Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2023 kl. 10:32:56Och just det, vilka spelar förresten Blomma, Plommonstoppsmannen, Trofast, Stampe, Ariel, Odjuret, Herr Padda, Antonio, Baloo, Nalle Puh (med Jim Cummings repliker), Peter Pan, Lille John, Flora, Prins Charming, Hans, Jim Hawkins, Rafiki, Måsart, Filurkatten, Scar, Maui, Clocksworth, Stromboli, Pocahontas, Blunder, Magdalena, Jack, Ior, Bernard, Röjar-Ralf, Mowgli, Joey, Mulan, Vanilja Von Sockertopp, Kuzco, Snövit, Hattmakaren, Roffe, Aladdin, Carl (ur Familjen Robinson), Robin Hood, Louis och Joakim Von Anka i denna kortfilm...?
Plommonstopmannen, Jim Hawkins, Hans, Filurkatten, Jack, Vanilja von Sockertopp, Dodger, Louis, Bernard och Farbror Joakim har ingen konkret dialog utan bara ljud som stön, skrik, skratt och så vidare. Stromboli trodde jag var odubbad, men tydligen är han det efter att jag nu sett originalversionen.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Christer

Kan det vara Joachim Bergström som spelar Robin Hood då han är Jonas Bergströms son?

TonyTonka

Citat från: Christer skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:08:32Kan det vara Joachim Bergström som spelar Robin Hood då han är Jonas Bergströms son?
Hade varit coolt om så var fallet. :D

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2023 kl. 10:32:56Och just det, vilka spelar förresten Blomma, Plommonstoppsmannen, Trofast, Stampe, Ariel, Odjuret, Herr Padda, Antonio, Baloo, Nalle Puh (med Jim Cummings repliker), Peter Pan, Lille John, Flora, Prins Charming, Hans, Jim Hawkins, Rafiki, Måsart, Filurkatten, Scar, Maui, Clocksworth, Stromboli, Pocahontas, Blunder, Magdalena, Jack, Ior, Bernard, Röjar-Ralf, Mowgli, Joey, Mulan, Vanilja Von Sockertopp, Kuzco, Snövit, Hattmakaren, Roffe, Aladdin, Carl (ur Familjen Robinson), Robin Hood, Louis och Joakim Von Anka i denna kortfilm...?
Scar är nog arkivljud av Rikard Wolf.

TonyTonka

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:23:25Nja, jag tycker det låter som Johan Hedenberg.
Jag är nog benägen med att hålla med Gstone där i början speciellt låter det som Rikard Wolff. 

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:25:15Jag är nog benägen med att hålla med Gstone där i början speciellt låter det som Rikard Wolff.
Jo, men repliken sägs med helt annat tonläge än i filmen. Särskilt i slutet av repliken. Och Johan Hedenberg står ju med i creditsen.

Men för all del, jag kan mycket väl ha fel, någon annan som kan avgöra om det är Rikard eller Johan?

TonyTonka

@Daniel Hofverberg, jag antar att det är kört att få fram kompletta credits via den officiella vägen? :(

Marcusen

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:28:48@Daniel Hofverberg, jag antar att det är kört att få fram kompletta credits via den officiella vägen? :(
Man kan fråga Bjarne Heuser om man förklarar att det bara två karaktärer som finns med på listan så kanske han är villig att dela med sig lite om det inte nämns att informationen kommer från honom

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:26:59Jo, men repliken sägs med helt annat tonläge än i filmen. Särskilt i slutet av repliken. Och Johan Hedenberg står ju med i creditsen.

Det ärr nog bar skikilgt klippt.

gstone

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:43:49Det ärr nog bar skikilgt klippt.
Kanske @Erika eller @Oscar Isaksson eller någon av de andra (Erik Friman, m.fl.) som brukar vara bra på röster kanske om det är Johan eller Rikard som är Scar? (Och vilka de andra rösterna är för den delen xD)

Jag misstänker att Ellen Bergström fortfarande är Raya eftersom att hon är med i creditslistan, kan Christopher Wollter vara Gaston? Han gjorde ju nyligen rösten i Lego-specialfilmen.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 16 oktober 2023 kl. 20:53:37kan Christopher Wollter vara Gaston? Han gjorde ju nyligen rösten i Lego-specialfilmen.
Det är i alla fall min gissing :)

Erika

Nu har jag lyssnat på Scars röst, och tycker också det låter som Johan Hedenberg.