Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

På Pokémon TV i andra länder finns nu säsong 3 The Johto Journeys.

https://watch.pokemon.com/en-gb/#/season?id=pokemon-the-johto-journeys

Jag tycker det är så synd att man inte kan se den svenska versionen på Pokémon TV men det är säkert för att den inte är dubbad fullt.

Dubintrested

Jag fattar inte heller varför det är bara typ 11 avsnitt eller något som dubbades av säsong 5

Mathilda Gustafsson

Hur kommer pokémonfilmerna in i kronologin med serien? Är det ens samma universum? Nu är det ju inte det eftersom att Ash har en annan bakgrundshistoria i de senaste filmerna men innan när filmerna såg ut exakt som animen? 

Steffan Rudvall

Den senaste Pokémon säsongen kommer till Netflix den 7 mars.

https://www.netflix.com/se/title/81696980?

MB

Kan man se Pokémon filmerna som släpptes direkt till streaming i Sverige någonstans? Flera av dem har ju tagits bort från tjänsterna där de först släpptes och några hade väl bara premiär på TV4. Filmerna nedan är sådana som har dubbats men dubbningarna har inte släppts fysiskt och kan inte ses på streaming, så de är otillgängliga.

Pokémon: Genesect och den återuppväckta legenden

Pokémon – Filmen: Diancie och förstörelsens kokong

Pokémon – Filmen: Hoopa och tidernas sammandrabbning

Pokémon – Filmen: Volcanion och det mekaniska undret

Pokémon – Filmen: Jag väljer dig!

Pokémon – Filmen: Vår styrka

LB

Är det någon som vet vem Pauls röstskådespelare är i säsong 10?

E

Citat från: LB skrivet  9 augusti 2024 kl. 15:37:34Är det någon som vet vem Pauls röstskådespelare är i säsong 10?
Det e Anton Olofsson Raeder

E

Jag vill minnas att nån delade en länk i denna tråd till en hemsida där man kan ladda ner avsnitt av Pokémon på svenska. Har försökt hitta den här utan resultat, och jag minns inte vad hemsidan heter heller. Nån som har länk?

Pokéman

Citat från: E skrivet 18 oktober 2025 kl. 20:11:44Jag vill minnas att nån delade en länk i denna tråd till en hemsida där man kan ladda ner avsnitt av Pokémon på svenska. Har försökt hitta den här utan resultat, och jag minns inte vad hemsidan heter heller. Nån som har länk?
https://pokesource.weebly.com/

Adam Larsson

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 oktober 2025 kl. 23:06:38Tror inte man får dela sådana länkar på forumet
Om serien/avsnitten inte finns att tillgå officiellt, så kan jag tillåta länkarna - men definitivt inte om det är något som går att få tag i på laglig väg. Själv är jag inte tillräckligt insatt för att veta vad som finns officiellt av Pokemon och inte, utöver de senaste serierna som finns på Netflix...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:45:41Om serien/avsnitten inte finns att tillgå officiellt, så kan jag tillåta länkarna - men definitivt inte om det är något som går att få tag i på laglig väg. Själv är jag inte tillräckligt insatt för att veta vad som finns officiellt av Pokemon och inte, utöver de senaste serierna som finns på Netflix...?
Sidan har säsong 1 till 13 så det verkar inte vara någon säsong som går att streama förutom säsong 1 som Netflix dock inte erbjuder komplett

MOA

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 01:58:04Sidan har säsong 1 till 13 så det verkar inte vara någon säsong som går att streama förutom säsong 1 som Netflix dock inte erbjuder komplett
Anledning bakom detta? Jag behöver verkligen klipp på alla karaktärer som Hasse spelar för jag hittar dom ingenstans

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 01:58:04Sidan har säsong 1 till 13 så det verkar inte vara någon säsong som går att streama förutom säsong 1 som Netflix dock inte erbjuder komplett
Tack för expertutlåtandet - då kan vi anse att sidan är okej att länka till, om det är så lite som "överlappar" mellan det som finns att tillgå på laglig väg. :)