Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Här är credits för Madly Madagascar.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 21:30:55Här är credits för Madly Madagascar.
Vem är Per Johansson? Jag kände bara till att Mikael Torving och Oscar Harryson spelat Skepparn.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 september 2023 kl. 21:35:45Vem är Per Johansson? Jag kände bara till att Mikael Torving och Oscar Harryson spelat Skepparn.
Jag tror dom menar Per "Ruskträsk" Johansson ;)

Det lät ialla fal som honom.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 september 2023 kl. 21:35:45Vem är Per Johansson? Jag kände bara till att Mikael Torving och Oscar Harryson spelat Skepparn.
Han är svensk saxofonist, flöjtist samt klarinettist som har medverkat på hundratalet skivor.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 21:37:59Jag tror dom menar Per "Ruskträsk" Johansson ;)

Det lät ialla fal som honom.
Jaha, den Per Johansson honom känner man ju till.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 21:30:55Här är credits för Madly Madagascar.
Den filmen har faktiskt helt gått mig förbi, måste jag medge. Var, hur och när har den släppts? Och har den någon svensk titel?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 september 2023 kl. 21:49:18Den filmen har faktiskt helt gått mig förbi, måste jag medge. Var, hur och när har den släppts? Och har den någon svensk titel?
Den släpptes direkt på DVD med den svenska titeln Förälskad i Madagaskar *. Filmen i sig är från 2013 men gavs ut av Fox i Sverige 2014.

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=Madly+Madagascar&x=37&y=17

*Den svenska titeln finns på DVD omslaget men är betydligt mindre än den engelska och inom parenteser i ett annat typsnitt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 september 2023 kl. 21:49:18Den filmen har faktiskt helt gått mig förbi, måste jag medge. Var, hur och när har den släppts? Och har den någon svensk titel?
Detta är från DVDn :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 september 2023 kl. 22:06:05Den släpptes direkt på DVD med den svenska titeln Förälskad i Madagaskar *. Filmen i sig är från 2013 men gavs ut av Fox i Sverige 2014.

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=Madly+Madagascar&x=37&y=17

*Den svenska titeln finns på DVD omslaget men är betydligt mindre än den engelska och inom parenteser i ett annat typsnitt.

Tack för informationen. Har de verkligen gett ut en separat DVD-utgåva som bara innehåller en 22 minuter lång film?! :o

Jag hade väntat mig att en sådan kortfilm skulle ha förekommit som bonusmaterial till någon långfilm på DVD...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 september 2023 kl. 22:28:23Tack för informationen. Har de verkligen gett ut en separat DVD-utgåva som bara innehåller en 22 minuter lång film?! :o

Jag hade väntat mig att en sådan kortfilm skulle ha förekommit som bonusmaterial till någon långfilm på DVD...
Jag äger ju DVDn själv ;D

gstone

Jag har bidraget med en del credis till hemsidan på sistone  :D

Du kanske kan lägga upp dom ?

gstone

Wikipedia har credits för Lassie(1994)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lassie_(film,_1994)

Dom verkar stämma men hel säker kan man ju inte vara ;)

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 24 september 2023 kl. 17:37:53Wikipedia har credits för Lassie(1994)

Markerat med källa behövs ;) 
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 24 september 2023 kl. 19:39:15Markerat med källa behövs ;)
Fast det låter likt det Daniel sa i sin recesion.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 september 2023 kl. 17:37:53Wikipedia har credits för Lassie(1994)

Helt utan någon angiven källa kan man ju gissa att det rör sig om röstidentifiering - så i så fall skulle jag gärna vilja ha en second opinion, då vi ju inte vet om personen som skrivit dit det är duktig på sådant eller inte...

Citat från: gstone skrivet 24 september 2023 kl. 19:47:59Fast det låter likt det Daniel sa i sin recesion.
Skådespelarna stämmer säkert, då det ju stod utsatt röster i grupp på VHS-utgåvan. Men kan man lita på vem som spelar respektive rollfigur...?