Gustaf. Men jag tänker mest på Gustaf i live-action.

Och Babben Larsson som Georgette: Eftersom du bara hade den låten från Lejonkungen som ett förslag så kom jag på Georgette eftersom Meta Roos sjöng den sången.
Jag försökte komma på några fler förslag för många av de personer jag tagit upp i denna tråd, för att vara ärlig.

Anledningen till att jag tog Anita är för att jag tycker att Gaby Stenberg låter för ung och för ljus för att kunna passa som Cruella även om det inte är något fel på hennes inlevelse, har fortfarande inte sett hela originaldubbningen, men har läst att hon även är Radiosångerska i den dubbningen, och i omdubbningen så spelas Anita av Monica Forsberg som också är Radiosångerskan i den dubbningen, därför tror jag att Gaby Stenberg hade passat bättre som Anita, sen tror jag även att hon hade kunnat fungera som någon karaktär i en eventuell 1960-talsdubbning av Mary Poppins, där även som körsångare.

Anledningen till att jag hade med Bertil hos Knut Agnred är för att han var en av de som var med och testade i dubbningen av Tummelisa. (och det där med Zazu och Ärlige John är hämtat från förslag av forumsmedlemmen Eriksson)

Anledningen till att jag tog med "En Värld Full Av Liv" sången hos Babben Larsson är för att jag tycker att hon låter halvmaskulin när hon läser upp Mamma Mu och jag tycker även att Meta Roos låter halvmaskulin i "En Värld Full Av Liv" sången. (hon hade säkert kunnat fungera som fasta karaktärer också, jo, jag kom på en: Ursula ur Den Lilla Sjöjungfrun, samt en till: Frou-Frou ur Aristocats)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 09:18:53Jag kom förresten på några karaktärer till för Petrina: Shenzi, Fru Padda, Fröken Åkermus, Mahra.
Bra val.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 09:14:40Eftersom båda har ungefär samma ledar-stil?

Jag kom förresten på en till karaktär: Orgoch ur Taran och Den Magiska Kitteln.
Ja, båda verkar vara onda bara för att de är det. Medan deras makar verkar snällare, trots att de är på deras frugors sida.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 09:29:16Jag försökte komma på några fler förslag för många av de personer jag tagit upp i denna tråd, för att vara ärlig.

Anledningen till att jag tog Anita är för att jag tycker att Gaby Stenberg låter för ung och för ljus för att kunna passa som Cruella även om det inte är något fel på hennes inlevelse, har fortfarande inte sett hela originaldubbningen, men har läst att hon även är Radiosångerska i den dubbningen, och i omdubbningen så spelas Anita av Monica Forsberg som också är Radiosångerskan i den dubbningen, därför tror jag att Gaby Stenberg hade passat bättre som Anita, sen tror jag även att hon hade kunnat fungera som någon karaktär i en eventuell 1960-talsdubbning av Mary Poppins, där även som körsångare.

Anledningen till att jag hade med Bertil hos Knut Agnred är för att han var en av de som var med och testade i dubbningen av Tummelisa. (och det där med Zazu och Ärlige John är hämtat från förslag av forumsmedlemmen Eriksson)

Anledningen till att jag tog med "En Värld Full Av Liv" sången hos Babben Larsson är för att jag tycker att hon låter halvmaskulin när hon läser upp Mamma Mu och jag tycker även att Meta Roos låter halvmaskulin i "En Värld Full Av Liv" sången. (hon hade säkert kunnat fungera som fasta karaktärer också, jo, jag kom på en: Ursula ur Den Lilla Sjöjungfrun, samt en till: Frou-Frou ur Aristocats)
Jag trodde nog väl förut att det var en man som sjöng den låten, så jag håller väl med. ;D

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 09:29:16Jag försökte komma på några fler förslag för många av de personer jag tagit upp i denna tråd, för att vara ärlig.

Har Knut Agnred dubbat nåt?

Disneyfantasten

gstone

Vilka skulle passa till roller i Elementärt ?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 juni 2023 kl. 20:27:33Men han provspelade en roll i Tummelisa...

Det gjorde han, dessutom så har han varit medlem i After Shave, tillsammans med Peter Rangmar (Timon i första Lejonkungen-filmen), Jan Rippe (Pumbaa i första och tredje Lejonkungen-filmen) och Per Fritzell (Timon i tredje Lejonkungen-filmen).

Värt att nämna att Jan också medverkade i Rasmus Nalle samt att Per också var med i Drömparken och gjorde Buck i femte Ice Age-filmen (en roll som i 3an gjordes av Claes Malmberg).

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 20:35:49Det gjorde han, dessutom så har han varit medlem i After Shave, tillsammans med Peter Rangmar (Timon i första Lejonkungen-filmen), Jan Rippe (Pumbaa i första och tredje Lejonkungen-filmen) och Per Fritzell (Timon i tredje Lejonkungen-filmen).

Värt att nämna att Jan också medverkade i Rasmus Nalle samt att Per också var med i Drömparken och gjorde Buck i femte Ice Age-filmen (en roll som i 3an gjordes av Claes Malmberg).
Jag har en dvd med Rasmus Nalle som jag köpte på en skiv affär.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 juni 2023 kl. 19:17:07Ja, båda verkar vara onda bara för att de är det. Medan deras makar verkar snällare, trots att de är på deras frugors sida.

Dock är Gnorga ännu ondare eftersom hon aldrig verkar njuta av något annat än ondska, hemska lukter, fulhet, mörker, stenar, smärtor, lidanden och annat dylikt, så hon är absolut ond bara för ondhetens skull.

Hjärter Dam är mer finklädd och älskar rosor (fast bara om de är röda) och gillar krocketspel, fast hon vägrar att erkänna när hon har fel och vill helst av allt ta ifrån folks huvud varje gång hon tappar humöret och tycker att alla vägar är hennes vägar. (hon spelar också sina "snälla" sidor vilket Gnorga aldrig gör)

Men du har rätt i det där med att deras makar inte är lika onda som de själva, dessutom så är båda drottningar.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 22:39:09Dock är Gnorga ännu ondare eftersom hon aldrig verkar njuta av något annat än ondska, hemska lukter, fulhet, mörker, stenar, smärtor, lidanden och annat dylikt, så hon är absolut ond bara för ondhetens skull.

Hjärter Dam är mer finklädd och älskar rosor (fast bara om de är röda) och gillar krocketspel, fast hon vägrar att erkänna när hon har fel och vill helst av allt ta ifrån folks huvud varje gång hon tappar humöret och tycker att alla vägar är hennes vägar. (hon spelar också sina "snälla" sidor vilket Gnorga aldrig gör)

Men du har rätt i det där med att deras makar inte är lika onda som de själva, dessutom så är båda drottningar.
Jo, att de är onda drottningar med mindre elaka kungar som ändå är på deras sida kan ju också vara en anledning varför jag tänkte så. Och lite olika är de ju, ja...