Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet 27 september 2023 kl. 21:33:43& Quadrologi e 5
Quad betyder fyra. Om nåt skulle det var kvintologi, eller som Steffan sa, pentalogi. 

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 september 2023 kl. 21:23:59Jag hoppas att en filmproduktion läggs ner för att det inte behövs fler filmer i min favorit tetralogi.
Vilken är det om man får fråga?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 september 2023 kl. 18:41:51Det där är dock bara ett rykte som sprids på TikTok. Tills dess att de större nyheterna, exempelvis Variety, tar upp det skulle jag ta det med en rejäl nypa salt, särkilt med tanke på att filmen dessutom redan är färdiginspelad sen minst två månader tillbaka.
Citat från: gstone skrivet 27 september 2023 kl. 18:48:20Jag tivilar på at det här sant ;D

För mycket a filmen är redan filmad.
Jag tror också vi bör ta de här uppgifterna med en rejäl nypa salt, så länge det inte är officiellt bekräftat. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara ekonomiskt försvarbart att byta ut huvudrollsinnehavaren i det här sena skedet.

Snövit bör ju som sagt till allra största delen vara färdiginspelad innan strejken inleddes - möjligtvis kanske några scener här och var återstår som inte hanns med innan strejken, men det är mer sannolikt att det rör sig om scener från så kallat andrateam (Second Unit) och knappast troligt att scener med Snövit återstår att spelas in. Snövit lär väl medverka i nästan varenda scen i filmen, så att byta ut henne skulle ju alltså innebära att kassera nästan allt inspelat material och spela in nästan varenda scen på nytt - det lär ju kosta många miljoner dollar, och dessutom försena premiären med närmare ett år...

Visst har det hänt att skådespelare byts ut när en film är nästan helt färdiginspelad - det mest kända exemplet är väl All the Money in the World, där Kevin Spacey byttes ut mot Christopher Plummer i ett mycket sent skede. Men det brukar vanligtvis krävas misstankar om grova brott eller liknande, så att risken är överhängande att nästan ingen kommer vilja se filmen, för att det ska vara försvarbart för ett filmbolag att ta den ekonomiska smällen.

Rachel Zegler är kanske inte världens allra populäraste skådespelare just nu, men hon är väl såvitt jag vet inte misstänkt för något brott, så jag har svårt att se att hennes uttalanden skulle vara tillräckligt illa för att Disney ska vara beredda att kasta bort så mycket pengar...

Dessutom lär väl Snövit gissningsvis huvudsakligen rikta sig till barn, och sådana bryr sig sannolikt inte så mycket om vad skådespelare sagt i intervjuer; än mindre om en film från 1937 som de med stor sannolikhet aldrig hört talats om... Kort sagt är sannolikheten liten att hennes närvaro skulle påverka hur många som går och ser filmen i nämnvärd utsträckning, då inte särskilt många vuxna lär se filmen på bio utan sina barn. Och vill barnen gå och se filmen lär nog inte deras föräldrar vägra ta med dem på grund av vad filmens huvudrollsinnehavare har sagt i intervjuer - det blir liksom svårt att rättfärdiga det för sina barn.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2023 kl. 01:13:19Rachel Zegler är kanske inte världens allra populäraste skådespelare just nu, men hon är väl såvitt jag vet inte misstänkt för något brott, så jag har svårt att se att hennes uttalanden skulle vara tillräckligt illa för att Disney ska vara beredda att kasta bort så mycket

Dessutom lär väl Snövit gissningsvis huvudsakligen rikta sig till barn, och sådana bryr sig sannolikt inte så mycket om vad skådespelare sagt i intervjuer; än mindre om en film från 1937 som de med stor sannolikhet aldrig hört talats om... Kort sagt är sannolikheten liten att hennes närvaro skulle påverka hur många som går och ser filmen i nämnvärd utsträckning, då inte särskilt många vuxna lär se filmen på bio utan sina barn. Och vill barnen gå och se filmen lär nog inte deras föräldrar vägra ta med dem på grund av vad filmens huvudrollsinnehavare har sagt i intervjuer - det blir liksom svårt att rättfärdiga det för sina barn.
Jag älskar Rachel Zegler ❤️❗️

Jag tycker hon är jätte begåvad🤩❗️

Framför allt har hon en makalöst vacker sångröst 🎶🎼🎤🤩❤️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2023 kl. 01:13:19Rachel Zegler är kanske inte världens allra populäraste skådespelare just nu, men hon är väl såvitt jag vet inte misstänkt för något brott, så jag har svårt att se att hennes uttalanden skulle vara tillräckligt illa för att Disney ska vara beredda att kasta bort så mycket pengar...

Du skulle se några av hennes sociala media videos där hon sjunger olika musikal och Disney sånger 🤩

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 september 2023 kl. 06:25:06Jag älskar Rachel Zegler ❤️❗️

Jag tycker hon är jätte begåvad🤩❗️

Framför allt har hon en makalöst vacker sångröst 🎶🎼🎤🤩❤️
Själv har jag något begränsad erfarenhet av Rachel, men hon var helt klart väldigt bra i West Side Story. :)

På rak arm tror jag faktiskt inte att jag sett henne i något annat.

gstone

Bara så ni vet  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 september 2023 kl. 10:09:19Bara så ni vet  :D
Utan någon tillförlitlig tydlig källangivelse bör ju dock även den uppgiften tas med en liten nypa salt, men jag tror vi kan vara ganska säkra på att ryktet är falskt - för en film som redan är inspelad lär det krävas väldigt starka skäl för att byta ut en skådespelare, i och med de enorma kostnader det medför, och att somliga (många?) inte tycker om vad hon sagt i intervjuer om 1937 års film är knappast tillräckligt för det...

Dessutom tror jag inte att Disney vill punga ut så mycket mer pengar på Snövit, då det lär vara en chansning som det är om den verkligen kommer att gå runt ekonomiskt. Disney har ju haft tur hittills när det gäller sina live-actionremakes, men ärligt talat tror jag nog att det handlar minst lika mycket om tur som om skicklighet...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2023 kl. 08:33:38Själv har jag något begränsad erfarenhet av Rachel, men hon var helt klart väldigt bra i West Side Story. :)

Du har inte sett Shazam! Fury of the Gods alltså ?

Du kan i alla se henne sjunga många sånger på youtube :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2023 kl. 08:33:38Själv har jag något begränsad erfarenhet av Rachel, men hon var helt klart väldigt bra i West Side Story. :)

Jag vet faktiskt inye om hon gjort några filmer utöver  West Side Story och Shazam! Fury of the Gods ???

Jag menar filmer som faktiskt släppets än ;)

gstone

Här i fall du är intreserad :D

https://www.youtube.com/watch?v=18EKjjyYpDk&list=PLsW4Eoc7wV2KXxMmsLVThekm6FITmMCUL

gstone

Jag hoppas Peter Harryson dubbar Danny DeVito igen i Änder  !

gstone

Hoppas " Mutant Mayhem " och Wonk får Blu Ray utgåvor i Sverige 🇸🇪❗️

gstone

Jag hoppas jag kan få veta vilka som spelar Hank och Janet i Paw Patrol:Storfilmen  på svenska.

gstone

Hoppas Justice League har svenskt tal på Netflix imorgon !