Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nydubbningen av Luftens Hjältar: vilka avsnitt?

Startat av FabulousSloth, 15 augusti 2023 kl. 17:42:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Jag undrar vilka avsnitt som är nydubbade, vart någonstans det börjar.
(Har bara sett 2 avsnitt, på VHS, så jag har börjat kolla på serien på Disney+.)
Profilbild av SundaysPlayzone.

Disneyfantasten

Jag undrar också vilka avsnitt som tilläggsdubbades på uppdrag av Disney Channel, samma med Räddningspatrullen.

Steffan Rudvall

Citat från: FabulousSloth skrivet 15 augusti 2023 kl. 17:42:00Jag undrar vilka avsnitt som är nydubbade, vart någonstans det börjar.
(Har bara sett 2 avsnitt, på VHS, så jag har börjat kolla på serien på Disney+.)
Det finns ingen nydubbning av serien. Det som finns är en tilläggsdubbning alltså komplettering av den befintliga dubblingen. Den är gjord i början på 2000-talet för Disney Channel och det är väl bara ett par avsnitt som är tilläggsdubbade.

FabulousSloth

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2023 kl. 19:25:31Det finns ingen nydubbning av serien. Det som finns är en tilläggsdubbning alltså komplettering av den befintliga dubblingen. Den är gjord i början på 2000-talet för Disney Channel och det är väl bara ett par avsnitt som är tilläggsdubbade.
Okej, tack!

Dubintrested

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2023 kl. 19:25:31Det finns ingen nydubbning av serien. Det som finns är en tilläggsdubbning alltså komplettering av den befintliga dubblingen. Den är gjord i början på 2000-talet för Disney Channel och det är väl bara ett par avsnitt som är tilläggsdubbade.
Med ett par menar du bokstavligen två?

Steffan Rudvall

Citat från: Dubintrested skrivet 15 augusti 2023 kl. 19:41:06Med ett par menar du bokstavligen två?
Ja, bokstavligen ett par avsnitten A Jolly Molly Christmas och Your Baloo's in the Mail.

FabulousSloth