Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2023 kl. 22:05:36
Matteo Campagnol dubbbade tydligen filmen både på svenska och danskka.

Imponerande för ett barm.

Det är dock inte första gången det händer, detsamma gäller även den norska rösten till Joey i Bernard och Bianca i Australien som också gjorde den engelska versionen.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Hamster och Greta ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 00:03:06Vilka är dom svenska rösterna i Hamster och Greta ?
Dessbättre finns det utsatt svenska, norska och danska dubbcredits på Disney+, så jag skriver av och publicerar vid nästa uppdatering. :)

Hamster och Greta finns ju ännu inte på svenska Disney+, men däremot finns den på Disney+ i USA med svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår (och textning); om man ansluter via VPN.

Dubbcreditsen ser hyfsat kompletta ut, men tyvärr står det inte utsatt vem som sjunger ledmotivet - och som vanligt på Disney+ står det heller inte utsatt inspelningstekniker eller mixtekniker; och då regissör är Joakim Tidermark så förmodar jag att det inte är regisserande tekniker som annars ofta är fallet...

Om man har tillgång till Disney Channel är det inte alls omöjligt att det står utsatt mer utförliga dubbcredits där, men det har tyvärr inte jag. Men om någon annan har vore det uppskattat om ni kunde kolla vilka dubbcredits som anges där - där står ju rösterna nästan alltid i grupp, men istället händer det ibland att det står utsatt introsång och/eller tekniker.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 juni 2023 kl. 02:19:31Dessbättre finns det utsatt svenska, norska och danska dubbcredits på Disney+, så jag skriver av och publicerar vid nästa uppdatering. :)

Hamster och Greta finns ju ännu inte på svenska Disney+, men däremot finns den på Disney+ i USA med svenskt, norskt, danskt och finskt ljudspår (och textning); om man ansluter via VPN.

Dubbcreditsen ser hyfsat kompletta ut, men tyvärr står det inte utsatt vem som sjunger ledmotivet - och som vanligt på Disney+ står det heller inte utsatt inspelningstekniker eller mixtekniker; och då regissör är Joakim Tidermark så förmodar jag att det inte är regisserande tekniker som annars ofta är fallet...

Om man har tillgång till Disney Channel är det inte alls omöjligt att det står utsatt mer utförliga dubbcredits där, men det har tyvärr inte jag. Men om någon annan har vore det uppskattat om ni kunde kolla vilka dubbcredits som anges där - där står ju rösterna nästan alltid i grupp, men istället händer det ibland att det står utsatt introsång och/eller tekniker.
Trevilgt :D

gstone

Har du lagt upp credits till Musse Piggs underbara värld ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 20:06:20Har du lagt upp credits till Musse Piggs underbara värld ?
Nej, jag har tyvärr inte kunnat göra det då ett par avsnitt har felaktiga dubbcredits på Disney+ - där de av misstag har satt in dubblettcredits för andra avsnitt. :(

Så för att kunna få den komplett är det tyvärr antingen röstidentifiering eller om Disney Character Voices behagar sig att svara på mina mail som gäller...

gstone

Jag skulle fortfrande vilja ha credits till Alice och bageriet i Underlandet !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2023 kl. 15:44:40Jag skulle fortfrande vilja ha credits till Alice och bageriet i Underlandet !
Jag kollade så sent som igår, och då fanns fortfarande inga dubbcredits på Disney+. :(

På Disney Junior finns det säkert röster i grupp i vanlig ordning, men jag har tyvärr inte tillgång till den kanalen - men någon som har det får gärna kolla och skriva av alla dubbcredits därifrån.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia(Netflix) och Spöket och Molly McGee (som finns på Disney Plus).

Jan du ordna det ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2023 kl. 14:56:03Jag skulle vilja ha credits till Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia(Netflix) och Spöket och Molly McGee (som finns på Disney Plus).

Jan du ordna det ?
Jag började skriva av dubbcredits till Spöket och Molly McGee häromveckan, men då det var olika rollistor för varje avsnitt orkade jag (då) inte längre än till avsnitt 2...

Ska se om jag orkar fortsätta med det i veckan, och ska även titta på Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia. :)

gstone

Har Eureka! svenskt tal på Disney Plus och i så fall har serien svenka credits ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2023 kl. 18:12:45Jag kollade så sent som igår, och då fanns fortfarande inga dubbcredits på Disney+. :(

På Disney Junior finns det säkert röster i grupp i vanlig ordning, men jag har tyvärr inte tillgång till den kanalen - men någon som har det får gärna kolla och skriva av alla dubbcredits därifrån.
Vad trist :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2023 kl. 19:14:58Har Eureka! svenskt tal på Disney Plus och i så fall har serien svenka credits ?
Eureka! har svenskt, norskt, danskt och finskt tal och text på Disney+, men senast jag kollade fanns inga nordiska dubbcredits alls - förhoppningsvis kommer det snart, eller åtminstone innan serien släpps på svenska Disney+.

gstone

Vilka är alla röster i Bilar , Superhjältarna ooch Prinsessan och grodan  ?

Har någon typ en röst lista.

Alltså inte vem som spelar utan vilka dom medverkander svenska rösterna ?

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits till Hjältehunden Från New York.

Jag vet att det är KM Studios som dubbat den.

En del av rösterna står omslaget.

Men jag är osäker på om det är alla.