Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det är ett ganska stort fel med undertexten till Skål på ViaPlay.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Ibland blir texten är väldigt konstigt storlek när jag skrev på forumet via min Ipad  :(

Väldigt irriterande  >:(

Ser som hafsigt ut :(

Daniel Hofverberg

Då det började bli så många inlägg om de pågående strejkerna i USA, som dessutom hör mer hemma på annan tavla, så har jag flyttat dessa inlägg till en ny tråd:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15948.0

gstone

Jan vill gnälla på Scanbox  >:(

Dom gav mig en rollista till filmen Justin och de tappra riddarna för några år sedan och bara fem roller och fem skådespelare stod med  >:( >:(

När jag tittar på den svenska dubbningen hör jag mycket fler än så !

Jag hör både Torsten Wahlund och Joakim Jennfors !

Och ingen av dom står med !

Vad är det som på går ! >:(

Jabberjaw

Vill gnälla på att den här sommarens semester har det sämsta vädret jag någonsin skådat :( Regn följt av 17-18 graders solsken en dag. Sedan regn igen osv.

Blir det soligt i Augusti så tar jag nog ut all komptid jag har och slänger in några dagars semester som jag egentligen tänkte ta runt jul :o

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 19 juli 2023 kl. 22:35:20Vill gnälla på att den här sommarens semester har det sämsta vädret jag någonsin skådat :( Regn följt av 17-18 graders solsken en dag. Sedan regn igen osv.

Blir det soligt i Augusti så tar jag nog ut all komptid jag har och slänger in några dagars semester som jag egentligen tänkte ta runt jul :o
Ja, det har helt klart varit väldigt dåligt väder den här sommaren - väldigt mycket regn, och sällan mer än 20 grader ute. Och nu verkar de lova regn i stort sett en vecka framåt, inklusive under Trästockfestivalen; vilket låter allt annat än roligt... :(

Visserligen var det ovanligt varmt en period i juni månad, men det var ju innan de flesta hade börjat sina semestrar...

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2023 kl. 22:46:46Ja, det har helt klart varit väldigt dåligt väder den här sommaren - väldigt mycket regn, och sällan mer än 20 grader ute. Och nu verkar de lova regn i stort sett en vecka framåt, inklusive under Trästockfestivalen; vilket låter allt annat än roligt... :(

Visserligen var det ovanligt varmt en period i juni månad, men det var ju innan de flesta hade börjat sina semestrar...
Hållit koll på både SMHI och YR och ja det har varit allt annat än roligt att ha semester veckor just nu :( .
Vi har visserligen badat endå. Båtplats väldigt bra i en vik, plus att dom byggt små badstugor ytterst som gör att vinden inte alls når när man ligger där och solar. Så idag var man helt ensam i hamn. Men både solade och badade.

Fick googla på Trästockfestivalen ;D Men är den i helgen så lär det ju regna. Men det brukar inte stoppa mig och mina vänner. Man åker endå, finns bara dåliga kläder haha. Ja det var totalt tomt på kontoret i juni månad. Tog några dagar ledigt där också men annars hade vi full bemanning. Försöker anteckna varje år hur vädret är men när det är som nu så blir man ju mörkrädd och funderar på slänga allt åt skogen.. Blir mindre aktiviteter dock.

Skall pricka i dessa oavsett väder

Minigolf på ett antal platser
Skara Sommarland
Rodel som verkar roligt

BPS

Fan vad jag är frustrerad just nu! Min stationära dator har kraschat totalt och vägrar att starta.  Jag har försökt allt möjligt för att få den att fungera men inget funkar den verkar vara stendöd! Jag hoppas verkligen att jag kan få ordning på den snart för det här är verkligen inte kul!

Lillefot

Citat från: BPS skrivet 19 juli 2023 kl. 23:17:11Fan vad jag är frustrerad just nu! Min stationära dator har kraschat totalt och vägrar att starta.  Jag har försökt allt möjligt för att få den att fungera men inget funkar den verkar vara stendöd! Jag hoppas verkligen att jag kan få ordning på den snart för det här är verkligen inte kul!
Aj aj, det var trist att du också skulle få datorproblem. Förhoppningsvis går det att lösa.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

BPS

Citat från: Lillefot skrivet 20 juli 2023 kl. 03:26:37Aj aj, det var trist att du också skulle få datorproblem. Förhoppningsvis går det att lösa.
Jag ska lämna in den till en reparatör så får vi se vad det är som är fel på den. Så länge får jag nöja mig med en laptop.

BPS

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2023 kl. 11:49:25Laptop är inte det sämsta som finns, bara beror på hur stor hårddisken är och hur mycket batteri liv den har osv.
Ja men hur bra en laptop än är så kan den inte vara lika kapabel som en stationär dator.

MOA

Citat från: BPS skrivet 20 juli 2023 kl. 16:28:37Ja men hur bra en laptop än är så kan den inte vara lika kapabel som en stationär dator.
Nä de märker jag på min laptop,jag har int så många spel på den men de går bra & spela Sims 4 på den

gstone

Jag vill gnälla på att när 2012 Ninja Turtles serien gjord ett crossover avsnitt med 80s serien kom och inga av dom svenska original rösterna tillbaka från gamla serien  >:(

Inte nog med det av konstigt anledning hade både 2012 och 80s versionerna av karaktärerna samma röster  >:(

Detta förstör ju lite påhängen med alla grejen  :(

gstone

Jag vill gnälla på att Oscaras ibland nominerar animerad filmer i bäst animerad film kategorien som inte är amerinska elller ens britiska !

Det gilar jag iinte >:(

gstone

Jag vill gnälla på Netflix !

Jag är väldigt arg att dom inte släpper sina animerad filmer på DVD i sverige med svenskt ral ! >:( >:(

Det gör mig väldigt arg >:(

Det finns många animerad Netflix filmer jag hemskt gärna vill äga på DVD med svenskt tal !

Verkligen dåligt >:(