Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 19 augusti 2023 kl. 10:01:45Bäst att du gör de
Thomas Hanzon anges som röst till den magiska spegelen.

Men han är väldigt känd skådspelare som gjort både mycket teater och film i sverige,jobbar vid dramten och är säkert väldigt eftertraktade så det känns lite konstigt att skulle hoppa i ett random avsintt i en Disney Plus show. Väldigt trevligt förstås men oväntat.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag har ett dataspal hemma som jag vet väldigt lite om.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2023 kl. 23:08:09Thomas Hanzon anges som röst till den magiska spegelen.

Men han är väldigt känd skådspelare som gjort både mycket teater och film i sverige,jobbar vid dramten och är säkert väldigt eftertraktade så det känns lite konstigt att skulle hoppa i ett random avsintt i en Disney Plus show. Väldigt trevligt förstås men oväntat.
Vad är det för film eller serie du syftar på?

Men förmodligen handlar det om att han hade ont om jobb just då och behövde extrainkomster, på samma sätt som händer ibland - även skådespelare på Dramaten har ganska sällan jobb hela året. Var det en liten roll är det väl troligt att han spelade in något annat under samma dubbningspass, då ju dubbningsstudiorna av ekonomiska skäl förstås vill försöka komma upp i en hel timme vid samma tillfälle (då de måste betala för hela timmen även om bara en liten del av den nyttjas).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 00:21:39Vad är det för film eller serie du syftar på?
Tv serien Musse Piggs underbara värld.

Han spelar den magiska spegeln i avsnittet med häxan från Snövit.

Jag såg det idag ;D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 00:21:39Var det en liten roll är det väl troligt att han spelade in något annat under samma dubbningspass, då ju dubbningsstudiorna av ekonomiska skäl förstås vill försöka komma upp i en hel timme vid samma tillfälle (då de måste betala för hela timmen även om bara en liten del av den nyttjas).
Kan det ha varit Netflix serien Cowboy Bebop som han spelade inne samtidigt ?🤨

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2023 kl. 00:47:37Kan det ha varit Netflix serien Cowboy Bebop som han spelade inne samtidigt ?🤨
Nej, det bör ha varit någon produktion av samma kund (d.v.s. i det här fallet Disney), eftersom det är per kund som skådespelare får betalt per påbörjad timme. Eftersom det ju är kunden som betalar, även fast det går via dubbningsstudion, så skulle det rimligtvis inte gå att administrera praktiskt om det är olika kunder under samma timme.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 00:53:04Nej, det bör ha varit någon produktion av samma kund (d.v.s. i det här fallet Disney), eftersom det är per kund som skådespelare får betalt per påbörjad timme. Eftersom det ju är kunden som betalar, även fast det går via dubbningsstudion, så skulle det rimligtvis inte gå att administrera praktiskt om det är olika kunder under samma timme.
Okej 👍 

Hittar dock inget det skulle kunna va 😮

gstone

Jag känner mig dum.

Jag såg en filmen på en second hand butik och nu nät jag vill köpa den kan jag inte alls komma ihåg vilken butik det var ❗️😖😣

gstone

Jag vet inte skillande på rätt och fel.

Det är min superkraft ;D

gstone

Jag önskar jag kunde ge Disney Plus till varenda barn familj hela sverige !

gstone

Jag tänker köpa Drömparken på DVD.

gstone

Jag köpte Djungel-George på dvd idag trots att den inte var dubbade ;D

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  5 september 2023 kl. 17:08:01Jag köpte Djungel-George på dvd idag trots att den inte var dubbade ;D
Ledsen att jag är en debbie downer, men hur är detta klassificerat som en "personlig bekännelse"?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  5 september 2023 kl. 21:40:44Ledsen att jag är en debbie downer, men hur är detta klassificerat som en "personlig bekännelse"?
För egentligen kanske man inte ska köpa DVDer när bolag vägrar att inkludera dubbningen 😉

Mem det är DVD var rätt så billig 😄

Faktum är att jag köpte 7 DVDer idag på den affären.

MOA

Några av dessa bekännelser e rent av könstiga