Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 02:35:15Det stämmer om man faktiskt vill teckna ett amerikanskt konto på Disney+. Men det behöver man inte om man bara vill komma åt det amerikanska utbudet, för då kan man använda ens vanliga svenska konto och bara ansluta till en VPN-server i USA.
Så man kommer åt deras Amerikanska utbud utan att behöva teckna att konto ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2023 kl. 10:13:34Så man kommer åt deras Amerikanska utbud utan att behöva teckna att konto ?
Ja, så länge du har ett svenskt konto (med aktivt abonnemang) och en VPN-tjänst.

gstone

Jag skulle gärna vilja veta vem som spelar Sir Galahad  på svenska i Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia !

Tyvär creditss för serien yterst bristfälliga :(

Skans många ganaska stora  karaktärer :(

Bland dom Callista och Dictatious samt Galahad  som jag sa ;)

gstone

Du kankse kan lägga upp credits till Mitt liv som Zucchini Daniel ?

Det kan ju vara bra även infop finnns redan på ett annat stäle ;)

Viktor

Citat från: gstone skrivet 17 juli 2023 kl. 16:35:20Du kankse kan lägga upp credits till Mitt liv som Zucchini Daniel ?

Mitt liv som vad? Vad är en eller ett Zucchini?

gstone

Citat från: Viktor skrivet 17 juli 2023 kl. 16:40:09Mitt liv som vad? Vad är en eller ett Zucchini?
En äcklig grönsak.

Viktor

Citat från: gstone skrivet 17 juli 2023 kl. 16:41:06En äcklig grönsak.
Jag bildgooglade och det som dök upp var grönsaken squash Varför kallar du den zucchini?

gstone

Citat från: Viktor skrivet 17 juli 2023 kl. 17:06:49Jag bildgooglade och det som dök upp var grönsaken squash Varför kallar du den zucchini?
Det var inte jag som kom på filmens svenska titel  ;D ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 juli 2023 kl. 16:35:20Du kankse kan lägga upp credits till Mitt liv som Zucchini Daniel ?

Jag måste medge att den filmen helt gått mig förbi. Var finns den, och var finns credits till den?

Jag ser visserligen att den finns att hyra på SF Anytime, men jag har inte hyrt den och har därför ingen aning om den har utsatta dubbcredits där.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 juli 2023 kl. 23:57:21Jag måste medge att den filmen helt gått mig förbi. Var finns den, och var finns credits till den?

Jag ser visserligen att den finns att hyra på SF Anytime, men jag har inte hyrt den och har därför ingen aning om den har utsatta dubbcredits där.
Jag såg en credits lista online men det var många år sedan.

Den finns på dvd.

Den var Oscars nominerade så ganska stor var den.

Ganska mycket credits finns på Wikipedia men tyvärr har jag ingen aning vad deras källa är.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 juli 2023 kl. 23:57:21Jag måste medge att den filmen helt gått mig förbi. Var finns den, och var finns credits till den?

Den ska tydligen vara väldigt sorglig :'( :'( :'( :'(

Tänkte bara varna dig i fall du eventuellt planera att se dem ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2023 kl. 00:40:13Jag såg en credits lista online men det var många år sedan.

Den finns på dvd.

Den var Oscars nominerade så ganska stor var den.

Ganska mycket credits finns på Wikipedia men tyvärr har jag ingen aning vad deras källa är.
Jag ser att DVD-utgåvan kostar 5 kr på Ginza (!), så det måste vara värt att köpa oavsett om det står utsatt dubbcredits eller inte...

Så ser jag att filmen också finns att "låna" digitalt på Viddla och Cineasterna, som många bibliotek är anslutna till. Ingen aning om det står utsatt dubbcredits på dessa tjänster, men värt att kolla upp. :)

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2023 kl. 00:41:28Den ska tydligen vara väldigt sorglig :'( :'( :'( :'(

Tänkte bara varna dig i fall du eventuellt planera att se dem ;)
Det är väl ingen fara med det - jag är väl inte gjord av socker, heller... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juli 2023 kl. 00:48:03Så ser jag att filmen också finns att "låna" digitalt på Viddla och Cineasterna, som många bibliotek är anslutna till. Ingen aning om det står utsatt dubbcredits på dessa tjänster, men värt att kolla upp. :)
Det är väl ingen fara med det - jag är väl inte gjord av socker, heller... ;)
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar  :-\

Socker ?

Anspelar du på något uttryck jag inte känner till ?

Steffan Rudvall

Filmen verkar vara intressant, den är tydligen distribuerade av Folkets Bio och finns att köpa på DVD på Ginza för 5 kr.

https://ginza.se/product/mitt-liv-som-zucchini/380631/

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2023 kl. 00:53:47Nu förstår jag inte riktigt vad du menar  :-\

Socker ?

Anspelar du på något uttryck jag inte känner till ?
Ja, Det betyder att ingen skada är sked.