Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 26 augusti 2023 kl. 22:18:00Även om det vore trevligt, så kan det ju för all del vara så att inte alla familjer i landet har råd med det tillsammans med andra kostnader som de har.

Och sedan är det sannolikt ett antal familjer där intresset för tjänsten inte finns.
Plus då att det säkert också finns barnfamiljer som inte ens har tillgång till internet - och utan internet ger det inte så mycket med Disney+...

Bland de yngre generationerna är det nog väldigt ovanligt i dagens läge att inte alls ha internet, men icke desto mindre är jag säker på att det ändå förekommer.

Även med internet är ju nyttan och glädjen med Disney+ något begränsad om man inte har utrustning för att kunna spela upp på en TV, vilket det säkert finns en och annan barnfamilj som inte har, för att se på filmer och serier på en liten mobilskärm är ju ingen höjdarupplevelse... Självklart vet jag att det förekommer, men det kan inte vara någon höjdare om man är ute efter någon slags tittarupplevelse och inte enbart som förströelse i brist på annat.

FabulousSloth

Hoppas att de får in fler serier från 90-00-talet som "Lilla Djungelboken", "Brandy & Herr Morris", "Det Surrar Om Maggie", "Dave Barbaren", "Tarzan"-serien, "Buzz Lightyear-Rymdjägaren", "Lloyd I Rymden".
De är nästan bortglömda.
Profilbild av SundaysPlayzone.

gstone

Citat från: FabulousSloth skrivet 31 augusti 2023 kl. 16:51:22Hoppas att de får in fler serier från 90-00-talet som "Lilla Djungelboken", "Brandy & Herr Morris", "Det Surrar Om Maggie", "Dave Barbaren", "Tarzan"-serien, "Buzz Lightyear-Rymdjägaren", "Lloyd I Rymden".
De är nästan bortglömda.
(Får ibland introt till "Dave Barbaren" på hjärnan. ;D )
Det hoppas jag med ;D

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: FabulousSloth skrivet 31 augusti 2023 kl. 16:51:22Hoppas att de får in fler serier från 90-00-talet som "Lilla Djungelboken", "Brandy & Herr Morris", "Det Surrar Om Maggie", "Dave Barbaren", "Tarzan"-serien, "Buzz Lightyear-Rymdjägaren", "Lloyd I Rymden".
De är nästan bortglömda.
Instämmer, de serierna var det längesedan man såg på TV.

Förhoppningsvis kan också Ersättarnas andra säsong komma ill tjänsten.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

ph

De är nästan bortglömda.
Jag ser gärna "Lloyd i Rymden" igen, vad jag vet så existerar det inte många avsnitt där ute med Svenskt tal just nu. 

gstone

Citat från: ph skrivet  1 september 2023 kl. 09:45:05Jag ser gärna "Lloyd i Rymden" igen, vad jag vet så existerar det inte många avsnitt där ute med Svenskt tal just nu.
Själv gillar jag inte Lloyd i Rymden.

Men det vore kul för din skull :)

KurageDHH

De är nästan bortglömda.
Med tanke på att stora mängder filmer och serier har plockats bort från Disney+ under Maj och Juni lär det nog bli mindre sannolikt att dessa serier blir tillgängliga eftersom de inte heller har nog speciellt större fanskara. ;)

gstone

FabulousSloth

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2023 kl. 14:06:36Med tanke på att stora mängder filmer och serier har plockats bort från Disney+ under Maj och Juni lär det nog bli mindre sannolikt att dessa serier blir tillgängliga eftersom de inte heller har nog speciellt större fanskara. ;)
Varför har de plockat bort serier?  :-\
Profilbild av SundaysPlayzone.

KurageDHH

Citat från: FabulousSloth skrivet  1 september 2023 kl. 15:52:14Varför har de plockat bort serier?  :-\
För att Disney behöver spara på pengar så därför har många serier och filmer (mesta originalproduktioner) som inte ha fått tillräckligt med många tittare plockas bort.

gstone

Finns det något sätt att veta vad den mest streeamed filmen är på Disney Plus i Sverige just nu ?

Oskar

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2023 kl. 16:00:07För att Disney behöver spara på pengar så därför har många serier och filmer (mesta originalproduktioner) som inte ha fått tillräckligt med många tittare plockas bort.
Det är inte bara Disney som har ekonomiska problem även tv4 och Viaplay som har sparpaket på. Tv4 pausar populär program som t.e.x lets dance, talang m.m

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  8 september 2023 kl. 17:18:43Finns det något sätt att veta vad den mest streeamed filmen är på Disney Plus i Sverige just nu ?
Titta på flixpatrol.com.

Och vilken den mest streamade filmen på Disney+ just nu är... ja, det kan du nog gissa, eller hur?
Spoiler
Den lilla sjöjungfrun!
[close]

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 september 2023 kl. 18:25:35Titta på flixpatrol.com.

Och vilken den mest streamade filmen på Disney+ just nu är... ja, det kan du nog gissa, eller hur?
Spoiler
Den lilla sjöjungfrun!
[close]
Vad behändigt arr kunna se det :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 september 2023 kl. 18:25:35Titta på flixpatrol.com.
Frågan är var deras uppgifter egentligen kommer ifrån, med tanke på att de flesta streamingtjänster sällan eller aldrig brukar dela med sig av uppgifter om antal streams och dylikt...?