Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 24 oktober 2023 kl. 18:05:16Vilket Studio som dubbar filmen Paw Patrol: Storfilmen?
Precis som jag misstänkte är det Iyuno, med Johan Lejdemyr som regissör.

Projektledare är Maria Hellström, vilket får mig att misstänka att dubben gjorts hos gamla SDI Media (just nu är det ju två studior som har samma namn och ägare, men som än så länge mestadels jobbar oberoende av varandra).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2023 kl. 17:17:33Nu har jag precis fått creditlista till Paw Patrol: Storfilmen, så jag ska försöka orka publicera den innan premiären; d.v.s. senast torsdag kväll. :)
Kan jag få ställa en fråga om rollistan ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2023 kl. 20:42:49Precis som jag misstänkte är det Iyuno, med Johan Lejdemyr som regissör.

Projektledare är Maria Hellström, vilket får mig att misstänka att dubben gjorts hos gamla SDI Media (just nu är det ju två studior som har samma namn och ägare, men som än så länge mestadels jobbar oberoende av varandra).
Jag skulle vilja ställa en fråga om två karatärer i filmen.

Har du tid.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2023 kl. 22:50:33Jag skulle vilja ställa en fråga om två karatärer i filmen.

Har du tid.
Visst, fråga på. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 00:52:08Visst, fråga på. :)
Vilka spelar Janet och Yvette, yogainstruktören på svenka ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2023 kl. 00:59:58Vilka spelar Janet och Yvette, yogainstruktören på svenka ?
Ingen av dem hittar jag åt på creditlistan, och den enda kvinnliga skådespelaren som står under "Övriga roller" är Cecilia Wrangel Skoug.

Kan de tänkas heta något annat på svenska, eller...? Det låter ju lite märkligt om Cecilia spelar båda två...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 01:24:30Ingen av dem hittar jag åt på creditlistan, och den enda kvinnliga skådespelaren som står under "Övriga roller" är Cecilia Wrangel Skoug.

Kan de tänkas heta något annat på svenska, eller...? Det låter ju lite märkligt om Cecilia spelar båda två...
står det något katt med på rollistan ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 01:24:30Ingen av dem hittar jag åt på creditlistan, och den enda kvinnliga skådespelaren som står under "Övriga roller" är Cecilia Wrangel Skoug.

Sår ser Janet ut

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2023 kl. 01:43:29står det något katt med på rollistan ?
Inget uppenbart kattrelaterat, nej - under förutsättning att du syftar på djuret...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 01:46:01Inget uppenbart kattrelaterat, nej - under förutsättning att du syftar på djuret...?
Chris Rock spelar en talande katt på engelska ::)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2023 kl. 01:46:01Inget uppenbart kattrelaterat, nej - under förutsättning att du syftar på djuret...?
Så här ser katten ut :)

gstone

Verkar tyvärr vara en rätt så ofullständig lista 😫😣☹️

Så här ser i alla fall Yette ut ;)

gstone

Då antar jag att inte Hank  står med heller :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2023 kl. 02:14:42Då antar jag att inte Hank  står med heller :(
Ingen Hank, nej.

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2023 kl. 02:01:29Verkar tyvärr vara en rätt så ofullständig lista 😫😣☹️
Tja, jag vet inte hur många rollfigurer som medverkar (jag har förstås inte sett filmen), men det är i alla fall 18 namngivna rollfigurer i creditlistan (plus tre skådespelare under "Övriga roller"); så det tycker jag spontant låter som ganska många... Det borde väl inte vara så många fler än 18 större rollfigurer i filmen...?

gstone

När du orkar skulle du kunna fråga KM Studio om dom tre andra filmerna jag nämnde ?

Dom är jag rätt säker på att dom dubbade i alla fall  ;D