Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2023 kl. 11:24:55Det kan ju dock vara Jasmine hon spelar också...
Borde inte hon dock inte samma röst som i filmen ?

Dom lär ha dubb ungefär samtidigt ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det är ännu väldigt imponerande att dom fått in så pas många skådspelare för dubbningen.

Om vi hade otur kunde det bllivt mer som Hos Musse ;D ;)

Disneyfantasten

Nu har jag redigerat inlägget, tycker att Aladdin låter litegrann som Anton Olofsson Raeder även om jag inte är 100% säker.

Lyckas tyvärr fortfarande inte lista ut vilka som kan tänkas spela Prins Charming, Kaa och Clocksworth i filmen trots flera gångers lyssnande...

gstone

Den nya svenska rösten till Pocahontas kanske är " Native American " på riktigt.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2023 kl. 12:07:51Nu har jag redigerat inlägget, tycker att Aladdin låter litegrann som Anton Olofsson Raeder även om jag inte är 100% säker.

Lyckas tyvärr fortfarande inte lista ut vilka som kan tänkas spela Prins Charming, Kaa och Clocksworth i filmen trots flera gångers lyssnande...
Tack så mycket ☺️ 🙏

Din resource är väldigt uppskattad av mig 😃👍

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2023 kl. 14:43:27Tack så mycket ☺️ 🙏

Din resource är väldigt uppskattad av mig 😃👍
Tyckte Aladdin lät litegrann som Peter Pan i Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans, som ju Anton spelar.

gstone

Jag antar att Myrra Malmberg inte är godkänd som Ariel längre ? ???

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2023 kl. 22:36:11Jag antar att Myrra Malmberg inte är godkänd som Ariel längre ? ???
Det skulle jag är inte anta, det har nog bara gått lite fort så att man inte kunnat få in henne antagligen även samma med Björn Bengtsson.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2023 kl. 22:39:59Det skulle jag är inte anta, det har nog bara gått lite fort så att man inte kunnat få in henne antagligen även samma med Björn Bengtsson.
Hon är äldre och ariel har haft olika röster i både Lego Disney Prinsessor: Det gåtfulla slottet och den kortfilmen.

Även om Myrra inte är undeerkänd undrar verkligen om hon kommer spela rollen på svenska igen ??? :-\

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2023 kl. 22:53:50Hon är äldre och ariel har haft olika röster i både Lego Disney Prinsessor: Det gåtfulla slottet och den kortfilmen.

Även om Myrra inte är undeerkänd undrar verkligen om hon kommer spela rollen på svenska igen ??? :-\
Joanné Nugas är ju inte heller med i den kortfilmen även om hon har spelat Ariel utanför live action filmen ska vi börja anta att hon också blivit underkänd? Nej, såklart inte.

Myrra Malmberg som Ariel i Lego Disney Prinsessor: Det gåtfulla slottet hade helt enkelt inte varit smart när den släpptes så nära in på nyinspelningen. 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2023 kl. 22:59:58Joanné Nugas är ju inte heller med i den kortfilmen även om hon har spelat Ariel utanför live action filmen ska vi börja anta att hon också blivit underkänd? Nej, såklart inte.

Myrra Malmberg som Ariel i Lego Disney Prinsessor: Det gåtfulla slottet hade helt enkelt inte varit smart när den släpptes så nära in på nyinspelningen.
Får jag ge en gissning ?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2023 kl. 22:59:58Joanné Nugas är ju inte heller med i den kortfilmen även om hon har spelat Ariel utanför live action filmen ska vi börja anta att hon också blivit underkänd? Nej, såklart inte.

Jag kan nog garantera att Joanné Nugas inte är underkänd😅😂😂 

gstone

Myrra Malmberg som Ariel i Lego Disney Prinsessor: Det gåtfulla slottet hade helt enkelt inte varit smart när den släpptes så nära in på nyinspelningen.
I TV serien skulle jag hur som helst gissa att hon dubbas av ett barn.

Troligen samma person som dubbade den skådespelerskan i Reavens Home

För att förtydliga hon som komer göra rösten till i Ariel i Disney Junior serien spelar en av Reaven Baxters döttrar i den serien  ;)

Daniel Hofverberg

Trots att jag ligger sjuk i feber har jag ändå orkat se kortfilmen nu, och den var trevlig men lite för kortfattad - det blev ju mer en stor cameosamling än någon konkret handling...

Bra dubbning, i alla fall - och imponerande med hela 57 crediterade skådespelare...!

Jag har inte orkat läsa igenom hela den långa tråden, men den äldre mannen som pratar precis i början (som aldrig nämndes vid namn) måste väl ändå vara Jan Modin...? Han låter i alla fall väldigt lik Benjamin Syrsa. Den unga kvinnan som pratar med honom och som heller aldrig nämns vid namn låter väldigt bekant, men i nuvarande febertillstånd lyckas jag inte placera in hennes röst...

Jag hörde inte att Kalle Anka hade några konkreta repliker alls, han verkade mest bara muttra (och hans läten var heller inte översatta om man såg filmen i svensktextad originalversion), men är hans läten kanske ändå dubbade så att det var Andreas Nilsson i och med att han står med i creditlistan...?

Personligen tyckte jag att Aladdin lät som Peter Jöback, men han står ju inte med i creditlistan - men då han väl bara sa 2 - 3 ord är det ju inte så lätt att höra... Men att Anden är Dan Ekborg råder i alla fall ingen tvekan om.

För övrigt väldigt egendomligt med dubbcreditsen. Till de allra flesta språk på Disney+ (närmare bestämt 15 språk) är det ju samma bristfälliga credits med bara Musse och Mimmi namngivna och resten som "Övriga röster", men till de italienska, nederländska, slovakiska och polska dubbcreditsen är det fler rollfigurer som namnges; och bäst ställt med de polska där det är hela 30 rollfigurer namngivna och resten som "Övriga röster". Om det inte vore för dessa undantag hade man ju kunnat anta att det varit direktiv från Disney att endast Musse och Mimmi skulle namnges, men när nu några länder har namngivit fler än så är det ju märkligt varför alla övriga bara gjort så...? ???

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2023 kl. 01:20:03Jag hörde inte att Kalle Anka hade några konkreta repliker alls, han verkade mest bara muttra (och hans läten var heller inte översatta om man såg filmen i svensktextad originalversion), men är hans läten kanske ändå dubbade så att det var Andreas Nilsson i och med att han står med i creditlistan...?
Det bör de ha gjort för annars skulle det höras på ljudkvalitén. I det engelska originalet har man bara tagit gamla inspelningar på Clarence Nash.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2023 kl. 01:20:03Personligen tyckte jag att Aladdin lät som Peter Jöback, men han står ju inte med i creditlistan - men då han väl bara sa 2 - 3 ord är det ju inte så lätt att höra... Men att Anden är Dan Ekborg råder i alla fall ingen tvekan om.

Jag börjar tro att fast att listan är så lång är den inte komplett ändå. I mina öron låter det väldigt mycket som att både Peter Jöback och Tommy Körberg är tillbaka som Aladdin respektive Odjuret men ingen av de står med i listan ju.