Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot, Simon Axelsson och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Linda Ihreskog:
Vixie

Lil Terselius:
Lady Tremaine

Helena Brodin:
Marian

Anna Braun:
Abigail Gabble

Oscar Harryson:
Katten Gustaf

Johan Anderblad:
Bigweld

Johanna "Dotter" Jansson:
Tiana

Mia Barlöv:
Jenna

Tomu:
Mushu

Markus Granseth:
Zebran Marty

Nassim Al Fakir:
Nalle Puh

Karl Dyall:
Carl från Ice Age

Peter Settman:
Tito

Maria Kihl:
Toadette

Marie Kühler-Flack:
Mary Darling

Sofia Caiman:
Attina

Emma Iggström:
Olivia Flaversham

Kristin Westman:
Jennifer "Jenny" Foxworth

Daniel "Papa Dee" Wahlgren:
Sebastian (Och kanske jag, också...)

Charlott Strandberg:
Bläckis

Agneta Prytz:
Lady Kluck

Wallis Grahn:
Cruella De Vil (Förresten, du skrev Wallis Grahn två gånger...)

Anita Molander:
Mormor Norma

Matilda Smedius:
Daphne

Carla Abrahamsen:
Bubblan

Marie Isedal:
Smurfan

Stellan Skarsgård:
I-or

Jenny Wåhlander:
Judy Hopps

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 juni 2023 kl. 19:16:22Linda Ihreskog:
Vixie

Lil Terselius:
Lady Tremaine

Helena Brodin:
Marian

Anna Braun:
Abigail Gabble

Oscar Harryson:
Katten Gustaf

Johan Anderblad:
Bigweld

Tiana

Mia Barlöv:
Jenna

Tomu:
Mushu

Markus Granseth:
Zebran Marty

Nassim Al Fakir:
Nalle Puh

Karl Dyall:
Carl från Ice Age

Peter Settman:
Tito

Maria Kihl:
Toadette

Marie Kühler-Flack:
Mary Darling

Sofia Caiman:
Attina

Emma Iggström:
Olivia Flaversham

Kristin Westman:

Charlott Strandberg:
Bläckis

Agneta Prytz:
Lady Kluck

Wallis Grahn:

Anita Molander:
Mormor Norma

Matilda Smedius:
Daphne

Carla Abrahamsen:
Bubblan

Marie Isedal:
Smurfan

Stellan Skarsgård:
I-or

Jenny Wåhlander:
Judy Hopps

Nu ska vi se här...

Jag gissar att du tog Lady Tremaine då jag hade med Maleficent i mitt inlägg och båda gjorts av Eleanor Audley?

Jag gissar att du tog Tiana för att jag hade föreslagit det någon gång? (jag tror att jag gjort det någon gång iallafall, isåfall kan jag ha glömt det, helt säker är jag dock inte om jag sagt det)

Jag gissar att du tog Mushu då jag hade med Åsnan i mitt inlägg och båda gjorts av Eddy Murphy?

Jag minns att du tidigare hade idé om Nassim Al Fakir som Nalle Puh?

Vilken karaktär är Toadette nu igen?

Jag gissar att du tog Mary Darling då Heather Angel som gjorde Storasystern också gjorde Mary Darling?

Det där med Daniel "Papa Dee" Wahlgren som Sebastian, enligt Oscar Isaksson var han förstahandsval av Doreen Denning, jag förmodar att det var därifrån du fick den idén?

Jag gissar att du tog Bläckis då jag hade med Shenzi i mitt inlägg och båda gjorts av Whoopi Goldberg?

Vilken karaktär är Mormor Norma?

Jag gissar att du syftar på Bubblan ur Powerpuffpinglorna? Isåfall gissar jag att du inspirerades av Vanilja Von Sockertopp?

Då är jag nyfiken, hur kom du på dina val hos Linda Ihreskog, Helena Brodin, Anna Braun, Oscar Harryson, Johan Anderblad, Mia Barlöv, Markus Granseth, Karl Dyall, Peter Settman, Maria Kihl, Sofia Caiman, Emma Iggström, Kristin Westman, Agneta Prytz, Wallis Grahn, Matilda Smedius, Marie Isedal, Stellan Skarsgård och Jenny Wåhlander?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2023 kl. 19:14:30Mirabel Madrigal.

För att Stephanie Beatriz gjorts av henne i något sammanhang? (jag har ett minne om att vi pratat om det någon gång förut men minns inte vilken karaktär)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 juni 2023 kl. 19:16:22Linda Ihreskog:
Vixie

Lil Terselius:
Lady Tremaine

Helena Brodin:
Marian

Anna Braun:
Abigail Gabble

Oscar Harryson:
Katten Gustaf

Johan Anderblad:
Bigweld

Tiana

Mia Barlöv:
Jenna

Tomu:
Mushu

Markus Granseth:
Zebran Marty

Nassim Al Fakir:
Nalle Puh

Karl Dyall:
Carl från Ice Age

Peter Settman:
Tito

Maria Kihl:
Toadette

Marie Kühler-Flack:
Mary Darling

Sofia Caiman:
Attina

Emma Iggström:
Olivia Flaversham

Kristin Westman:

Charlott Strandberg:
Bläckis

Agneta Prytz:
Lady Kluck

Wallis Grahn:

Anita Molander:
Mormor Norma

Matilda Smedius:
Daphne

Carla Abrahamsen:
Bubblan

Marie Isedal:
Smurfan

Stellan Skarsgård:
I-or

Jenny Wåhlander:
Judy Hopps

Det var ett misstag, jag hade med Norea Sjöquist men hade för bråttom med inläggen ett efter ett så det kom inte med... (nåja, det får komma med i nästa hög)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2023 kl. 13:06:03Karl Dyall hade passat till följande karaktärer;

- Lance Sterling = Spies In Disguise

Några fler förslag?
Har du sett filmen än ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2023 kl. 19:59:53Har du sett filmen än ?

Nej, men karaktären gestaltas av Will Smith som också gestaltar Anden i 2019-års Aladdin, därav mitt förslag.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2023 kl. 19:37:39Nu ska vi se här...

Jag gissar att du tog Lady Tremaine då jag hade med Maleficent i mitt inlägg och båda gjorts av Eleanor Audley?

Jag gissar att du tog Tiana för att jag hade föreslagit det någon gång? (jag tror att jag gjort det någon gång iallafall, isåfall kan jag ha glömt det, helt säker är jag dock inte om jag sagt det)

Jag gissar att du tog Mushu då jag hade med Åsnan i mitt inlägg och båda gjorts av Eddy Murphy?

Jag minns att du tidigare hade idé om Nassim Al Fakir som Nalle Puh?

Vilken karaktär är Toadette nu igen?

Jag gissar att du tog Mary Darling då Heather Angel som gjorde Storasystern också gjorde Mary Darling?

Det där med Daniel "Papa Dee" Wahlgren som Sebastian, enligt Oscar Isaksson var han förstahandsval av Doreen Denning, jag förmodar att det var därifrån du fick den idén?

Jag gissar att du tog Bläckis då jag hade med Shenzi i mitt inlägg och båda gjorts av Whoopi Goldberg?

Vilken karaktär är Mormor Norma?

Jag gissar att du syftar på Bubblan ur Powerpuffpinglorna? Isåfall gissar jag att du inspirerades av Vanilja Von Sockertopp?

Då är jag nyfiken, hur kom du på dina val hos Linda Ihreskog, Helena Brodin, Anna Braun, Oscar Harryson, Johan Anderblad, Mia Barlöv, Markus Granseth, Karl Dyall, Peter Settman, Maria Kihl, Sofia Caiman, Emma Iggström, Kristin Westman, Agneta Prytz, Wallis Grahn, Matilda Smedius, Marie Isedal, Stellan Skarsgård och Jenny Wåhlander?
Ja, det är därför jag valde Lady Tremaine, Mushu, Mary Darling och Bläckis i dessa förslagen.

Jag tog Tiana egentligen eftersom du hade med många andra prinsessor som förslag.

Jo, jag hade en idé förut om Nassim Al Fakir som Nalle Puh. Tyckte han skulle passa.

Toadette är en Mario karaktär som jag nämnde förut, hon är en tjej Toad.

Mycket riktigt så kom jag ihåg att Daniel "Papa Dee" Wahlgren var tänkt att ha rollen som Sebastian, men han valde att hoppa över eftersom han förmodligen föredrog drakar.

Mormor Norma är från Lorax.

Japp, den Bubblan. Tänkte både på Vanilja och eftersom Adella var ditt enda förslag i detta så kom jag också på Bubblan eftersom båda spelades av den kände Tara Strong.

Linda Ihreskog som Vixie: Då jag tänkte på att du hade Marian som ett förslag och båda liknar varandra.

Helena Brodin som Marian: Då du hade Bambis mamma som ett förslag och båda dubbades av Monica Nordquist.

Anna Braun som Abigail Gabble: Då du hade Prissy som ett förslag och båda dubbades av Helena Reuterblad.

Oscar Harryson som Katten Gustaf: Eftersom Oscar Harryson dubbade Mario, och i den filmen så spelades han av Chris Pratt på Engelska, och han ska vara Katten Gustaf i hans kommande film. (Det kan mycket möjligt bli att han får rollen som en referens till att han dubbade Chris Pratt förut, men vi får väl se...)

Johan Anderblad som Bigweld: Då du hade Elefanten från Toy Story 4 som ett förslag och båda spelades av Mel Brooks på Engelska.

Mia Barlöv som Jenna: Då du verkar tycka att hon låter som Pernilla Wahlgren? Då du tog upp karaktärer som Pernilla dubbade som förslag, och då gjorde jag också det, att ha med en karaktär som hon dubbade, asså.

Markus Granseth som Zebran Marty: Då jag tyckte att Markus Granseth och Anders Lundin låter lika varandra. Tycker också att Leif Andrée och Anton Körberg har några likheter. Jo, förresten. Då Nassim Al Fakir har tagits upp, han KANSKE också kunde passa som Marty? Tycker att han kanske kunde funka, men på samma gång är jag lite skeptisk... Och nu när jag tänker efter, du hade Pumbaa som ett förslag. Och den här gången hade du med Bo-Ko ovanför. I det här fallet så kanske Markus kunde vara Bo också, då hans röst har likheter med Pumbaa. (Och den här gången hade du en YouTuber som brukar spela Roblox och Minecraft. Jag menar, det gör ju jag också, annars... Undrar hur det skulle vara om han dubbade på riktigt...)

Karl Dyall som Carl: Då Karl dubbade Golly från Min vän Charlotte och både han och Carl spelades av Cedric the Entertainer på Engelska. (Förresten, "Karl som Carl" lol. ;D)

Peter Settman som Tito: Tänkte nog så för att du hade honom som komiska karaktärer som förslag, och då kom Tito i tanken. Förresten, du hade med Timon som ett förslag, och båda dubbades av Anders Öjebo, också...

Maria Kihl som Toadette: Du vet... Det hära med att om KM Studio dubbade Mario karaktärerna. Visst, Maria har dubbat Peach, men Maria verkar för ung i rollen, och jag är förvånad att Monica Forsberg inte fick rollen som henne. Om Maria Kihl hade passat som en Mario karaktär så får det väl bli Toadette då hon är liten och har en ljus röst.

Sofia Caiman som Attina: Du hade nästan liknande förslag hos både Sofia och Marie, och du hade henne som ett förslag hos den andra...

Emma Iggström som Olivia Flaversham: Då hon är rätt ung. Jag vet att hon dubbade Jenny från Oliver & gänget i hela fall, och ditt enda förslag var Melody, och jag tänkte på att Mästerdetektiven Basil Mus kom några år innan den förstnämnda filmen, så då fick Olivia bli ett förslag. Förresten, det kan bli klurigt med småbarn i roller, så...

Kristin Westman som Jennifer "Jenny" Foxworth: Då hon är ju en liten flicka, och jag inspirerades av henne i förslaget som jag nämnde ovanför, och igen så hade du Melody som det enda förslaget, så... Ja...

Agneta Prytz som Lady Kluck: Då hon är förmodligen lika gammal som karaktärerna du hade som förslag, eller nära nog.

Wallis Grahn som Cruella De Vil: På grund av din idé med att hon kunde passa som Madame Medusa, och det var väl tänkt att hon och Cruella skulle just vara samma karaktär.

Matilda Smedius som Daphne: Då du bara hade Arista som ett förslag, och båda spelades av den kände Grey DeLisle på Engelska.

Marie Isedal som Smurfan: Då hon dubbade Petronella, och både hon och Smurfan spelades av Lucille Bliss på Engelska.

Stellan Skarsgård som I-or: Eftersom han tyvärr inte har dubbat så mycket så har jag inte mycket erfarenhet av honom. Men jag tyckte väl att han kunde passa som I-or och det är väl inte svårt att härma I-or. Jo, förresten. Andra förslag är egentligen att en av dom kom gstone på: Kungen av Atlantis. Och någon kom på Stellan Skarsgård som Mr. Sykes från Oliver & gänget, också, vill minnas... Så dessa kan väl funka de också...

Och Jenny Wåhlander som Judy Hopps: Då du bara hade Andrina som ett förslag, och både hon och Judy dubbades av Hilda Henze.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2023 kl. 19:56:16Det var ett misstag, jag hade med Norea Sjöquist men hade för bråttom med inläggen ett efter ett så det kom inte med... (nåja, det får komma med i nästa hög)
Okej, hon brukar väl vara småflickor, men detta blir nog lätt för mig, tror ja' i hela fall. 

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2023 kl. 13:45:08Jag tror att han som som spelade  Brick i Sällkåren skule passa som Rafiki.
För att Rafiki i live-action delar röst på Engelska med den karaktären?

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2023 kl. 13:41:34Jag tror att Andreas Nilsson  och  Ola Forssmed  skulle passa som Timon.
Ja, Andreas Nilsson kunde passa som många karaktärer som Anders Öjebo har dubbat, och Timon är inget undantag. Men okej, jag kan väl säga att Ola Forssmed förmodligen kunde funka han med. (Ola togs upp även efter att du nämnde honom, lol.)

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2023 kl. 19:56:16Det var ett misstag, jag hade med Norea Sjöquist men hade för bråttom med inläggen ett efter ett så det kom inte med... (nåja, det får komma med i nästa hög)
Norea Sjöqui sjunger falskt nligt sig själv ;)

gstone

Nu för tiden kan Suzanne Reuter  spela tantroller :)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 juni 2023 kl. 20:36:48Ja, det är därför jag valde Lady Tremaine, Mushu, Mary Darling och Bläckis i dessa förslagen.

Jag tog Tiana egentligen eftersom du hade med många andra prinsessor som förslag.

Jo, jag hade en idé förut om Nassim Al Fakir som Nalle Puh. Tyckte han skulle passa.

Toadette är en Mario karaktär som jag nämnde förut, hon är en tjej Toad.

Mycket riktigt så kom jag ihåg att Daniel "Papa Dee" Wahlgren var tänkt att ha rollen som Sebastian, men han valde att hoppa över eftersom han förmodligen föredrog drakar.

Mormor Norma är från Lorax.

Japp, den Bubblan. Tänkte både på Vanilja och eftersom Adella var ditt enda förslag i detta så kom jag också på Bubblan eftersom båda spelades av den kände Tara Strong.

Linda Ihreskog som Vixie: Då jag tänkte på att du hade Marian som ett förslag och båda liknar varandra.

Helena Brodin som Marian: Då du hade Bambis mamma som ett förslag och båda dubbades av Monica Nordquist.

Anna Braun som Abigail Gabble: Då du hade Prissy som ett förslag och båda dubbades av Helena Reuterblad.

Oscar Harryson som Katten Gustaf: Eftersom Oscar Harryson dubbade Mario, och i den filmen så spelades han av Chris Pratt på Engelska, och han ska vara Katten Gustaf i hans kommande film. (Det kan mycket möjligt bli att han får rollen som en referens till att han dubbade Chris Pratt förut, men vi får väl se...)

Johan Anderblad som Bigweld: Då du hade Elefanten från Toy Story 4 som ett förslag och båda spelades av Mel Brooks på Engelska.

Mia Barlöv som Jenna: Då du verkar tycka att hon låter som Pernilla Wahlgren? Då du tog upp karaktärer som Pernilla dubbade som förslag, och då gjorde jag också det, att ha med en karaktär som hon dubbade, asså.

Markus Granseth som Zebran Marty: Då jag tyckte att Markus Granseth och Anders Lundin låter lika varandra. Tycker också att Leif Andrée och Anton Körberg har några likheter. Jo, förresten. Då Nassim Al Fakir har tagits upp, han KANSKE också kunde passa som Marty? Tycker att han kanske kunde funka, men på samma gång är jag lite skeptisk... Och nu när jag tänker efter, du hade Pumbaa som ett förslag. Och den här gången hade du med Bo-Ko ovanför. I det här fallet så kanske Markus kunde vara Bo också, då hans röst har likheter med Pumbaa. (Och den här gången hade du en YouTuber som brukar spela Roblox och Minecraft. Jag menar, det gör ju jag också, annars... Undrar hur det skulle vara om han dubbade på riktigt...)

Karl Dyall som Carl: Då Karl dubbade Golly från Min vän Charlotte och både han och Carl spelades av Cedric the Entertainer på Engelska. (Förresten, "Karl som Carl" lol. ;D)

Peter Settman som Tito: Tänkte nog så för att du hade honom som komiska karaktärer som förslag, och då kom Tito i tanken. Förresten, du hade med Timon som ett förslag, och båda dubbades av Anders Öjebo, också...

Maria Kihl som Toadette: Du vet... Det hära med att om KM Studio dubbade Mario karaktärerna. Visst, Maria har dubbat Peach, men Maria verkar för ung i rollen, och jag är förvånad att Monica Forsberg inte fick rollen som henne. Om Maria Kihl hade passat som en Mario karaktär så får det väl bli Toadette då hon är liten och har en ljus röst.

Sofia Caiman som Attina: Du hade nästan liknande förslag hos både Sofia och Marie, och du hade henne som ett förslag hos den andra...

Emma Iggström som Olivia Flaversham: Då hon är rätt ung. Jag vet att hon dubbade Jenny från Oliver & gänget i hela fall, och ditt enda förslag var Melody, och jag tänkte på att Mästerdetektiven Basil Mus kom några år innan den förstnämnda filmen, så då fick Olivia bli ett förslag. Förresten, det kan bli klurigt med småbarn i roller, så...

Kristin Westman som Jennifer "Jenny" Foxworth: Då hon är ju en liten flicka, och jag inspirerades av henne i förslaget som jag nämnde ovanför, och igen så hade du Melody som det enda förslaget, så... Ja...

Agneta Prytz som Lady Kluck: Då hon är förmodligen lika gammal som karaktärerna du hade som förslag, eller nära nog.

Wallis Grahn som Cruella De Vil: På grund av din idé med att hon kunde passa som Madame Medusa, och det var väl tänkt att hon och Cruella skulle just vara samma karaktär.

Matilda Smedius som Daphne: Då du bara hade Arista som ett förslag, och båda spelades av den kände Grey DeLisle på Engelska.

Marie Isedal som Smurfan: Då hon dubbade Petronella, och både hon och Smurfan spelades av Lucille Bliss på Engelska.

Stellan Skarsgård som I-or: Eftersom han tyvärr inte har dubbat så mycket så har jag inte mycket erfarenhet av honom. Men jag tyckte väl att han kunde passa som I-or och det är väl inte svårt att härma I-or. Jo, förresten. Andra förslag är egentligen att en av dom kom gstone på: Kungen av Atlantis. Och någon kom på Stellan Skarsgård som Mr. Sykes från Oliver & gänget, också, vill minnas... Så dessa kan väl funka de också...

Och Jenny Wåhlander som Judy Hopps: Då du bara hade Andrina som ett förslag, och både hon och Judy dubbades av Hilda Henze.
Ursäkta sent svar...

Jag ska vara uppriktig, jag har heller inte Stellan Skarsgårds röst i huvudet, utan jag lyssnade om på hans röst. (vill minnas att han inte var så värst lyckad som Scooby-Doo och tycker det är synd att han dubbar så sällan samt att han inte fick dubba sin karaktär i Berättelsen om Askungen)

Att jag hade med Peter Settman i några roller beror på att jag tidigare hade med Fredde Granberg i ett antal roller, och bägge dessa män är ju polare.

Orsaken till att jag hade med Skepparn och Elefanten i mitt inlägg med Johan Anderblad är för att jag tycker att hans röst bär en viss likhet med Oscar Harryson.

Jag tänkte inte riktigt på att Mia hade röstlikhet med Pernilla, jag utgick mest ifrån att jag tycker hennes röst hade passat de roller.

Och slutligen, orsaken till att Daniel inte fick rollen som Sebastian var för att han eller hans skivbolag var rädda att det skulle sabba hans image, man måste också komma ihåg att 1990 (året då dubbningen av Den Lilla Sjöjungfrun genomfördes) så ansågs dubbning fortfarande som något fult att hålla på med och bli förknippad med i branschen.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juni 2023 kl. 19:09:11Jonas Malmsjö hade passat till följande karaktärer;

- Klasse Häst

- Prosit = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Hattmakaren = Alice i Underlandet (gör rollen i Tim Burton's version men skulle mycket väl kunna fungera även som den tecknade)

- Joe = Lady och Lufsen

- Sergeant Rapp = De 101 Dalmatinerna

- Flaps = Djungelboken

- Lafayette = Aristocats

- Otto = Robin Hood

- Jeremy = Brisby och NIMHs Hemlighet

- Sebastian = Den Lilla Sjöjungfrun

- Mushu = Mulan

- Tantor = Tarzan

- Åsnan = Shrek

Några fler förslag?

Just det, även Hamm, Loppan, Yeti, Fiskstim, Gordon och Fritz, anledning: John Ratzenberger.