Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Morgan Alling hade passat till följande karaktärer;

- Glader = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Lufsen = Lady och Lufsen

- Flaps = Djungelboken

- Molle som vuxen = Micke och Molle

- Dodger = Oliver och Gänget

Några fler förslag?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Christian Jernbro:
Heimlich

Hilda Henze:
Melody

Jakob Stadell:
Steve från Minecraft

Amanda Wickman:
Bläckis

Alexandra Alm Nylén:
Mavis

Elina Raeder:
Ellie Rose

Molly Sandén:
Velma

Dominique Pålsson Wiklund:
Toadette

Amy Diamond Deasismont:
Giselle

Mimmi Sandén:
Prinsessan Mindy

Emelie Clausen:
Prinsessan Peach

Wiktoria Johansson:
Raya

Peter Haber:
I-or

Morgan Alling:
Kenai

Gustav Jonsson

Jag ångrar lite att detta ämne jag skapade.

Skokaka

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Gustav Jonsson

Citat från: Skokaka skrivet 18 juni 2023 kl. 22:44:20Varför? :( ???
Det var aldrig meningen att det här skulle bli ett sånt ämne där det är sida efter sida med långa listor! Men ni har ju tagit över det här ämnet så ni får väl fortsätta även fast det inte är min original idé av tråden.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 juni 2023 kl. 22:41:51Christian Jernbro:
Heimlich

Hilda Henze:
Melody

Jakob Stadell:
Steve från Minecraft

Amanda Wickman:
Bläckis

Alexandra Alm Nylén:
Mavis

Elina Raeder:
Ellie Rose

Molly Sandén:
Velma

Dominique Pålsson Wiklund:
Toadette

Amy Diamond Deasismont:
Giselle

Mimmi Sandén:
Prinsessan Mindy

Emelie Clausen:
Prinsessan Peach

Wiktoria Johansson:
Raya

Peter Haber:
I-or

Morgan Alling:
Kenai

- jag antar att du tog Bläckis då jag hade med Shenzi i mitt inlägg och båda görs av Whoopi Goldberg?

- hur kom du på de övriga?

- vilka är Steve, Ellie Rose och Toadette?

- vilken Melody syftar du på?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2023 kl. 23:00:53- jag antar att du tog Bläckis då jag hade med Shenzi i mitt inlägg och båda görs av Whoopi Goldberg?

- hur kom du på de övriga?

- vilka är Steve, Ellie Rose och Toadette?

- vilken Melody syftar du på?
1: Ja, det är därför jag valde bläckfisken. ;)

2: Christian Jernbro som Heimlich för att Christian var en av grisarna från Shrek, precis som Heimlich så har de en Tysk brytning, så jag tyckte att det borde funka. Alexandra Alm Nylén som Mavis eftersom jag blev inspirerad av Will Siv som kom på Mikaela Ardai Jennefors som Edith. Och eftersom Alexandra dubbade henne så tänkte jag också att Alexandra kunde vara någon som Mikaela dubbade. Molly Sandén som Velma för att hennes syster Mimmi Sandén dubbade Velma, så jag trodde då att Molly kunde göra rollen också, då de är släkt. Amy Diamond Deasismont som Giselle eftersom hon dubbade ju Merida, och du kom ju på andra prinsessor, då tänkte jag på Giselle eftersom hennes film dubbades väldigt sent... Mimmi Sandén som Prinsessan Mindy eftersom hon spelades av Scarlett Johansson på Engelska, och Mimmi Sandén dubbade Scarlett i Sing som Ash, så då tänkte jag så. Emelie Clausen som Prinsessan Peach för att hon har en ljus röst och jag tycker att hon borde passa som en prinsessa som henne. Wiktoria Johansson som Raya eftersom jag har alltid tyckt att hon såg ut som Varana, som Wiktoria dubbade. Peter Haber som I-or eftersom både Trötter och Dizzie, som du hade som förslag, är väl liknande karaktärer. Han verkar rätt långsam och så, och jag tror att Peter kunde funka honom, också. Och Morgan Alling som Kenai eftersom jag tänkte så här: Buster Moon spelas på Engelska av Matthew McConaughey, som också var Skalbaggen från Kubo och de två strängarna. Denna karaktären dubbades av Björn Bengtsson, som dubbade också Kenai. På tal om det... Morgan kunde också passa som Skalbaggen...

3: Jag sa ju det, Steve är från spelet Minecraft. OM han kunde tala så tyckte jag att Jakob Stadell som sagt kunde funka. Ellie Rose är från Henry Stickmin spelen. Och Toadette är en Mario karaktär, en tjej-Toad.

4: Ariels dotter. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 juni 2023 kl. 23:21:423: Jag sa ju det, Steve är från spelet Minecraft. OM han kunde tala så tyckte jag att Jakob Stadell som sagt kunde funka. Ellie Rose är från Henry Stickmin spelen. Och Toadette är en Mario karaktär, en tjej-Toad.

4: Ariels dotter. ;)

Jag har dock väldigt dålig koll på karaktärerna i Minecraft (trodde det vara var ett bygg-spel) så jag undrar fortfarande vilken karaktär det är.

Vill tillägga att jag även har dålig koll på Henry Stickman karaktärerna.

Angående Melody, jag tänkte först att du syftade på Ariels dotter men jag var lite skeptisk eftersom hon bara är 12 plus att Hilda redan är en av Ariels systrar i 3an så Hilda skulle låta för gammal för Melody plus att Melody också är ett ganska vanligt förekommande namn så det var därför jag frågade för att vara på den säkra sidan.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2023 kl. 23:32:24Jag har dock väldigt dålig koll på karaktärerna i Minecraft (trodde det vara var ett bygg-spel) så jag undrar fortfarande vilken karaktär det är.

Vill tillägga att jag även har dålig koll på Henry Stickman karaktärerna.

Angående Melody, jag tänkte först att du syftade på Ariels dotter men jag var lite skeptisk eftersom hon bara är 12 plus att Hilda redan är en av Ariels systrar i 3an så Hilda skulle låta för gammal för Melody plus att Melody också är ett ganska vanligt förekommande namn så det var därför jag frågade för att vara på den säkra sidan.
Det är den spelbara karaktären. Som sagt, han säger inget, så jag bara tänker på utseendet.

Och just eftersom Andrina som dubbades av Hilda Henze spelas av Tara Strong på Engelska, som är RIKTIGT många karaktärer (Hon är ju överallt...) så var hon även faktiskt Melody också. Så jag tänkte så...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 juni 2023 kl. 23:36:41Det är den spelbara karaktärer. Som sagt, han säger inget, så jag bara tänker på utseendet.

Och just eftersom Andrina som dubbades av Hilda Henze spelas av Tara Strong på Engelska, som är RIKTIGT många karaktärer (Hon är ju överallt...) så var hon även faktiskt Melody också. Så jag tänkte så...

Fast Hilda var inte dubbnings-aktiv förräns 2005 och jag har ingen koll på hur hon lät 2000.

Att jag hade med Mojäng-Maja i mitt inlägg är p.g.a. Ginnifer Goodwin.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2023 kl. 23:38:47Fast Hilda var inte dubbnings-aktiv förräns 2005 och jag har ingen koll på hur hon lät 2000.

Att jag hade med Mojäng-Maja i mitt inlägg är p.g.a. Ginnifer Goodwin.
Om Melody var med i andra sammanhang och var lite äldre kanske? ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 juni 2023 kl. 23:42:02Om Melody var med i andra sammanhang och var lite äldre kanske? ;)

Fast jag skulle inte vilja se Melody som vuxen iallafall.