Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Boomerang

Startat av TonyTonka, 30 juli 2010 kl. 10:38:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Nu har Snurre Sprätts byggare börjat gå i Sverige.

Men ingen aning om vilka rösterna är.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 14:08:39Nu har Snurre Sprätts byggare börjat gå i Sverige.

Men ingen aning om vilka rösterna är.
Jag har lyssnat på några klipp och följande är vad jag tror.

Lola Kanin verkar spelas av Jasmine Heikura eller möjligtvis av Norea Sjöquist, Pelle Gris av Oscar Harryson, Daffy av Göran Gilinger, Pip av Dick Eriksson & Snurre antagligen av Anton Körberg.

Den ena jordekorren spelas av Oscar Harrysson och den andra av Nick Atkinson. Ture tupp tror jag spelas av Bengt Järnblad.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 14:28:16Jag har lyssnat på några klipp och följande är vad jag tror.

Lola Kanin verkar spelas av Jasmine eller möjligtvis av Norea Sjöquist, Pelle Gris av Oscar Harryson, Daffy av Göran Gilinger, Pip av Dick Eriksson & Snurre antagligen av Anton Körberg.

Den ena jordekorren spelas av Oscar Harrysson och den andra av Nick Atkinson. Ture tupp tror jag spelas av Bengt Järnblad.
Tack så mycket    :D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 14:28:16Jag har lyssnat på några klipp och följande är vad jag tror.

Lola Kanin verkar spelas av Jasmine eller möjligtvis av Norea Sjöquist, Pelle Gris av Oscar Harryson, Daffy av Göran Gilinger, Pip av Dick Eriksson & Snurre antagligen av Anton Körberg.

Med jordekorrarna antar jag att du menar Goofy Gophers ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 15:13:06Med jordekorrarna antar jag att du menar Goofy Gophers ?
Ja, det är dem.

MOA

Boomerang e min barndom!
Så mycket nostalgi :D
När jag kollade senast var de bara Looney Tunes, Scooby Doo & Tom & Jerry som fanns kvar,fast de va bara nya versioner. Allt annat var program som började sändas efter jag slutade titta på TV.Vi avinstallerade kanalen 2015 för att jag hade blivit för gammal,tror också att programmen som jag tittade på hade försvunnit.Nu har vi tillgång till Boomerang via Boxer men vi kan int få in kanalen på grund av att man måste teckna ett avtal som man bara kan göra om man bor i lägenhet.& de gör vi int,vi ser ändå ingen anledning till & installera Boomerang igen efter 10 år

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 15:13:06Med jordekorrarna antar jag att du menar Goofy Gophers ?
De är dock kindpåsråttor. Antar att Steffan tänkte på Piff och Puff, kanske?

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 17 juni 2023 kl. 17:50:34De är dock kindpåsråttor. Antar att Steffan tänkte på Piff och Puff, kanske?
Nej, det det kommer faktiskt inte från mig det är det dem kallas i serien.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 17:59:24Nej, det det kommer faktiskt inte från mig det är det dem kallas i serien.

Vad konstigt att de översattes så. I ett avsnitt av The Looney Tunes Show när Råbarkar-Sam kallade dom för "ekorrar" så rättade de honom att de är kindpåsråttor, så...

Men i hela fall, det är ju uppenbart att de flesta karaktärerna har samma röster som i Space Jam: A New Legacy. Deras nuvarande röster. ;)

gstone

Det verkar som boomerang i Sverige inte finns kvar längre.

Den verkar ha ersatts av Cartoonito en kanal med tecknat för små barn.

MOA

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 09:22:46Det verkar som boomerang i Sverige inte finns kvar längre.

Den verkar ha ersatts av Cartoonito en kanal med tecknat för små barn.
När & varför försvann den?

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 oktober 2023 kl. 12:53:55När & varför försvann den?
Jg vet inte svaret och troligen för att färer människor ser på TV nu för tiden ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 13:18:05Jg vet inte svaret och troligen för att färer människor ser på TV nu för tiden ;)
Det är väl snarare att målgruppen som Boomerang riktade sig till inte tittar på TV om det var överlag skulle de nog lägga ner helt och inte ersätta det med en barnkanalen fast för yngre.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:17:06Det är väl snarare att målgruppen som Boomerang riktade sig till inte tittar på TV om det var överlag skulle de nog lägga ner helt och inte ersätta det med en barnkanalen fast för yngre.
Jag tänkte för tyliga att det var de jag menade ;D ;)

Men du hann först

Oskar

Om man vill ha Scooby doo finns det på cartoon Network och hbo max kanske snart på Netflix eftersom det finns ben10 och powerpuffplingor m.m. Scooby doo är dock begränsad i cartoon Network.