Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vad tycker ni om att Bäst i test lämnar Sveriges Television?

Startat av Zebastian, 24 mars 2023 kl. 18:38:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 november 2023 kl. 12:41:43Nästa säsongs panel är avslöjad.

Johan Petersson, Maria Lundqvist, Behrouz Badreh, Charlotta Björck & (Mustiga Mauri) Mauri Hermundsson.
ÄR SÅ TAGGAD!!

Blev så överglad över att Charlotta Björck ska vara med - hon är min husgud  :-*

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 november 2023 kl. 12:41:43Nästa säsongs panel är avslöjad.

Johan Petersson, Maria Lundqvist, Behrouz Badreh, Charlotta Björck & (Mustiga Mauri) Mauri Hermundsson.
WOW!!! Så taggad på att se Berra i Bäst i test!!!

Marcusen

Det är ju fem stycken i SVT var det ju bara fyra och en gäst i varje avsnitt blir det inga gäster nu när TV4 tar över?

Marcusen

Varför måste de lägga så många program på is för att köpa in ett enda? Hur kan det vara värt att lägga ner så många ändå stora underhållningsprogram för Bäst i test?

gstone

Den är serien känns lite banal ::)

Men det är ju förstås bara vad jag(och mamma) tycker ;D ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet  4 november 2023 kl. 15:06:26Det är ju fem stycken i SVT var det ju bara fyra och en gäst i varje avsnitt blir det inga gäster nu när TV4 tar över?
TV4 slopar gästerna så du hade rätt.

https://www.expressen.se/noje/tv4s-stora-andring-i-bast-i-test--fimpar-gasten-/

Mathilda Gustafsson

SVT verkar inte ha kommit över Bäst i test deras nya koncept Detektiverna är uppenbarligen baserat på Bäst i test till och med alla medverkande är tidigare Bäst i test deltagare.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 april 2024 kl. 18:14:00SVT verkar inte ha kommit över Bäst i test deras nya koncept Detektiverna är uppenbarligen baserat på Bäst i test till och med alla medverkande är tidigare Bäst i test deltagare.
Ja, jag tycker också att SVT har gått för långt med Detektiverna - det är ju ganska uppenbart att det är mer eller mindre ett plagiat, där de bara ändrat precis tillräckligt mycket för att inte bli stämda eller åtalade... :(

Borde man inte kunna komma på något lite mer originellt grepp som ersättningsprogram...?

Och tydligen är vi inte ensamma om att ha tänkt samma tanke, ser jag nu på Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/mPgp20/detektiverna-pa-svt-ar-en-kopia-av-bast-i-test

Mathilda Gustafsson

De borde ta tillbaka typ Vem vet mest eller Tror du jag ljuger och sådana program istället för att försöka göra kopior på Bäst i test.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 april 2024 kl. 16:58:03De borde ta tillbaka typ Vem vet mest eller Tror du jag ljuger och sådana program istället för att försöka göra kopior på Bäst i test.
Jag håller fullständigt med - det finns säkert flertalet gamla pärlor från SVT som fortfarande skulle fungera alldeles utmärkt; istället gör att göra allt de kan för att förändra Bäst i test precis tillräckligt mycket så att det inte skulle juridiskt kunna klassas som plagiat...

Själv hade jag gärna sett att SVT kunnat återuppliva Kvitt eller dubbelt, som jag älskade som barn men som inte har sänts på några decennier nu.

MB

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 april 2024 kl. 16:58:03De borde ta tillbaka typ Vem vet mest eller Tror du jag ljuger och sådana program istället för att försöka göra kopior på Bäst i test.
Tror du jag ljuger var väl inte så populärt men Vem vet mest vill nog många ha tillbaka

Steffan Rudvall

Citat från: MB skrivet 28 april 2024 kl. 20:31:12Tror du jag ljuger var väl inte så populärt men Vem vet mest vill nog många ha tillbaka
Kanske inte i Sverige men den brittiska originalversionen är ju väldigt populär och har väl gått runt 15 år på brittisk TV.

BPS

Frågan är om Vem Vet Mest överhuvudtaget kan ersätta Bäst i test. Bäst i test hade ju en mycket bredare målgrupp sådär har nog det där 1 mot Sverige större chans.

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet 28 april 2024 kl. 20:48:53Frågan är om Vem Vet Mest överhuvudtaget kan ersätta Bäst i test. Bäst i test hade ju en mycket bredare målgrupp sådär har nog det där 1 mot Sverige större chans.
Vilka SVT koncept skulle man kunde ta tillbaka för att ersätta Bäst i test då?