Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svampbob Fyrkant: Svamp på rymmen Credits

Startat av gstone, 19 juli 2023 kl. 01:04:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Detta har stört mig länge.

Jag måste får klarhet i vad Netflix håller på med ifråga till Svampbob Fyrkant: Svamp på rymmen credits  ???

Inte bara saknas en del karaktär där ibland en ganska stor en,

Men det för kommer också hela fyra namn som jag inte har något minne av att någon karaktär heter i filmen och som jag inte heller kan komma på vem det skulle kunna referera till överhuvudtaget.

Det är utan tvekan en mycket konstig rollistan som delvis inte alls verkar stämma ihop med filmen alls  :(

Jag skulle gärna vilja gå till botten med dettas.

Jag anser att det är väldigt märkligt  ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Är creditlistan annorlunda på andra tjänster? Att döma av det du skriver låter det som att någon har på Netflix skrivit en egen creditlista för filmen som inte korrekturlästs.

Någonting har uppenbart gått fel om creditlistan både saknar så många roller samt uppger karaktärer som inte medverkar.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 19 juli 2023 kl. 01:31:17Är creditlistan annorlunda på andra tjänster? Att döma av det du skriver låter det som att någon har på Netflix skrivit en egen creditlista för filmen som inte korrekturlästs.

Någonting har uppenbart gått fel om creditlistan både saknar så många roller samt uppger karaktärer som inte medverkar.
Jag är ärligt talat osäker på om dem finns på några andra tjänster i Sverige  :-\

Den borde finnas på SkyShowtime.

Men just den tjänsten har jag inte   :(

Dock kommer jag att skaffa den när dom börjar visa Knuckles serien i slutet på detta år ;)

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 01:39:50Jag är ärligt talat osäker på om dem finns på några andra tjänster i Sverige  :-\

Men just den tjänsten har jag inte  :(

Dock kommer jag att skaffa den när dom börjar visa Knuckles serien i slutet på detta år ;)
Den finns även på SF Anytime som digital hyrfilm:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/the-spongebob-movie-sponge-on-the-run
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 01:39:50Jag är ärligt talat osäker på om dem finns på några andra tjänster i Sverige  :-\

Men just den tjänsten har jag inte  :(

Nej, Svampbob Fyrkant: Svamp på rymmen finns inte på SkyShowtime - där finns bara säsong 9 - 13 av TV-serien SvampBob Fyrkant. Och till dags dato har jag inte hittat en enda film eller serie på SkyShowtime som har utsatta dubbcredits alls. :(

Citat från: Lillefot skrivet 19 juli 2023 kl. 01:42:10Den finns även på SF Anytime som digital hyrfilm:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/the-spongebob-movie-sponge-on-the-run
Min erfarenhet är dock att det är relativt sällan som SF Anytime har utsatta dubbcredits - men vore förstås önskvärt att få bekräftat hur det ligger till i just det här fallet...

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 01:04:53Jag måste får klarhet i vad Netflix håller på med ifråga till Svampbob Fyrkant: Svamp på rymmen credits  ???
Såvitt jag förstår är det inte Netflix själva som håller på med något, utan jag har förstått det som att respektive dubbningsstudio vanligtvis själva utformar dubbcredits som visas på Netflix. Det borde alltså i så fall vara SDI Media som har gjort något galet, om det nu förekommer felaktigheter i creditlistan - fast crediteringen av ansvarig utgivare på UIP kan ju tänkas tyda på att det i just det här fallet kan vara distributören UIP som listan kommer från...

Jag har inte själv sett filmen än, men det låter ju märkligt om det förekommer så mycket felaktigheter där...

Hur ligger det till med den norska creditlistan på Netflix? Innehåller den också felaktigheter, eller verkar rollfigurerna stämma överens där?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/norsk/svampebob-svamp-pa-rommen/

Vilka rollfigurer är det som du inte tror förekommer i filmen? Kan du ge exempel på rollfigurer som saknas, och skulle dessa kunna tänkas spelas av någon av de som står utsatt under "Övriga röster"?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2023 kl. 02:11:46Nej, Svampbob Fyrkant: Svamp på rymmen finns inte på SkyShowtime - där finns bara säsong 9 - 13 av TV-serien SvampBob Fyrkant. Och till dags dato har jag inte hittat en enda film eller serie på SkyShowtime som har utsatta dubbcredits alls. :(
Min erfarenhet är dock att det är relativt sällan som SF Anytime har utsatta dubbcredits - men vore förstås önskvärt att få bekräftat hur det ligger till i just det här fallet...
Såvitt jag förstår är det inte Netflix själva som håller på med något, utan jag har förstått det som att respektive dubbningsstudio vanligtvis själva utformar dubbcredits som visas på Netflix. Det borde alltså i så .

Hur ligger det till med den norska creditlistan på Netflix? Innehåller den också felaktigheter, eller verkar rollfigurerna stämma överens där?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/norsk/svampebob-svamp-pa-rommen/

Vilka rollfigurer är det som du inte tror förekommer i filmen? Kan du ge exempel på rollfigurer som saknas, och skulle dessa kunna tänkas spelas av någon av de som står utsatt under "Övriga röster"?
Den Norska ser jätte bra ut .

Dom karaktär som skans på den svenska finns med och DDR står inga konstiga extra karaktär  :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2023 kl. 02:11:46UIP som listan kommer frå

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/norsk

Två rollfigur saknas Autto och Tiffany.

Men det mer konstiga är ju att fyra karaktär som inte förkommer i filmen står med  :(

Det finns ingen i filmen med dessa namn så vit jag vet.

Så jag fattar verkligen inte vad som pågår  ???

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 10:24:36Men det mer konstiga är ju att fyra karaktär som inte förkommer i filmen står med  :(

Det finns ingen i filmen med dessa namn så vit jag vet.
Vilka fyra rollfigurer är det?

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 22:23:29Page, Marika, Sally och Brett.
Finns dessa rollfigurer med i TV-serien SvampBob Fyrkant, så att dubbningsstudion kan tänkas ha blandat ihop filmen med någon säsong av serien...? Låter lite långsökt, men inte helt omöjligt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2023 kl. 22:32:59Finns dessa rollfigurer med i TV-serien SvampBob Fyrkant, så att dubbningsstudion kan tänkas ha blandat ihop filmen med någon säsong av serien...? Låter lite långsökt, men inte helt omöjligt...
Jag har inte sett var end avsnitt ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2023 kl. 22:32:59Finns dessa rollfigurer med i TV-serien SvampBob Fyrkant, så att dubbningsstudion kan tänkas ha blandat ihop filmen med någon säsong av serien...? Låter lite långsökt, men inte helt omöjligt...
Det finns en Page i Surf's Up 2.

Kan det vara hon Linn spelar ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 22:34:08Jag har inte sett var end avsnitt ;)
Det har inte jag heller, det var just därför jag frågade dig... ;)

Jag kan inte minnas dessa namn från TV-serien SvampBob Fyrkant, men om dessa förekommer i någon säsong/avsnitt så låter det som inom rimlighetens gräns att dubbningsstudion kan ha förväxlat.

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2023 kl. 22:35:08Det finns en Page i Surf's Up 2.

Kan det vara hon Linn spelar ?
Det låter lite väl långsökt i mina ögon, då den filmen inte borde ha någon som helst koppling till SvampBob Fyrkant: Svamp på rymmen. Råkar det finnas även en Marika, Sally och Brett i den filmen, så låter det troligt att det kan komma därifrån; men knappast annars...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2023 kl. 22:43:48Råkar det finnas även en Marika, Sally och Brett i den filmen, så låter det troligt att det kan komma därifrån; men knappast annars...
Nej det gör det inte ;)