Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2023 kl. 20:14:35Jag tror inte att de var så idiotiska - ur ett affärsmässigt perspektiv var det med största sannolikhet rätt beslut. Oavsett vad man tycker om Hannah Montana kan ju ingen förneka att serien blev en stor succé; medan ingen vet hur en serie baserad på Björnbröder hade tagits emot och hur många som hade velat se den.

Nog för att Hannah Montana i mina ögon delvis har passerat bäst före-datum, och den vore inte mitt förstahandsval om jag ska se om en lite äldre serie idag, men man kan inte förneka den påverkan som serien haft på branschen. Utan Hannah Montana tror jag exempelvis knappast att Miley Cirus hade blivit den världsstjärna hon är idag.

Jag tror faktiskt inte ens att Disney Channel hade överlevt ända tills idag utan den serien (då ingen av de andra live-actionserierna hade blivit av utan den, som ju numera utgör en ganska stor andel av innehållet på kanalen), så det är många filmer och serier som nog kan tacka Hannah Montana för sin existens. :)

Vad man tycker rent kreativt och konstnärligt är som sagt en fråga om tycke och smak, men nu pratar jag alltså ur ett rent affärsmässigt perspektiv; vad man tjänat mest pengar på - vilket förstås är vad alla filmbolag (eller egentligen alla företag) till syvende och sist är ute efter...

Fast i mina ögon är alla Disneys live-action sitcoms (eller egentligen live-action sitcoms i allmänhet, oavsett företag) ren smörja och det känns uppenbart att dessa är gjorda för den breda publiken.

(undantaget är väl möjligen Descendants-franschisen)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2023 kl. 21:23:35Fast i mina ögon är alla Disneys live-action sitcoms (eller egentligen live-action sitcoms i allmänhet, oavsett företag) ren smörja och det känns uppenbart att dessa är gjorda för den breda publiken.
Det har du förstås all rätt att tycka, men det är ju just den breda publiken som alla filmbolag vill åt oavsett vad det gäller - så att det var affärsmässigt ett sunt beslut tror jag inte att det finns någon anledning att tvivla på.

Som sagt, alla företag vill förstås i slutändan tjäna pengar; så ju fler som ser på något desto mer tjänar man (för att förenkla det hela). Därav att den breda publiken är det som alla är ute efter, för att tjäna så mycket som möjligt.

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2023 kl. 21:04:21Spelar det någon roll om Disney channel överlevt när jag ändå inte kan se på den >:(

För är det som om den är borta :'( :'( :'(
Men du har väl ändå haft tillgång till Disney Channel någon gång efter 2010 - 2011...?

Och som sagt, vad hindrar dig från att byta operatör till någon som erbjuder de kanalerna? Det går förvisso inte för alla, men väl för ganska många.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2023 kl. 21:45:20Det har du förstås all rätt att tycka, men det är ju just den breda publiken som alla filmbolag vill åt oavsett vad det gäller - så att det var affärsmässigt ett sunt beslut tror jag inte att det finns någon anledning att tvivla på.

Som sagt, alla företag vill förstås i slutändan tjäna pengar; så ju fler som ser på något desto mer tjänar man (för att förenkla det hela). Därav att den breda publiken är det som alla är ute efter, för att tjäna så mycket som möjligt.

För att förtydliga så menade jag att de endast är lägger krut på saker som går hem hos den breda publiken, alltså att de inte har någon passion i sig.

gstone

Det är inte jag som bestämmer min teleabonnemang hemma us ås !

Det är mina föräldrar !

Bara så ni vet  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2023 kl. 21:58:32För att förtydliga så menade jag att de endast är lägger krut på saker som går hem hos den breda publiken, alltså att de inte har någon passion i sig.
Du får tycka det om du vill men det betyder inte att du har rätt, lol

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 26 juni 2023 kl. 03:52:33Du får tycka det om du vill men det betyder inte att du har rätt, lol

Fast jag förstår fortfarande överhuvudtaget inte hur man gentuint kan gilla sådana serier.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2023 kl. 06:56:36Fast jag förstår fortfarande överhuvudtaget inte hur man gentuint kan gilla sådana serier.
Alla har olika smak.

Det finns nog folk som tycker prices likadant om sånt du gilllar ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 juni 2023 kl. 11:58:58Alla har olika smak.
Är väl medveten om det, så du behöver inte påminna mig om det, det finns saker som är svårare att förstå än andra, och enligt min uppfattning är dessa serier så dåliga att det är helt ofattbart att någon kan tycka att de är bra.

Citat från: gstone skrivet 26 juni 2023 kl. 11:58:58Det finns nog folk som tycker prices likadant om sånt du gillar ;)
Det gör det garanterat, lite här och var, och det finns massor av saker som jag gillar, jag har mina anledningar att tycka som jag gör även om alla inte håller med.

gstone

Jag vil gnälla på att Alice i Underlandsbageriet fortfrande inte kommit till Disney Plus i sverige !'

Jag tycker verkligen den borde göra det !

Jag väntar att tag nu >:(

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2023 kl. 06:56:36Fast jag förstår fortfarande överhuvudtaget inte hur man gentuint kan gilla sådana serier.
Det behöver du inte. Jag förstår inte hur man kan vara nazist men nazister existerar i alla fall.

Vill du verkligen veta är det ju bara att söka upp diverse Youtube videor om ämnet och lyssna på dem som favoriserar serierna och försöka se det från deras perspektiv. :)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2023 kl. 12:14:50jag har mina anledningar att tycka som jag gör även om alla inte håller med.
Precis som folk som gillar Hannah Montana av diverse anledningar.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 26 juni 2023 kl. 20:32:40Det behöver du inte. Jag förstår inte hur man kan vara nazist men nazister existerar i alla fall.

Vill du verkligen veta är det ju bara att söka upp diverse Youtube videor om ämnet och lyssna på dem som favoriserar serierna och försöka se det från deras perspektiv. :)

Jag menade inte att vara nazist, förklarade bara min sida av saken.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 26 juni 2023 kl. 20:33:11Precis som folk som gillar Hannah Montana av diverse anledningar.

Självfallet, alla som gillar live-action sitcoms har all rätt att göra det, jag säger ingenting annat heller.

På samma sätt finns det säkert folk som gillar många av Disneys nyinspelningar släppta under 2010 & 2020-talen och har sina anledningar till det, även om jag är en av de som inte håller med.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2023 kl. 21:10:07Jag menade inte att vara nazist, förklarade bara min sida av saken.
Och jag nämnde nazister för att överdrivet visa min poäng.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2023 kl. 21:13:10Självfallet, alla som gillar live-action sitcoms har all rätt att göra det, jag säger ingenting annat heller.

På samma sätt finns det säkert folk som gillar många av Disneys nyinspelningar släppta under 2010 & 2020-talen och har sina anledningar till det, även om jag är en av de som inte håller med.
Jag kommer nog aldrig gilla Engelskt Live Action,kommer aldrig fatta att andra personer gör de heller,helt värdelöst