Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2023 kl. 00:53:47Nu förstår jag inte riktigt vad du menar  :-\

Socker ?

Anspelar du på något uttryck jag inte känner till ?
Vad jag menar är att det bara lär vara om man är gjord av socker som man dör av att gråta...

Att "vara gjord av socker" är ett välkänt talesätt, som brukar användas vid både regn och tårar - det syftar helt enkelt till att man inte lär dö av vare sig regn eller att gråta.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juli 2023 kl. 00:48:03Jag ser att DVD-utgåvan kostar 5 kr på Ginza (!), så det måste vara värt att köpa oavsett om det står utsatt dubbcredits eller inte...

Så ser jag att filmen också finns att "låna" digitalt på Viddla och Cineasterna, som många bibliotek är anslutna till. Ingen aning om det står utsatt dubbcredits på dessa tjänster, men värt att kolla upp. :)
Det är väl ingen fara med det - jag är väl inte gjord av socker, heller... ;)
Jag tänkte bara varna dig.

Själv brukar jag ha svårt ibland för berättelser där just barn far illa  :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juli 2023 kl. 00:58:03Vad jag menar är att det bara lär vara om man är gjord av socker som man dör av att gråta...

Att "vara gjord av socker" är ett välkänt talesätt, som brukar användas vid både regn och tårar - det syftar helt enkelt till att man inte lär dö av vare sig regn eller att gråta.
Jag gissade faktiskt att det var Judy det du menade efter att ha tänkt efter en stund  :) ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2023 kl. 00:54:39Filmen verkar vara intressant, den är tydligen distribuerade av Folkets Bio och finns att köpa på DVD på Ginza för 5 kr.

https://ginza.se/product/mitt-liv-som-zucchini/380631/
Jag håller med att filmen verkar intressant, så jag har köpt den nu från Ginza - 5 kr är ju ett oerhört svårslaget pris. :)
(Då tillkommer visserligen 49 kr i frakt, men köper man några filmer till samtidigt så blir det ju inte så farligt per film...)

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juli 2023 kl. 01:39:27Jag håller med att filmen verkar intressant, så jag har köpt den nu från Ginza - 5 kr är ju ett oerhört svårslaget pris. :)
(Då tillkommer visserligen 49 kr i frakt, men köper man några filmer till samtidigt så blir det ju inte så farligt per film...)
Hur kan en film som var oscarsnominerad kostar bara 5 kr? Den är inte låg budget ju

Daniel Hofverberg

Citat från: Dubinterested skrivet 18 juli 2023 kl. 01:49:51Hur kan en film som var oscarsnominerad kostar bara 5 kr? Den är inte låg budget ju
DVD:n lär knappast ha kostat det när den var ny, men DVD-utgåvan släpptes ju i september 2017 och börjar således ha ganska många år på nacken - förmodligen är DVD-utgåvan utgången från distributören (Folkets Bio), i och med att övriga nätbutiker inte verkar ha kvar den, så gissningsvis vill Ginza bli av med exemplaren för att de mest tar upp värdefullt utrymme i deras lager. Det är nog heller inte så många längre som köper DVD-filmer från 2017, då de flesta som varit intresserade sannolikt har köpt filmen för länge sen.

Det är inte helt ovanligt att Ginza säljer ut även en del storfilmer till otroligt låga priser när de funnits ute i handeln i ett par år eller mer. Men jag tror ju knappast att Ginza lär tjäna särskilt mycket när de säljer ut filmer för 5 kr...
(Däremot kan de tjäna på andra varor samtidigt, för de flesta som köper en sådan film kommer förmodligen att passa på att köpa någon eller några andra varor samtidigt, för att inte fraktkostnaden ska bli alltför orimlig...)

gstone

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vem som spelar Sir Galahad  i Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia på svenska !

Vem han än är så göra han ett bra jobb.:D

gstone

Hoppas du kan få credits till Dom små hjältarna när den kommer ut ! :D

Jag kan ju försöka fotoa när jag ser filmen.

Men jag hörde något om att Lucky Dogs  tyvär inte har utsatta credits :(

Jag tror filmen kommr ut i veckan.

gstone

Jag såg ett jätte bra dubbade film som släpptes direkt till DVD i Sverige

Och hoppas jag att den animerad filmen som nyligen beställde som också släppets direkt till DVD har en lika bra dubbning  :D

Bäst vore det om samma bolag dubbade den men det har jag ingen aning om  :-\

Vi för väl se när dvdn anländer i posten  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 15:57:10Jag såg ett jätte bra dubbade film som släpptes direkt till DVD i Sverige

Och hoppas jag att den animerad filmen som nyligen beställde som också släppets direkt till DVD har en lika bra dubbning  :D

Bäst vore det om samma bolag dubbade den men det har jag ingen aning om  :-\

Vi för väl se när dvdn anländer i posten  ;D
Haja läget antar jag är filmen som du tyckte hade en bra dubbning? Men vilken är den som du nyligen beställt?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2023 kl. 16:02:33Haja läget antar jag är filmen som du tyckte hade en bra dubbning? Men vilken är den som du nyligen beställt?
Jag har inte väljat berätta.

Först för att jag inte vill att någon annan skulle  köpa den och nu för att jag är rädd någon som har filmenm ska beräta att dfet finns utsatta credits ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2023 kl. 16:02:33Haja läget antar jag är filmen som du tyckte hade en bra dubbning? Men vilken är den som du nyligen beställt?
Ska jag berätta för dig ?

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2023 kl. 17:30:19Varför inte?
Yellowbird (på visa svenska streamingtjänster även kallade Gulvinge.
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=82616

Jag har väldigt tur för jag verkar ha köpt den sista svenska DVD utgåvan :D ;D :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2023 kl. 17:42:27Yellowbird (på visa svenska streamingtjänster även kallade Gulvinge.
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=82616

Jag har väldigt tur för jag verkar ha köpt den sista svenska DVD utgåvan :D ;D :D
Haja läget är dubbad av Sun Studio så det lär ju i alla fall inte vara samma studio...