Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

MOA

Super Mario Bros Wonder var en riktigt trevlig överraskning. Nintendo har lyckats skapa ett nytt spel med en intressant & kreativ handling, ett nytt kungarike hade jag inte förväntat mig. Prins Florian verkar som en hjälpsam karaktär, detta är också ett av få Mario spel där Peach inte blir kidnappad, fortsätt med det Nintendo, det är nog också första gången sedan Super Mario 3D World som hon är spelbar. Alltid bra med starka kvinnor & för allra första gången är Daisy spelbar, hoppas hon fortsätter va det i framtiden. Elefant powerup är också unik & intressant med nya fiender. Trodde aldrig att Wonder Seed skulle förvandla hela leveln till en LSD Trip, gör det hela mer unikt. Spelade ut första världen idag & väntar på att spela mer. Ett av dom mest unika Mario spelen jag spelat

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 22 oktober 2023 kl. 12:11:13Super Mario Bros Wonder var en riktigt trevlig överraskning. Nintendo har lyckats skapa ett nytt spel med en intressant & kreativ handling, ett nytt kungarike hade jag inte förväntat mig. Prins Florian verkar som en hjälpsam karaktär, detta är också ett av få Mario spel där Peach inte blir kidnappad, fortsätt med det Nintendo, det är nog också första gången sedan Super Mario 3D World som hon är spelbar. Alltid bra med starka kvinnor & för allra första gången är Daisy spelbar, hoppas hon fortsätter va det i framtiden. Elefant powerup är också unik & intressant med nya fiender. Trodde aldrig att Wonder Seed skulle förvandla hela leveln till en LSD Trip, gör det hela mer unikt. Spelade ut första världen idag & väntar på att spela mer. Ett av dom mest unika Mario spelen jag spelat
Det låter allt lovande, nog för Marios spel brukar hålla en hög kvalitet till att börja med. Samtidigt är det en serie som kan behöva lite omskakning då och då, och där låter det som att Wonder prickar rätt från din beskrivning.

Orelaterat, men själv gjorde jag några överraskningsfynd från ett pop-up återbruk här i Kista (speciellt det till höger):återbruk_fynd.JPG
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 22 oktober 2023 kl. 14:00:50Det låter allt lovande, nog för Marios spel brukar hålla en hög kvalitet till att börja med. Samtidigt är det en serie som kan behöva lite omskakning då och då, och där låter det som att Wonder prickar rätt från din beskrivning.

Orelaterat, men själv gjorde jag några överraskningsfynd från ett pop-up återbruk här i Kista (speciellt det till höger):återbruk_fynd.JPG
Från vilka Landet för längesen filmer kommer sångerna på skivan?

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2023 kl. 14:23:10Från vilka Landet för längesen filmer kommer sångerna på skivan?
De är från den andra, tredje och fjärde filmerna. Mer exakt:

1. Vi är alla nu en enda familj (2)
2. När man är stor (3)
3. Barn som vi (3)
4. Den stora dalen (2)
5. Vem bryr sig om dig (4)
6. Tuff (3)
7. Mormors sång (4)
8. Ägg (2)
9. Alla typer behövs (4)

EDIT: Trist nog så verkar skivbolaget ha använd sig av masters med PAL-speedup för skivan.  :-\
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Justice League had svenskt tal på Netflix  :D

MOA

Citat från: MOA skrivet 22 oktober 2023 kl. 12:11:13Super Mario Bros Wonder var en riktigt trevlig överraskning. Nintendo har lyckats skapa ett nytt spel med en intressant & kreativ handling, ett nytt kungarike hade jag inte förväntat mig. Prins Florian verkar som en hjälpsam karaktär, detta är också ett av få Mario spel där Peach inte blir kidnappad, fortsätt med det Nintendo, det är nog också första gången sedan Super Mario 3D World som hon är spelbar. Alltid bra med starka kvinnor & för allra första gången är Daisy spelbar, hoppas hon fortsätter va det i framtiden. Elefant powerup är också unik & intressant med nya fiender. Trodde aldrig att Wonder Seed skulle förvandla hela leveln till en LSD Trip, gör det hela mer unikt. Spelade ut första världen idag & väntar på att spela mer. Ett av dom mest unika Mario spelen jag spelat
Glömde också nämna dom talande blommorna som kommenterar de du gör eller nåt om sig själva.Trevliga snubbar

gstone

Jag tycker det är väldigt trevligt att själva Kathryn Beaumont ska vara gäst röst i ett avsintt av Alice och bageriet i Underlandet.

MOA

Wonder Seeds blir galnare desto längre man kommer,gillar också att Yoshi inte tar skada av fiender. Vet inte hur nära slutet är men jag har nog kommit väldigt långt

gstone

Jag hörde en kuk grej om dubbningen av Legenden om Ugglornas rike in podcast med Mikael Roupé.

För den dubbningen behövede dom typ anställa alla svenska dubbare med mörka röster som gick att få tag i  ;D

Det behövdes väldigt många mörka röster.

Resultatet blev i varje väldigt bra och jag är jätte nöjd med dem svenska dubbningen av Legenden om Ugglornas rike.

MOA

Jag e på bättringsvägen,ingen feber fast hostan & snuvan sitter kvar. Jag e nog frisk på måndag igen

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 26 oktober 2023 kl. 11:22:58Jag e på bättringsvägen,ingen feber fast hostan & snuvan sitter kvar. Jag e nog frisk på måndag igen
Då tror jag att din corona är borta, för det är just feber och frossa som är boven om man är sjuk, inte hosta eller snuva.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 oktober 2023 kl. 11:38:10Då tror jag att din corona är borta, för det är just feber och frossa som är boven om man är sjuk, inte hosta eller snuva.
Ja de kan va vanlig förkylning,nästa vecka är jag nog frisk igen

MOA

Nu e jag nära slutet på Super Mario Bros Wonder, bara Bowser Slottet kvar. De mest unika som hänt hittills e ett quiz, väldigt intressant. Blommorna e som Cheerleader utan sport, bara så härliga snubbar!