Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2023 kl. 19:31:19Jag gilar mycket som egentligen är gjort för barn ;D
Jag har förstått det som att just Happy Meal skäms många vuxna att köpa när de inte har sällskap av barn. Det var därför jag påpekade att du får köpa vad du vill.

MOA

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2023 kl. 19:31:19Jag gilar mycket som egentligen är gjort för barn ;D
Jag med,vuxenprogram & filmer känns så tråkiga

gstone

Ska jag se Killers of the Flower Moon på bio eller streaming ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2023 kl. 19:44:53Ska jag se Killers of the Flower Moon på bio eller streaming ?
Det gör du väl som du vill. Den är väl närmare 4 timmar lång, så det handlar väl delvis om i fall du orkar sitta i en biosalong så pass länge. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 augusti 2023 kl. 20:28:49Det gör du väl som du vill. Den är väl närmare 4 timmar lång, så det handlar väl delvis om i fall du orkar sitta i en biosalong så pass länge.
Är den verkligen fullt så lång...? IMDb uppger "bara" 3 timmar 25 minuter, vilket förvisso är väldigt länge men trots allt ganska mycket kortare än 4 timmar...

Även det kan ju dock vara en rejäl prövning i en biosalong, om de nu inte har paus i mitten (vilket har förekommit vid väldigt långa filmer, men tyvärr väldigt sällan i modern tid)...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 augusti 2023 kl. 23:04:46Är den verkligen fullt så lång...? IMDb uppger "bara" 3 timmar 25 minuter, vilket förvisso är väldigt länge men trots allt ganska mycket kortare än 4 timmar...

Även det kan ju dock vara en rejäl prövning i en biosalong, om de nu inte har paus i mitten (vilket har förekommit vid väldigt långa filmer, men tyvärr väldigt sällan i modern tid)...
Ja, jag misstog mig, men med reklam blir det ju närmare 3 timmar och 35 minuter spenderade i biosalongen, förutsatt att man sitter igenom eftertexterna. Inte jättemycket längre än Avatar: The Way of Water nu när jag tänker efter. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

I nyare dataspel som är dubbade till svenska gord väl att se dom svenska rösterna i själva spelet ?

Dom finns väl del av spelet där det står omskaparna ?

Så var det i alla fall i bilar 2 även om man fick vänta minst tio minuter ;)

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2023 kl. 22:04:56I nyare dataspel som är dubbade till svenska gord väl att se dom svenska rösterna i själva spelet ?

Dom finns väl del av spelet där det står omskaparna ?

Så var det i alla fall i bilar 2 även om man fick vänta minst tio minuter ;)
I de flesta fallen stämmer det, men det har också förekommit undantag där endast skådespelarna till det ursprungliga språket står med.

Ett exempel på det är Spyro Reignited Trilogy, där ingen av de svenska skådespelarna är crediterad någonstans. Tro mig, jag satt igenom alla eftertexterna när jag spelade igenom det utan att se något av det som jag letade efter...  :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 19 augusti 2023 kl. 22:13:25I de flesta fallen stämmer det, men det har också förekommit undantag där endast skådespelarna till det ursprungliga språket står med.  :(
Vi får hoppas det är ett mistag som just Disney lyckades undgå att göra ;)
Ska kolla på dom Disney spel jag har(i sinom tid)

Har många på skiva och ett på steam :D

gstone

Jag har ett Lilla Sjöjungfrun spel hemma som jag nästan inye vet något om.

Kan någon hjäpa mig att ta reda på mer om det ?

Jag har frågor ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2023 kl. 23:17:18Jag har ett Lilla Sjöjungfrun spel hemma som jag nästan inye vet något om.

Kan någon hjäpa mig att ta reda på mer om det ?

Jag har frågor ;D
Jag har löst mystriet det var detta spel jag hade !

gstone

MOA

Nån här som gillar Doktor Mcstuffins?Introt e int så dåligt

gstone

Varför går Ella Bella Bingo  på bio igen ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 21:52:22Varför går Ella Bella Bingo  på bio igen ?
Repris?När gick den på bio för första gången?