Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Simon Axelsson och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Clara Henry hade passat till följande karaktärer;

- Anki = DuckTales

- Pärlan = Piff & Puff Räddningspatrullen

- Kiara = Lejonkungen 2 Simbas Skatt

- Mirabel Madrigal = Encanto

(samt Velma och 22 som hon gjorde i trailers)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kajsa Reingardt hade passat till följande karaktärer;

- Prissy = Dumbo

- Bambis Mamma = Bambi

- Petronella = Askungen

- Peggy = Lady och Lufsen

- Fina = Törnrosa

- Lucy = De 101 Dalmatinerna

- Rakscha = Djungelboken

- Abigail = Aristocats

- Änkan Kanin = Robin Hood

- Orwen = Taran och Den Magiska Kitteln

- Rita = Oliver och Gänget

- Kaninen = Tummelisa

- Shenzi och Sarabi = Lejonkungen

- Ödesgudinnorna = Herkules

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ana Gil De Melo Nascimento hade passat till följande karaktärer;

- Lola Kanin = Looney Tunes

- Daphne = Scooby-Doo

- Akvata = Den Lilla Sjöjungfrun

Några fler förslag?

Skokaka

Jesper Adefelt:
Puff

Jessica Andersson:
Storasyster Kanin

Linnéa Järpestam:
Faline

Vivian Cardinal:
Daphne

Gladys Del Pilar Bergh:
Cruella De Vil

Sven Melander:
Bruce

Eva Rydberg:
Winifred

Lennart R. Svensson:
Banzai

Sanna Nielsen:
Rakscha

Clara Henry:
Bubblan från Powerpuffpinglorna

Kajsa Reingardt:
Hönan Audrey

Ana Gil De Melo Nascimento:
Martin Prince

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 juli 2023 kl. 23:38:43Jesper Adefelt:
Puff

Jessica Andersson:
Storasyster Kanin

Linnéa Järpestam:
Faline

Vivian Cardinal:
Daphne

Gladys Del Pilar Bergh:
Cruella De Vil

Sven Melander:
Bruce

Eva Rydberg:
Winifred

Lennart R. Svensson:
Banzai

Sanna Nielsen:
Rakscha

Clara Henry:
Bubblan från Powerpuffpinglorna

Kajsa Reingardt:
Hönan Audrey

Ana Gil De Melo Nascimento:
Martin Prince
Nu ska vi se...

Jag gissar att du tog Storasyster Kanin då jag hade med Marie och båda har ungefär likadana huvuden och ansikten?

Jag gissar att du tog Faline då jag hade med flera flicke-karaktärer i mitt inlägg? (Marie, Storasyster Kanin, ect.)

Jag gissar att do tog Bruce då jag hade med Rutt/Tuck i mitt inlägg och båda gjorts av Anders Jansson?

Jag gissar att du tog Winifred då jag hade med Matriarken och båda gjorts av Verna Felton plus att båda är elefanter?

Jag gissar att det där med Rakscha är inspirerat av mig? (jag ska villigt erkänna att min tanke gällde 2016-års version av den karaktären)

Jag gissar att du tog Audrey för att både den karaktären och Mrs Potato Head gjordes av Estelle Harris och Kajsa dubbade den sistnämnda karaktären i den fjärde filmen?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vem är förresten Martin Price? (låter som en man)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2023 kl. 08:45:23Vem är förresten Martin Price? (låter som en man)
En Simpsonskaraktär som brukade spelas av Russi Taylor när hon var vid liv...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2023 kl. 08:45:23Nu ska vi se...

Jag gissar att du tog Storasyster Kanin då jag hade med Marie och båda har ungefär likadana huvuden och ansikten?

Jag gissar att du tog Faline då jag hade med flera flicke-karaktärer i mitt inlägg? (Marie, Storasyster Kanin, ect.)

Jag gissar att do tog Bruce då jag hade med Rutt/Tuck i mitt inlägg och båda gjorts av Anders Jansson?

Jag gissar att du tog Winifred då jag hade med Matriarken och båda gjorts av Verna Felton plus att båda är elefanter?

Jag gissar att det där med Rakscha är inspirerat av mig? (jag ska villigt erkänna att min tanke gällde 2016-års version av den karaktären)

Jag gissar att du tog Audrey för att både den karaktären och Mrs Potato Head gjordes av Estelle Harris och Kajsa dubbade den sistnämnda karaktären i den fjärde filmen?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vem är förresten Martin Price? (låter som en man)
Dina svar stämmer. Nog också för att Jessica Andersson kunde göra rollen då. Och jag tänkte också på 2016-års versionen av Rakscha, som var mycket riktigt inspirerat av dig.

Jesper Adefelt som Puff: Eftersom i långfilmen så spelades Puff av Andy Samberg, som också var Johnny fråm Hotell Transylvanien filmerna. Detta gäller väl dock Puff endast i filmen, då han har en vanlig röst. Men undrar om Jesper kunde funka som Puff med en pitchad röst, också?...

Vivian Cardinal som Daphne: Då du hade Rita som ett förslag, och båda dubbades av Sharon Dyall.

Gladys Del Pilar Bergh som Cruella De Vil: Hon har nog den typen av röst, och jag tänkte nog på dina förslag. Och jag ser att du editade den nu också?

Lennart R. Svensson som Banzai: Nog för att du hade Skrället som ett förslag, och jag tycker att han och Banzai är lika varandra. På tal om det, Tito kan väl också vara ett förslag, då både han och Banzai delar röster (Cheech Marin och Anders Öjebo) och för att jag tycker också att han liknar Skrället lite grann.

Clara Henry som Bubblan: Då du hade Anki som ett förslag, och båda dubbades av Lena Ericsson. Clara borde väl ha klarat rollen i den tiden... Kanske...

Och Ana Gil De Melo Nascimento som Martin Prince: Då du tycker väl att Ana låter som Grey DeLisle? Du hade ju karaktärer spelade av henne, så... Och som Steffan sa, det är en karaktär från The Simpsons. Russi Taylor (Mimmi Pigg och Knattarna) var först rösten till honom, men efter hennes död så tog tydligen Grey över rollen... Försökte att hitta ett bra förslag på en karaktär som Grey spelade, så det fick bli Martin...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juli 2023 kl. 22:49:54Ana Gil De Melo Nascimento hade passat till följande karaktärer;

- Lola Kanin = Looney Tunes

- Daphne = Scooby-Doo

- Akvata = Den Lilla Sjöjungfrun

Några fler förslag?
Mandy från Grymma sagor med Billy och Mandy & Vicky från The Fairly OddParents båda spelas av Grey DeLisle i originalen.

gstone

Joachim Bergströn skulle nog passa som diverse animerad prinsar i som dom i Disney filmer eller Barbie filmer.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Ika Nord hade passat till följande karaktärer;

- Thalia = Herkules

- Doris = Hitta Nemo

- Selma = Micke och Molle 2

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 18 juli 2023 kl. 15:04:31Dina svar stämmer. Nog också för att Jessica Andersson kunde göra rollen då. Och jag tänkte också på 2016-års versionen av Rakscha, som var mycket riktigt inspirerat av dig.

Jesper Adefelt som Puff: Eftersom i långfilmen så spelades Puff av Andy Samberg, som också var Johnny fråm Hotell Transylvanien filmerna. Detta gäller väl dock Puff endast i filmen, då han har en vanlig röst. Men undrar om Jesper kunde funka som Puff med en pitchad röst, också?...

Vivian Cardinal som Daphne: Då du hade Rita som ett förslag, och båda dubbades av Sharon Dyall.

Gladys Del Pilar Bergh som Cruella De Vil: Hon har nog den typen av röst, och jag tänkte nog på dina förslag. Och jag ser att du editade den nu också?

Lennart R. Svensson som Banzai: Nog för att du hade Skrället som ett förslag, och jag tycker att han och Banzai är lika varandra. På tal om det, Tito kan väl också vara ett förslag, då både han och Banzai delar röster (Cheech Marin och Anders Öjebo) och för att jag tycker också att han liknar Skrället lite grann.

Clara Henry som Bubblan: Då du hade Anki som ett förslag, och båda dubbades av Lena Ericsson. Clara borde väl ha klarat rollen i den tiden... Kanske...

Och Ana Gil De Melo Nascimento som Martin Prince: Då du tycker väl att Ana låter som Grey DeLisle? Du hade ju karaktärer spelade av henne, så... Och som Steffan sa, det är en karaktär från The Simpsons. Russi Taylor (Mimmi Pigg och Knattarna) var först rösten till honom, men efter hennes död så tog tydligen Grey över rollen... Försökte att hitta ett bra förslag på en karaktär som Grey spelade, så det fick bli Martin...

Okej, tänkte inte så långt, jag tänkte mest att Ana Gil De Melo Nascimento hade passat dessa karaktärer, två av dem har dock dubbats av Suzanna Dilber.

Disneyfantasten

Christer Fant hade passat till följande karaktärer;

- Butter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Jeppe (den smale) = De 101 Dalmatinerna

- Buzzie = Djungelboken

- Trigger = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Göran Thorell hade passat till följande karaktärer;

- Glader = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Kråkan med halmhatt = Dumbo

- Flaps = Djungelboken