Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 21:23:34Är dom samma person ?

Menar du Ola Selmén och Oskar Arleon?

Svar: nej, det är de inte, det är två helt olika personer, men jag skrev dem i samma inlägg just för att båda har skånsk dialekt så jag tycker de hade passat till älgarna i Björnbröder och en av älgarna delar även röst med Bruce i Hitta Nemo.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 21:33:38Menar du Ola Selmén och Oskar Arleon?

Svar: nej, det är de inte, det är två helt olika personer, men jag skrev dem i samma inlägg just för att båda har skånsk dialekt så jag tycker de hade passat till älgarna i Björnbröder och en av älgarna delar även röst med Bruce i Hitta Nemo.
Okej
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Lars Lennartsson:
Asterix

Ragna Nyblom:
Vixie

Bengt Järnblad:
I-or

Meg Westergren:
Lady Kluck

Kjell Bergqvist:
Mästerkatten i stövlar
(Förresten, jag antar att du hade med Alan-i-Dalen och Canticler som förslag för att han också dubbade Rocky Rhodes, och alla tre är tuppar?)

Per Sjöstrand:
Kloker

Kim Sulocki: (Åh, han som är så bra, ju! Jag förmodligen kunde ju ha många förslag. Men som vanligt så borde jag ta upp minst en karaktär, så...)
Tage Sköldpadda

Ola Forssmed:
Kaa
(Förresten, jag ser att jag inspirerade dig om Ola Forssmed som Sir Väs. :))

Sigge Fürst:
Farbror Waldo

Laura Ukaj:
Anki Dopping

Ola Selmén & Oskar Arleon:
Mario och Luigi

Göran Gillinger:
Eddy

Daniel Sjöberg:
Kanin från Nalle Puh

Annika Herlitz:
Rosalina

My Holmsten:
Bror Lustig

Anton Olofsson Raeder:
Foreman Spike

Eva Röse:
Ursula

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2023 kl. 23:35:16Jan Johansen som Pongo: Då båda av förslagen som du kom upp med är vuxna hundar, och Pongo är ju också en.
Just det ja. Det var ju han som dubbade Dodger, och han är ju också en hund. ;)

gstone

Yvonne Eklund skulle passa som Drottningen i ett småkryps liv.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 juni 2023 kl. 22:06:45Lars Lennartsson:
Asterix

Ragna Nyblom:
Vixie

Bengt Järnblad:
I-or

Meg Westergren:
Lady Kluck

Kjell Bergqvist:
Mästerkatten i stövlar
(Förresten, jag antar att du hade med Alan-i-Dalen och Canticler som förslag för att han också dubbade Rocky Rhodes, och alla tre är tuppar?)

Per Sjöstrand:
Kloker

Kim Sulocki: (Åh, han som är så bra, ju! Jag förmodligen kunde ju ha många förslag. Men som vanligt så borde jag ta upp minst en karaktär, så...)
Tage Sköldpadda

Ola Forssmed:
Kaa

Sigge Fürst:
Farbror Waldo

Laura Ukaj:
Anki Dopping

Mario och Luigi

Göran Gillinger:
Eddy

Daniel Sjöberg:
Kanin från Nalle Puh

Annika Herlitz:
Rosalina

My Holmsten:
Bror Lustig

Anton Olofsson Raeder:
Foreman Spike

Eva Röse:
Ursula

Nu ska vi se...

Jag gissar att du hade med Asterix då jag hade med Prosit i mitt inlägg och båda gjorts av Bert-Åke Varg?

Jag gissar att du had med Ior då jag hade med många karaktärer som gjorts av John Harryson plus att Bengt har dubbat Kung Hubert som även han gjorts av John Harryson?

Jag gissar att du hade med Kaa då jag hade med Sir Väs i mitt inlägg och båda har samma design? (jag inspirerades faktiskt av TonyTonka också, han kom på det förslaget 2018)

Jag gissar att du hade med Anki Dopping då jag hade med Jessie i mitt inlägg och båda gjorts av Joan Cusack?

Vilka karaktärer är förresten Eddy (gissar att det är karaktären ur Ed, Edd & Eddy men frågar för att vara säker), Rosalina och Foreman Spike?

Vilken Ursula syftar du på? (gissar att det är Ursula ur Den Lilla Sjöjungfrun men frågar för att vara säker)

Då är jag nyfiken: hur kom du på idéerna med Ragna Nyblom, Meg Westergren, Kjell Bergqvist, Per Sjöstrand, Kim Sulocki, Sigge Fürst, Ola Selmén, Oskar Arleon, Göran Gillinger, Daniel Sjöberg, Annika Herlitz, My Holmsten, Anton Olofsson Raeder och Eva Röse?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 juni 2023 kl. 22:06:45Lars Lennartsson:
Asterix

Ragna Nyblom:
Vixie

Bengt Järnblad:
I-or

Meg Westergren:
Lady Kluck

Kjell Bergqvist:
Mästerkatten i stövlar

Per Sjöstrand:
Kloker

Tage Sköldpadda

Ola Forssmed:
Kaa

Sigge Fürst:
Farbror Waldo

Laura Ukaj:
Anki Dopping

Mario och Luigi

Göran Gillinger:
Eddy

Daniel Sjöberg:
Kanin från Nalle Puh

Annika Herlitz:
Rosalina

My Holmsten:
Bror Lustig

Anton Olofsson Raeder:
Foreman Spike

Eva Röse:
Ursula

Och ja, mycket riktigt inspirerades jag av Rocky när jag hade med Alan-i-Dalen och Canticler.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 22:19:41Nu ska vi se...

Jag gissar att du hade med Asterix då jag hade med Prosit i mitt inlägg och båda gjorts av Bert-Åke Varg?

Jag gissar att du had med Ior då jag hade med många karaktärer som gjorts av John Harryson plus att Bengt har dubbat Kung Hubert som även han gjorts av John Harryson?

Jag gissar att du hade med Kaa då jag hade med Sir Väs i mitt inlägg och båda har samma design? (jag inspirerades faktiskt av TonyTonka också, han kom på det förslaget 2018)

Jag gissar att du hade med Anki Dopping då jag hade med Jessie i mitt inlägg och båda gjorts av Joan Cusack?

Vilka karaktärer är förresten Eddy (gissar att det är karaktären ur Ed, Edd & Eddy men frågar för att vara säker), Rosalina och Foreman Spike?

Vilken Ursula syftar du på? (gissar att det är Ursula ur Den Lilla Sjöjungfrun men frågar för att vara säker)

Då är jag nyfiken: hur kom du på idéerna med Ragna Nyblom, Meg Westergren, Kjell Bergqvist, Per Sjöstrand, Kim Sulocki, Sigge Fürst, Ola Selmén, Oskar Arleon, Göran Gillinger, Daniel Sjöberg, Annika Herlitz, My Holmsten, Anton Olofsson Raeder och Eva Röse?
Du hade rätt i nästan alla dina gissningar, dock så tyckte jag att Bengt Järnblad kunde funka som I-or förut, även Björn Granath, Björn Gedda och Ingemar Carlehed. (Vet inte om jag tog upp I-or hos dessa förut om alla av dessa togs up förut. Men det var väl av någon anledning som jag tyckte att dessa skulle funka...)

Jo, jag menar den Eddy och Ursula. Rosalina och Foreman Spike är Mario karaktärer. Spike är även med i filmen...

Ragna Nyblom som Vixie: Då du hade med Piper som ett förslag, och både hon och Vixie spelades av Sandy Duncan på Engelska.

Meg Westergren som Lady Kluck: Då du hade med Amelia som ett förslag, och både hon och Lady Kluck spelades av Carole Shelley på Engelska.

Kjell Bergqvist som Mästerkatten i stövlar: Då han dubbade Gregorio Cortez från Spy Kids, och Antonio Banderas spelade honom på Engelska. (Och jag som trodde att Rafael Edholm var den enda som dubbade honom, då Rafael dubbade även Antonio i den andra SvampBob långfilmen, nåja...)

Per Sjöstrand som Kloker: Då han är gammal och klok, som namnet säger, precis som Miraculix, Merlin och Gammelsmurfen.

Kim Sulocki som Tage Sköldpadda: Då han har en ljus röst, och jag har tänkt om Kim kunde dubba honom. Då skulle Tommy Nilsson dubba Bo Ko på samma gång. På tal om det, om Sun Studio dubbade serien, då jag tog upp Olli Markenros som Tage förut så tycker jag att Bo kan dubbas antingen av Mikael Roupé, Stefan Frelander, Fredrik Dolk eller Dan Bratt. Men om jag fick välja någon av dessa så får det nog bli Stefan. Jag antar att han skulle passa om han använder samma röst som Ed och Johnny Bravo.

Sigge Fürst som Farbror Waldo: Då han dubbade Dodo från Alice i Underlandet, och Bill Thompson spelade honom på Engelska.

Ola Selmén & Oskar Arleon som Mario och Luigi: Det var svårt att komma på några karaktärer som pratar Skånska, och eftersom Mario Bröderna har pratat utan Italienskt brytning förut så borde det kanske inte spela någon roll om de talade Skånska.

Göran Gillinger som Eddy: Jag har alltid tyckt att om något modernt sammanhang om Ed, Edd & Eddy gjordes så skulle Göran vara den bästa idén som Eddy. Förresten, då Mattias Knave togs upp förut så kunde han vara Ed, med tanke på hur bra han var som Grounder, då båda är korkade. Osäker på Dubbel-D, dock. Kanske Ola Forssmed, som redan är med i den här omgången, då är det två förslag. (Förresten, Göran Gillinger kunde också passa som Toad. Jag tänkte först ta med honom som ett förslag men kom igen ihåg att jag egentligen ville ta upp Eddy. Varför Toad? Därför att han spelades av Keegan-Michael Key på Engelska, som var även var Murray från Hotell Transylvanien uppföljarna. Göran dubbade dock Spike i själva filmen...)

Daniel Sjöberg som Kanin: Åh... Jag såg fel. Jag trodde att du hade Blyger som ett förslag (Charlie Elvegård dubbade både honom och Kanin) men du hade egentligen Trötter, så... Tja, osäker på vem skulle funka, jag tog Kanin just av misstag... :-[

Annika Herlitz som Rosalina: Då hon ser ut som Elsa från Frost. Båda har vitt hår och en blå klänning. Många brukar även jämföra dessa med varandra, och jag tror även att Idina Menzel kunde spela Rosalina som referens på hur hon liknar Elsa. I Super Mario Bros. Filmen så liknar dock Peach också Elsa, då hon fick blå klänning och skjuter is från händerna när hon slåss mot Bowser. Men som sagt, Annika och Idina kunde vara Rosalina som en kul referens till Elsa, som sagt...

My Holmsten som Bror Lustig: Jag kollade upp detta, så... Du hade Kaninen från Tummelisa som ett förslag, och i åtminstone Hos Musse så spelade Pat Musick (som spelade Kaninen) förmodligen Bror Lustig. Jag säger "FÖRMODLIGEN" bara för att vara säker att jag inte tog fel gris. Hon spelade "Fiddler Pig" och jag tror att det är Lustig, så...

Anton Olofsson Raeder som Foreman Spike: Då Sebastian Maniscalco spelade Spike i filmen, och han spelade även Johnny från Den Stora Nötkuppen 2 som Anton dubbade.

Och Eva Röse som Ursula: Jag kom ihåg ett förslag hos någon om att Queen Latifah kunde vara Ursula i spelfilmen. Kunde kanske även passa som den tecknade versionen. Du hade även Vanessa som ett förslag, dock så tog jag Ursula på grund av den förra anledningen...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 juni 2023 kl. 23:03:07Du hade rätt i nästan alla dina gissningar, dock så tyckte jag att Bengt Järnblad kunde funka som I-or förut, även Björn Granath, Björn Gedda och Ingemar Carlehed. (Vet inte om jag tog upp I-or hos dessa förut om alla av dessa togs up förut. Men det var väl av någon anledning som jag tyckte att dessa skulle funka...)

Jo, jag menar den Eddy och Ursula. Rosalina och Foreman Spike är Mario karaktärer. Spike är även med i filmen...

Ragna Nyblom som Vixie: Då du hade med Piper som ett förslag, och både hon och Vixie spelades av Sandy Duncan på Engelska.

Meg Westergren som Lady Kluck: Då du hade med Amelia som ett förslag, och både hon och Lady Kluck spelades av Carole Shelley på Engelska.

Kjell Bergqvist som Mästerkatten i stövlar: Då han dubbade Gregorio Cortez från Spy Kids, och Antonio Banderas spelade honom på Engelska. (Och jag som trodde att Rafael Edholm var den enda som dubbade honom, då Rafael dubbade även Antonio i den andra SvampBob långfilmen, nåja...)

Per Sjöstrand som Kloker: Då han är gammal och klok, som namnet säger, precis som Miraculix, Merlin och Gammelsmurfen.

Kim Sulocki som Tage Sköldpadda: Då han har en ljus röst, och jag har tänkt om Kim kunde dubba honom. Då skulle Tommy Nilsson dubba Bo Ko på samma gång. På tal om det, om Sun Studio dubbade serien, då jag tog upp Olli Markenros som Tage förut så tycker jag att Bo kan dubbas antingen av Mikael Roupé, Stefan Frelander, Fredrik Dolk eller Dan Bratt. Men om jag fick välja någon av dessa så får det nog bli Stefan. Jag antar att han skulle passa om han använder samma röst som Ed och Johnny Bravo.

Sigge Fürst som Farbror Waldo: Då han dubbade Dodo från Alice i Underlandet, och Bill Thompson spelade honom på Engelska.

Ola Selmén & Oskar Arleon som Mario och Luigi: Det var svårt att komma på några karaktärer som pratar Skånska, och eftersom Mario Bröderna har pratat utan Italienskt brytning förut så borde det kanske inte spela någon roll om de talade Skånska.

Göran Gillinger som Eddy: Jag har alltid tyckt att om något modernt sammanhang om Ed, Edd & Eddy gjordes så skulle Göran vara den bästa idén som Eddy. Förresten, då Mattias Knave togs upp förut så kunde han vara Ed, med tanke på hur bra han var som Grounder, då båda är korkade. Osäker på Dubbel-D, dock. Kanske Ola Forssmed, som redan är med i den här omgången, då är det två förslag. (Förresten, Göran Gillinger kunde också passa som Toad. Jag tänkte först ta med honom som ett förslag men kom igen ihåg att jag egentligen ville ta upp Eddy. Varför Toad? Därför att han spelades av Keegan-Michael Key på Engelska, som var även var Murray från Hotell Transylvanien uppföljarna. Göran dubbade dock Spike i själva filmen...)

Daniel Sjöberg som Kanin: Åh... Jag såg fel. Jag trodde att du hade Blyger som ett förslag (Charlie Elvegård dubbade både honom och Kanin) men du hade egentligen Trötter, så... Tja, osäker på vem skulle funka, jag tog Kanin just av misstag... :-[

Annika Herlitz som Rosalina: Då hon ser ut som Elsa från Frost. Båda har vitt hår och en blå klänning. Många brukar även jämföra dessa med varandra, och jag tror även att Idina Menzel kunde spela Rosalina som referens på hur hon liknar Elsa. I Super Mario Bros. Filmen så liknar dock Peach också Elsa, då hon fick blå klänning och skjuter is från händerna när hon slåss mot Bowser. Men som sagt, Annika och Idina kunde vara Rosalina som en kul referens till Elsa, som sagt...

My Holmsten som Bror Lustig: Jag kollade upp detta, så... Du hade Kaninen från Tummelisa som ett förslag, och i åtminstone Hos Musse så spelade Pat Musick (som spelade Kaninen) förmodligen Bror Lustig. Jag säger "FÖRMODLIGEN" bara för att vara säker att jag inte tog fel gris. Hon spelade "Fiddler Pig" och jag tror att det är Lustig, så...

Anton Olofsson Raeder som Foreman Spike: Då Sebastian Maniscalco spelade Spike i filmen, och han spelade även Johnny från Den Stora Nötkuppen 2 som Anton dubbade.

Och Eva Röse som Ursula: Jag kom ihåg ett förslag hos någon om att Queen Latifah kunde vara Ursula i spelfilmen. Kunde kanske även passa som den tecknade versionen. Du hade även Vanessa som ett förslag, dock så tog jag Ursula på grund av den förra anledningen...

Jag blandade ihop Amelia och Abigail igen, jag tänkte mig Meg Westergren som Abigail.

När jag kom på Ragna Nyblom som Piper så inspirerades jag av Busmusen Norpan.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 23:19:13Jag blandade ihop Amelia och Abigail igen, jag tänkte mig Meg Westergren som Abigail.

När jag kom på Ragna Nyblom som Piper så inspirerades jag av Busmusen Norpan.
Åh, då kanske Meg Westergren borde vara Marian, i detta fallet.

Disneyfantasten

Linda Ihreskog hade passat till följande karaktärer;

- Blå Fen = Pinocchio

- Fru Jumbo = Dumbo

- Lady = Lady och Lufsen

- Anita = De 101 Dalmatinerna

- Kängu = Nalle Puh

- Rakscha = Djungelboken

- Duchess = Aristocats

- Marian = Robin Hood

- Bianca = Bernard och Bianca

- Fru Brisby = Brisby och NIMHs Hemlighet

- Barsångerskan Miss Kitty och Muskvinnan från Hamstead = Mästerdetektiven Basil Mus

- Rita = Oliver och Gänget

- Attina = Den Lilla Sjöjungfrun

- Sarafina = Lejonkungen

- Nakoma = Pocahontas

- Kalliope = Herkules

- Chicha = Kejsarens Nya Stil

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lil Terselius hade passat till följande karaktärer;

- Bambis Mamma = Bambi

- Maleficent = Törnrosa

- Frou-Frou = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Helena Brodin hade passat till följande karaktärer;

- Drottningen = Snövit och De Sju Dvärgarna (gjorde rollen som Häxan men skulle mycket väl även kunna fungera som Drottningen)

- Bambis Mamma = Bambi

- Maleficent = Törnrosa

- Frou-Frou = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anna Braun hade passat till följande karaktärer;

- Prissy = Dumbo

- Gabriella = Askungen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Oscar Harryson hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna