Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: A skrivet 19 juli 2023 kl. 22:54:04Jag skulle uppskatta om du kunde lägga upp versionen som du sa att du hade rippat 2015 om det inte är till för mycket besvär.
Skall se vart den är :)

salle

Citat från: A skrivet 19 juli 2023 kl. 22:27:16Har någon originaldubbningen av Lucky Luke - Det stora äventyret och kan ladda upp den?

Jag vet att avsnitten finns uppladdade av BPS med Goliats synkningar men långfilmsversionen är annorlunda från dem.
Vad är annorlunda mer än att introt är på engelska?

56364BD4-A49E-4A36-A292-C00B3B37D2B9.jpeg

Adam Larsson

Citat från: salle skrivet 20 juli 2023 kl. 09:10:17Vad är annorlunda mer än att introt är på engelska?

56364BD4-A49E-4A36-A292-C00B3B37D2B9.jpeg
Själva klippningen

salle

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 juli 2023 kl. 09:23:52Själva klippningen
Ah okej, jag har nog inte reflekterat så mycket över det faktiskt.

Adam Larsson

A

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 juli 2023 kl. 19:03:52Jag hoppas också att du hittar den! :)
Ja men såklart ska vi inte stressa Jabberjaw.

Goliat

Citat från: A skrivet 19 juli 2023 kl. 22:27:16Har någon originaldubbningen av Lucky Luke - Det stora äventyret och kan ladda upp den?

Jag vet att avsnitten finns uppladdade av BPS med Goliats synkningar men långfilmsversionen är annorlunda från dem.
Jag tror han fick filmen också. Om inte får jag skicka den. Han verkade ha lite svårigheter att lägga upp bara.

BPS

Citat från: Goliat skrivet 20 juli 2023 kl. 22:52:58Jag tror han fick filmen också. Om inte får jag skicka den. Han verkade ha lite svårigheter att lägga upp bara.
Jag tror faktiskt inte att jag fick Lucky Luke - Det stora äventyret utan jag fick nog en mapp med säsong 1.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2023 kl. 12:01:56Hur ser det ut med Ovanliga dubbningar när det gäller fler kortfilmer av Jan Långben med Svensk Originaldubb? Finns det fler kortfilmer?
Vad mig anbelangar har jag följande biovisade kortfilmsdubbningar med Jan Långben som jag inte publicerat på Archive.org:

Jan Långben ohoj (How to Be a Sailor, 1944) (Tycks bara ha lanserats i nedklippt form i Sverige)
Jan Långben på tigerjakt (Tiger Trouble, 1945)
Dåren i trafiken (Motor Mania, 1950)
Jan Långbens hemgjorda hem (Home Made Home, 1951)
Jan Långben och Putte (Man's Best Friend, 1952)
Jan Långben som Åke Mjuk (Father's Weekend, 1953) (Troligen något nedklippt i Sverige)
Jan Långben dansar (How to Dance, 1953)
Jan Långbens sömnlösa natt (How to sleep, 1953)
Jan Långben som gaucho (El Gaucho Goofy, 1955)
En lektion i bilvett (Goofy's Freeway Troubles, 1965)

Jan Långben dansar ska tydligen ha fått behålla sin gamla dubbning på DVD, så även fast DVD-utgåvan troligen är utgången känner jag inte att den är tillräckligt ovanlig för att publiceras. Jan Långben som gaucho är troligen heller inte okej, då det är samma dubbning som ingick i Saludos Amigos men som även lanserats som fristående kortfilm (med individuella för- och eftertexter) - då det bara är för- och eftertexter som skiljer sig är det för lite för att publicera, då dubbningen i sig finns på Disney+.

Alla de övriga kommer jag att publicera på Archive.org, även fast hur ovanliga de är kanske kan diskuteras - fem av dessa har släppts på köp-VHS 1990 (fyra på Långbens snurriga värld och en på Pluto och hans kompisar), och är väl därför kanske inte jätteovanliga enligt min definition - medan En lektion i bilvett nog är den mest sällsynta av dom, som ingick i bioprogrammet Janne Långben i H-trafiken 1967 och mig veterligen aldrig mer.

Därutöver tillkommer alla segment som ingick i Jan Långbens olympiska spel (1972), men då dessa dubbats som del av en färdig "långfilm" är det också så dom bör publiceras och inte som individuella kortfilmer - vilket även det kommer att ske, men jag är i dagsläget osäker vilka bildkällor det finns av ramberättelsen (för att synka mot).

Dessvärre kan jag emellertid inte synka något ännu då min dator inte fungerar och jag ännu inte lyckats få tag i någon ny dator. Därför är alla projekt fortfarande "on hold", men jag hoppas kunna köpa en ny dator under sommaren och sakta men säkert komma igång igen. En del av ljuden kanske jag dock kan komma åt, ifall någon annan vill hjälpa till med synkning under tiden. :)

A

Citat från: Goliat skrivet 20 juli 2023 kl. 22:52:58Jag tror han fick filmen också. Om inte får jag skicka den. Han verkade ha lite svårigheter att lägga upp bara.
Så BPS ska ladda upp den? ???

Goliat

Citat från: BPS skrivet 20 juli 2023 kl. 23:11:51Jag tror faktiskt inte att jag fick Lucky Luke - Det stora äventyret utan jag fick nog en mapp med säsong 1.
Ajdå, får skicka om den under helgen. :)

Disneyfantasten

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 juli 2023 kl. 07:34:20Vad mig anbelangar har jag följande biovisade kortfilmsdubbningar med Jan Långben som jag inte publicerat på Archive.org:

Jan Långben ohoj (How to Be a Sailor, 1944) (Tycks bara ha lanserats i nedklippt form i Sverige)
Jan Långben på tigerjakt (Tiger Trouble, 1945)
Dåren i trafiken (Motor Mania, 1950)
Jan Långbens hemgjorda hem (Home Made Home, 1951)
Jan Långben och Putte (Man's Best Friend, 1952)
Jan Långben som Åke Mjuk (Father's Weekend, 1953) (Troligen något nedklippt i Sverige)
Jan Långben dansar (How to Dance, 1953)
Jan Långbens sömnlösa natt (How to sleep, 1953)
Jan Långben som gaucho (El Gaucho Goofy, 1955)
En lektion i bilvett (Goofy's Freeway Troubles, 1965)

Jan Långben dansar ska tydligen ha fått behålla sin gamla dubbning på DVD, så även fast DVD-utgåvan troligen är utgången känner jag inte att den är tillräckligt ovanlig för att publiceras. Jan Långben som gaucho är troligen heller inte okej, då det är samma dubbning som ingick i Saludos Amigos men som även lanserats som fristående kortfilm (med individuella för- och eftertexter) - då det bara är för- och eftertexter som skiljer sig är det för lite för att publicera, då dubbningen i sig finns på Disney+.

Alla de övriga kommer jag att publicera på Archive.org, även fast hur ovanliga de är kanske kan diskuteras - fem av dessa har släppts på köp-VHS 1990 (fyra på Långbens snurriga värld och en på Pluto och hans kompisar), och är väl därför kanske inte jätteovanliga enligt min definition - medan En lektion i bilvett nog är den mest sällsynta av dom, som ingick i bioprogrammet Janne Långben i H-trafiken 1967 och mig veterligen aldrig mer.

Därutöver tillkommer alla segment som ingick i Jan Långbens olympiska spel (1972), men då dessa dubbats som del av en färdig "långfilm" är det också så dom bör publiceras och inte som individuella kortfilmer - vilket även det kommer att ske, men jag är i dagsläget osäker vilka bildkällor det finns av ramberättelsen (för att synka mot).

Dessvärre kan jag emellertid inte synka något ännu då min dator inte fungerar och jag ännu inte lyckats få tag i någon ny dator. Därför är alla projekt fortfarande "on hold", men jag hoppas kunna köpa en ny dator under sommaren och sakta men säkert komma igång igen. En del av ljuden kanske jag dock kan komma åt, ifall någon annan vill hjälpa till med synkning under tiden. :)
Förlåt om jag är petig nu men vill påminna om att En Dag Med Kalle Anka, Långbens Snurriga Värld och Pluto och Hans Kompisar alla tre gavs ut 1989.  ;) (samma med första utgåvan av Musse Piggs Julsaga samt de första köp-utgåvorna av Robin Hood och Svärdet i Stenen)

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 juli 2023 kl. 15:03:17Är det med originaldubbningen?
Om du menar Musse Piggs Julsaga så är svaret ja.

gstone

Det skulle vara trevligt om någon kunde lägga up live action Disney filmen Gordy  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"