Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 19 oktober 2023 kl. 03:23:00Vet du vilken Studio som gör dubbning till filmen. Om Niclas Ekholm är med brukar vara KM Studio.
Med tanke på att den förra Paw Patrol-filmen dubbades av Iyuno-SDI Group hos gamla SDI Media känns det väl som en rimlig gissning att de även dubbat denna.

gstone

Imorgon ska jag kolla om ska se Annie(2014) har några Dubb credits.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här är credits för DVD filmen Hulken Monsters Återkomst :D  

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2023 kl. 00:56:02Här är credits för DVD filmen Hulken Monsters Återkomst :D 
Trevligt med Happy Meal, hoppas det smakade.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 augusti 2022 kl. 14:49:01Creditslista för D´Artagnan och de tre musketörerna (D'Artagnan L'Intrépide) från 1974

D'Artagnan - Jonas Bergström
Athos - Tor Isedal
Porthos Tord Peterson
Aramis - Olof Lundström
Milady - Annicka Kronberg
Drottningen - Helena Brodin
Kardinalen - Ingvar Kjellson
Kungen - Hans Lindgren
Constance - Doreen Denning
Kardinalens vakt - Börje Nyberg
Rochefort - Bert-Åke Varg
Buckingham - Gunnar Ernblad

Regi och översättning:
Rune Hjelm

Svenska sångtexter:
Henry Fox

Producent:
Rune Hjelm

Sånger:

Hej, vilken härlig dag (Et! Hop on va tout changer)
Framförd av:
Rolf Björling, Rolf Jupither, Anders Glenmark

Djärva och fria män (Pour vivre en liberté)
Framförd av:
Rolf Björling, Rolf Jupither, Anders Glenmark

Musik förlag: Air Music

------------------------------------------
Tyvärr har jag inga uppgifter om studio och tekniker.
Var det här en film också eller är det bara en LP

gstone

gstone

Dom svenska rösterna i Superpolarna kommer vara

Citat
 Ola Forssmed, Felipe Leiva Wenger, Kristina "Keyyo" Petrushina,Happy Jankell, Ulises Infante Azocar (stor)
Superpolarna poster

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2023 kl. 21:18:22Föra att fira Halloween credits till Hos Musse: Skurkarna
Det där ser ut att vara kopierat rakt upp och ner från Disneyania. Man får gärna hämta information från oss, men källan ska alltid anges! Rör det sig om större mängder information ska man självfallet även be om lov.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 oktober 2023 kl. 07:32:47Det där ser ut att vara kopierat rakt upp och ner från Disneyania. Man får gärna hämta information från oss, men källan ska alltid anges! Rör det sig om större mängder information ska man självfallet även be om lov.
Jag ber om ursäkt  :(

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 oktober 2023 kl. 07:32:47Det där ser ut att vara kopierat rakt upp och ner från Disneyania. Man får gärna hämta information från oss, men källan ska alltid anges! Rör det sig om större mängder information ska man självfallet även be om lov.
Der är samma som står på DVDn  ;)

gstone

Credits till Hos Musse: Skurkarna.

Son jag ordnat själv den här gång  ;D

Daniel Hofverberg

Dessutom är det ju ganska meningslöst att kopiera text ord för ord från en webbsida, oavsett vilken - då är det ju enklare och smidigare att bara länka dit...

Om man kombinerat uppgifter från två källor, så att det inte går att bara skriva av från ett ställe, kan jag se vitsen med att kopiera och klistra in för att underlätta - likaså om det förekommer avvikelser, så att inte all information på en länk är tillförlitlig; men inte om det verkligen är ord för ord identiskt.

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2023 kl. 08:32:52Credits till Hos Musse: Skurkarna.

Bara "Övriga röster" men ingen rollista alls...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 oktober 2023 kl. 08:39:18Bara "Övriga röster" men ingen rollista alls...?
Rollistan kom först.

Men den hann jag tyvärr inte fota.

Det var inte direkt några översökningar ändå ;D

Av någon anleding kan man inte paus dubb credits :-\

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2023 kl. 08:16:56Der är samma som står på DVDn  ;)
Än sen? Det är vi på Disneyania som har skrivit av uppgifterna, korrekturläst, redigerat och formaterat för att passa på webben.

Dessutom har jag personligen lagt ner ett icke föraktfullt arbete på att identifiera sångerna/musikstyckena som inte finns med i eftertexterna.

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2023 kl. 08:32:52Credits till Hos Musse: Skurkarna.

Du behöver inte göra om alltihop, bara du är ärlig med var du har hittat uppgifterna.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 oktober 2023 kl. 13:50:15Än sen? Det är vi på Disneyania som har skrivit av uppgifterna, korrekturläst, redigerat och formaterat för att passa på webben.
Och 😡⁉️