Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Beethoven Animated Series (TV3 1993-1998?) Svenska röster ?

Startat av gstone, 23 oktober 2023 kl. 13:13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka var dom svenska rösterna i Beethoven tecknad ?

Minns någon det och vilken studio tror ni dubbade serien ?

Ingen för dock köpa VHSn för att ta reda på det  

Den ska jag köpa !! >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2023 kl. 13:13:25Vilka var dom svenska rösterna i Beethoven tecknad ?

Minns någon det och vilken studio tror ni dubbade serien ?

Ingen för dock köpa VHSn för att ta reda på det 

Den ska jag köpa !! >:(
Eurotroll.

Översättning: Gunnar Ernblad

Svenska röster:  Johan Wahlström, Kim Sulocki, Annica Smedius,
Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Jan Åström m.f .

:)

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 25 oktober 2023 kl. 22:04:26Eurotroll.

Översättning: Gunnar Ernblad

Tack så jätte mycket :D

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 25 oktober 2023 kl. 22:04:26Eurotroll.

Undra vem av dessa som var röst åt pappan ?🤔

Oskar

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2023 kl. 17:56:01Undra vem av dessa som var röst åt pappan ?🤔
Jag har tittat det program för ca 20 år sedan. Jag hade för mig att reine brynolfsson gjorde pappan.

Jabberjaw

Citat från: Oskar skrivet 26 oktober 2023 kl. 19:13:09Jag har tittat det program för ca 20 år sedan. Jag hade för mig att reine brynolfsson gjorde pappan.
Precis.

Jag kom inte ihåg alla rösterna i huvudet. Men har det nerskrivit någonstans. Kan ta fram alla röstskådisarna i helgen. Men osäker på vart jag lagt credit listor jag skrivit tidigare... :(

Kaos på mina diskar och externa hårddiskar. Och fortfarande information på olika laptops. Har 3 olika så blir aldrig klar. :-[ Sedan hundratals vhser att gå igenom så prioriterar dem just nu.

99% säker på att serien gick på Barntrean TV3 - runt 1995. Och den borde väl även sänts på Filmnet. Eller kom CiC videos filmer först av Eurotroll. Och sändes sedan på TV3?... ???

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 oktober 2023 kl. 19:52:48Precis.

Jag kom inte ihåg alla rösterna i huvudet. Men har det nerskrivit någonstans. Kan ta fram alla röstskådisarna i helgen. Men osäker på vart jag lagt credit listor jag skrivit tidigare... :(

Kaos på mina diskar och externa hårddiskar. Och fortfarande information på olika laptops. Har 3 olika så blir aldrig klar. :-[ Sedan hundratals vhser att gå igenom så prioriterar dem just nu.

99% säker på att serien gick på Barntrean TV3 - runt 1995. Och den borde väl även sänts på Filmnet. Eller kom CiC videos filmer först av Eurotroll. Och sändes sedan på TV3?... ???
hoppas din dator fixar sig 🙏☺️

Trist att höra att du har problem med den.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 oktober 2023 kl. 19:52:48Precis.

Du har ändå varit till stor hjälp  :D

Tack 🙏