Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag läste just att Danny Devito gjord em gäst roll i ett avsnitt av Familjen Green i storstan 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2023 kl. 16:38:26Han var inte det, han spelade en bättre version av sig i media.
... Vilket var min poäng.

Men det betyder inte att han nödvändigtvis var otrevlig privat. Han var bara beslutsam och envis som fan.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 10 juli 2023 kl. 17:42:05... Vilket var min poäng.

Men det betyder inte att han nödvändigtvis var otrevlig privat. Han var bara beslutsam och envis som fan.

Han var ihärdig och visste precis vad han ville göra, han var beredd att offra allt när han skulle göra världens första familjevänliga långfilm OCH världens första tecknade långfilm, folk ansåg det vara Disneys dårskap, då en animerad långfilm aldrig hade hört talas om, ens någon som skulle vara längre än 10 minuter, en tecknad film kan absolut få folk att skratta, men kan en animerad film få folk att bli skrämda, bli förälskade eller något som en gång ansågs omöjligt: kan en tecknad film få folk att gråta? Det visade sig att Disneys dårskap hade blivit hans största triumf, så vi har honom att tacka för att familjevänliga långfilmer existerar, då succén av hans första stora biograffilm Snövit och De Sju Dvärgarna inspirerade MGM till att producera sin första familjevänliga film The Wizard of Oz, och när Disney låg i konkurs efter "Wartime Era" filmerna så var han villig att offra allt för att producera Askungen vilket visade sig löna sig.

Sen hände det ibland att Walt lät sig övertalas av sina animatörer, till exempel med Bella Notte scenen som han var skeptisk till som var nära att den ströks från filmen men Frank Thomas var angelägen att motbevisa honom så han animerade scenen helt på egen hand och visade sedan den för Walt som blev imponerad.

Efter att filmkritikerna blev kritiska mot Svärdet i Stenen så ville Walt göra Djungelboken till en rolig och familjevänlig film därför bestämde han sig för att lägga mer ansvar i produktionen av den filmen.

gstone

Jag upptäckte just att del av dom mindre animerad filmerna på ViaPlay har nordiska dubb credits  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2023 kl. 08:23:15Jag upptäckte just att del av dom mindre animerad filmerna på ViaPlay har nordiska dubb credits  :D
De flesta filmer och serier som Viaplay själva beställt dubbning av har utsatta dubbcredits, om än inte riktigt alla.

Men gäller det inköpta dubbningar, så verkar det vara väldigt slumpartat - där har ett fåtal produktioner dubbcredits, men långt ifrån alla...

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2023 kl. 17:51:41Han var ihärdig och visste precis vad han ville göra, han var beredd att offra allt när han skulle göra världens första familjevänliga långfilm OCH världens första tecknade långfilm-
Japp. Walt var en business-man först och främst som vågade ta risker, vilket också har lett till hans lite sämre rykte. Hade han inte styrt sitt företag såsom han gjorde och vågade ta de risker som krävdes hade Disney inte alls vuxit så snabbt som företaget nu gjorde. (Vilket är ironiskt eftersom företaget IDAG är långt ifrån att ta risker, de är rätt bekväma där de är.)

T.ex. ville ju Fleischer Studios också göra en animerad långfilm och vara de första att göra en, och fick höra samma motargument. Det gjorde att de fegade ur, och släppte inte sin animerade långfilm först efter Snövit hade blivit en succé. Men vem känner till Gulliver's Travels idag i jämförelse med Snövit liksom? ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2023 kl. 17:51:41Han var ihärdig och visste precis vad han ville göra, han var beredd att offra allt när han skulle göra världens första familjevänliga långfilm OCH världens första tecknade långfilm, folk ansåg det vara Disneys dårskap, då en animerad långfilm aldrig hade hört talas om, ens någon som skulle vara längre än 10 minuter, en tecknad film kan absolut få folk att skratta, men kan en animerad film få folk att bli skrämda, bli förälskade eller något som en gång ansågs omöjligt: kan en tecknad film få folk att gråta? Det visade sig att Disneys dårskap hade blivit hans största triumf, så vi har honom att tacka för att familjevänliga långfilmer existerar, då succén av hans första stora biograffilm Snövit och De Sju Dvärgarna inspirerade MGM till ATG producera sin första familjevänliga film The Wizard of Oz, och när Disney låg i konkurs efter "Wartime Era" filmerna så var han villig att offra allt för att producera Askungen vilket visade sig löna sig.

Sen hände det ibland att Walt lät sig övertalas av sina animatörer, till exempel med Bella Notte scenen som han var skeptisk till som var nära att den ströks från filmen men Frank Thomas var angelägen att motbevisa honom så han animerade scenen helt på egen hand och visade sedan den för Walt som blev imponerad.

Efter att filmkritikerna blev kritiska mot Svärdet i Stenen så ville Walt göra Djungelboken till en rolig och familjevänlig film därför bestämde han sig för att lägga mer ansvar i produktionen av den filmen.
Det kommer alltid vara något att hedra honom för.

Något som man verkligen kan beundra   :D

gstone

Själv ogillar när man talar illa om Walt Disney.

Eller Disney i allmänhet :D

Fast deras ledning kan ofta ifrågasätta sätta .

Allt som haft höga positioner i bolaget är inte direkt trevliga  :-X

Måne

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2023 kl. 15:21:50Själv ogillar när man talar illa om Walt Disney.

Eller Disney i allmänhet :D

Fast deras ledning kan ofta ifrågasätta sätta .

Allt som haft höga positioner i bolaget är inte direkt trevliga  :-X
Hmmmmm...
Men Gstone.
Du har väll talat illa om Disneys frost film många gånger? :o (om jag minns rätt)
Ber om ursäkt om jag minns fel!

gstone

Jag tänker se den svenkas dubbningen av Kampen om Camelot 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 18:10:40Fast när Frank Wells dog i en helikopterolycka så betedde sig Jeffrey så självupptaget.

Det där med Michael Eisner är en helt annan femma.
David Zaslav  är ju också väldigt dålig.

Dock är det Watner Brothers som han styr ;)

gstone

Det var någon röstskådespelare som sa( tror det kan ha varit någon i Djugelboken  kanske Phil Harris ;) ) att även om dom hade gjort väldigt mycket i sin underhållnings karriär så var det just att vara med i en animerad Disney filmen som skulle göra dom odödliga( bildligt talat ) 

Det citatet har jag ofta tänkt på :D

MOA

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 01:18:38Det var någon röstskådespelare som sa( tror det kan ha varit någon i Djugelboken  kanske Phil Harris ;) ) att även om dom hade gjort väldigt mycket i sin underhållnings karriär så var det just att vara med i en animerad Disney filmen som skulle göra dom odödliga( bildligt talat )

Det citatet har jag ofta tänkt på :D
De e säkert sant & har varit i många år

Mathilda Gustafsson

Nu äntligen börjar det komma nyheter om avbrutna filminspelningar jag hoppas verkligen de står på sig och får bra villkor till slut :).

Jag hörde att de har avbrutit filminspelningarna av den nya Wicked filmen men det är något massor fler också.

gstone

Nu har jag fått hem Kampen om Camelot DVDn :D