Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 20:24:05Enda undantaget är väl Det Susar i Säven som aldrig fått svensk dubbning...
Du menar den som bar hälft Det Susar i Säven  ocg hälft legenden om smöniga dalen ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 20:34:37Du menar den som bar hälft Det Susar i Säven  ocg hälft legenden om smöniga dalen ?
Precis, där har Legenden om Den Sömniga Dalen dubbats till svenska.

Make Mine Music och Melody Time består endast av en samling kortfilmer och är såpass okända att detknappast fanns behov av att dubba dem överhuvudtaget...

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 20:34:37Du menar den som bar hälft Det Susar i Säven  ocg hälft legenden om smöniga dalen ?
Legenden om sömniga dalen har ju dubbats men inte i filmversionen utan som fristående featurett.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 20:40:36Make Mine Music och Melody Time består endast av en samling kortfilmer och är såpass okända att detknappast fanns behov av att dubba dem överhuvudtaget...
Prices jag tror nog tyvär att många barn skulle bli lite otråkated av dom filmerna.
Jag gillade duck Melody Time när jag var yngre( Såg den första gången julovet 2011 eller 2012 och är född 1997 ;))

Skokaka

Att Mindy Kaling inte återvänder ä' ju som sagt på grund av att hon har blivit kontroversiell, förmodligen på grund av serien Velma... Men varför Bill Hader sägs inte återvända vet jag inget om... 

Håller med om att Robert Gustafsson kunde göra en bra Rädsla, och att antingen Steve Kratz eller Per Sandborgh vore en bra Ilska. ;)

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  9 november 2023 kl. 20:56:12Att Mindy Kaling inte återvänder ä' ju som sagt på grund av att hon har blivit kontroversiell,
Inte på grund av Velma tror jag  ;D

På grund av kommentrar som den här   ;)

https://ew.com/tv/mindy-kaling-says-the-office-is-so-inappropriate-now/

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  9 november 2023 kl. 20:56:12Men varför Bill Hader sägs inte återvända vet jag inget om...

Det är för att han ville ha för mycket betalt.
Han vill få lika mycket som Amy Poehler som spelar Glädje trots att Rädlsa inte är en fult lika stor karatärer som Glädje ;)

Att betala den gör rösten till den mest framtrådanden karatäreren mest känns ändå rätt lågiskt ;D

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 22:32:14Det är för att han ville ha för mycket betalt.
Han vill få lika mycket som Amy Poehler som spelar Glädje trots att Rädlsa inte är en fult lika stor karatärer som Glädje ;)

Att betala den gör rösten till den mest framtrådanden karatäreren mest känns ändå rätt lågiskt ;D
Amy ska ha blivit erbjuden fem miljoner dollar för att återvända, Bill Hader och Mindy Maling inte mer än 100 tusen var. Även om varken Rädsla eller Avsky är i närheten så framträdande som Glädje är den en ganska rejäl skillnad och en rimlig anledning att tacka nej med tanke på hur pass stora namn de båda är. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

@Skokaka  , jag har något att säga som jag tror kan vara intressant för dig att höra, de kommande gånger jag tar upp högar med olika personer så kommer jag att ta 10 personer per hög.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2023 kl. 21:08:15@Skokaka  , jag har något att säga som jag tror kan vara intressant för dig att höra, de kommande gånger jag tar upp högar med olika personer så kommer jag att ta 10 personer per hög.
Åh! Då vet jag hur många det blir, tack. Blir spännande. ;D

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 mars 2023 kl. 22:42:36Jag glömde att nämna Akela förut, tack för påminnelsen.

Förresten så kan jag nämna att Johan faktiskt spelat Scar på riktigt, nämligen i Lejonkungen 2 Simbas Skatt, detsamma gäller även Lizette Pålsson som är Ladys sångröst i Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr.
Och nu har Johan också dubbat Scar i Det Var En Gång En Filmstudio även om han bara hade en replik.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2023 kl. 17:16:44Och nu har Johan också dubbat Scar i Det Var En Gång En Filmstudio även om han bara hade en replik.
Ja, jag är medveten. ;)

gstone

Class Månsson skulle passa som Hattmakaren eftersom han spelade King Candy.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 21 november 2023 kl. 00:03:18Class Månsson skulle passa som Hattmakaren eftersom han spelade King Candy.
Alan Tudyk var ju Hattmakaren i Det var en gång en filmstudio. Jag tycker verkligen att Claes borde ha haft rollen i denna kortfilmen som en referens till detta.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 21 november 2023 kl. 02:22:43Alan Tudyk var ju Hattmakaren i Det var en gång en filmstudio. Jag tycker verkligen att Claes borde ha haft rollen i denna kortfilmen som en referens till detta.
Du och jag tycker likadant 😀👍