Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Kankse Mary N´diaye kan göra rösten till Asha i Önskan.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 14:58:35Tack för att du förklarar, men alla är vi olika.

Själv gillar jag Ankan, en av personalerna på min verksamhet känner t.o.m. honom.

Det finns många personer som jag gillar, både som skådespelare, komiker, artister, programledare och t.o.m. röstskådespelare.

Själv är jag inte så förtjust i David Hellenius, Peter Magnusson eller Christine Meltzer, tycker helt enkelt inte att de är roliga eller naturliga, och tycker även de har en tendens att underprestera.

(edit: fast jag måste erkänna att Christine Meltzer var väldigt bra som Överhäxan i Roland Dahl's Häxorna även om jag inte är förtjust i filmen)

(har inte sett Arthur och De Två Världarna, Dolittle 2020, Mysteriet om Herr Länk eller Tassar av Stål ännu och det var ett bra tag sedan jag såg Bilar 2 och Monsters University)

Ursäkta sent svar, jag skulle ha sagt detta för längesedan men;

Jag är inte så förtjust i Christoffer Nordenrot (utifrån hans insatser som "synlig" skådespelare i Pappa På Förskolan - där konceptet och premissen överlag känns absurd - och Kronprinsen som Försvann), då jag tycker han känns konstlad och onaturlig, och han känns inte särskilt rolig heller, dessutom tycker jag det känns som han underpresterar.

Vet dock att han medverkar som röst i Zootropolis+, där han spelar grisen Gerald, har ännu ej sett denna på svenska, så där kan jag inte uttala mig.

Ett annat sådant exempel är Adrian Alebo Andersson, som var debutant i årets Sommarlov, och som jag tycker ännu mindre om än dessa fyra, men om ni läst detta inlägg så vet ni säkert redan vad jag tycker om honom;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14650.msg168143#msg168143

gstone

gstone

Ayla Kabaca skulle passa som Viper i Kung Fu Panda.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2023 kl. 22:43:21Gunnar Ernblad skulle passat som Smee.
Detta vet jag är på grund av att han och Droopy delar en Engelsk röst. Vilket också är därför jag hade Droopy som ett förslag hos Hans Lindgren. :)

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2023 kl. 22:43:49Ayla Kabaca skulle passa som Viper i Kung Fu Panda.
Och att detta är på grund av Mei från Mulan 2. ;)

gstone

Disneyfantasten

Till att börja med vill jag be om ursäkt för att jag inte gjort detta på länge, dels har jag haft så mycket att stå i och dels har jag tagit upp så många personer så att jag har sämre koll på om jag tagit upp dem eller inte.

Men jag kommer att fundera ut en bra hög så småningom.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2023 kl. 23:06:21Och även En annorlunda värld ;)
Wow, att hon var så bra på att dubba Lucy Liu och att hon gör det igen. :o

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2023 kl. 23:35:27Till att börja med vill jag be om ursäkt för att jag inte gjort detta på länge, dels har jag haft så mycket att stå i och dels har jag tagit upp så många personer så att jag har sämre koll på om jag tagit upp dem eller inte.

Men jag kommer att fundera ut en bra hög så småningom.
Inga problem. ;)

Jag också skulle ha det lite komplicerat om jag hade så mycket, ja... :-\

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 augusti 2023 kl. 23:51:20Inga problem. ;)

Jag också skulle ha det lite komplicerat om jag hade så mycket, ja... :-\

Så det är därför du dragit ner till en karaktär per person?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2023 kl. 23:52:08Så det är därför du dragit ner till en karaktär per person?
Ja, för att det inte blir för mycket. Jag tyckte att det blev lättare så.

FabulousSloth

Har precis börjat kolla på "Bonkers" på Disney+, tack för tipset Daniel Hofverberg. :D
Tror att Anders Öjebo hade passat perfekt som rösten till huvudkaraktären (Bonkers), med motiveringen att originalrösten påminner mycket om honom.
(Kollade upp listan på svenska röster för att jag var nyfiken, men kommer troligtvis inte få höra hur de lät.)
Profilbild av SundaysPlayzone.

Lillefot

Citat från: FabulousSloth skrivet 27 augusti 2023 kl. 13:26:17Har precis börjat kolla på "Bonkers" på Disney+, tack för tipset Daniel Hofverberg. :D
Tror att Anders Öjebo hade passat perfekt som rösten till huvudkaraktären (Bonkers).
(Kollade upp listan på svenska röster för att jag va nyfiken, men kommer troligtvis inte få höra hur de lät.)
Om du är intresserad, finns ett klipp här där du kan höra Bonkers röst i den svenska dubbningen där han spelas av Dick Eriksson:
https://www.youtube.com/watch?v=aACHBMUsi9E&ab_channel=SwedishVSEnglish

Personligen har jag svårt att föreställa mig någon annan i rollen än honom. Han är fortfarande aktiv i branschen, så om Disney någon dag skulle beställa omdubbning av serien finns det en chans att han kan reprisera rollen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 27 augusti 2023 kl. 13:28:49Om du är intresserad, finns ett klipp här där du kan höra Bonkers röst i den svenska dubbningen där han spelas av Dick Eriksson:
https://www.youtube.com/watch?v=aACHBMUsi9E&ab_channel=SwedishVSEnglish

Personligen har jag svårt att föreställa mig någon annan i rollen än honom. Han är fortfarande aktiv i branschen, så om Disney någon dag skulle beställa omdubbning av serien finns det en chans att han kan reprisera rollen.
Vi kan bara hoppas